рпарпарп

6-й клас Етика

 "Етика - 6 кл"





Увага! 
  1. Письмові завдання виконувати в робочому зошиті. 
  2. Фото виконаних завдань надсилати для перевірки на електронну адресу nataly.mieh@gmail.com до вказаної в завданні дати.
  3. Роботи, надіслані після вказаного терміну НЕ ПЕРЕВІРЯЮТЬСЯ і НЕ ОЦІНЮЮТЬСЯ.
  4. В темі електронного листа обов'язково вказувати  клас, прізвище та номер уроку.



















Урок  31: "Що таке громадянська позиція людини" ( 6-а клас -  16.05.2023  /  6-б клас - 17.05.2023 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

Прочитайте оповідання
 В. Сухомлин-
ського
"Горить Іванова хата". Поміркуйте (усно) над запитаннями до оповідання (завдання №5, с.172-173).

Запишіть і запам'ятайте

 Громадянин, який хоче жити у демократичному суспільстві, який хоче бути господарем власного життя, завжди засвідчує свою громадянську позицію. Така розиція потребує відповідального ставлення до виконанняя громадянських обов'язків:

 -брати участь у виборах (це - і право і                      обов'язок);
  - вміння висловлювати свої погляди;
  -підтримувати справедливе рішення;
 -протестувати проти  помилкового і                     несправедливого;
  -брати участь в управлінні державою;
  -робити хороші справи на загальне добро     рідного міста, містечка, села;
  -брати участь в обговоренні та розв'язанні   спільних проблем.

 Обов'язки перед суспільством зазначені у   Загальній декларації прав людини.


Перегляньте відеопрезентацію 
"Що означає активна громадянська позиція"

https://www.youtube.com/





Виконайте вправу 3, 
с. 175 (усно).

До 22.05.2023.




Урок  30: "Що означає бути громадянином демократичної держави." ( 6-а клас - 09.05.2023  /  6-б клас - 10.05.2023 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

Прочитайте пункт 3 с.173.

Запишіть і запам'ятайте

 Ми з вами - громадяни сучасної України, молодої держави в центрі Європейського континенту.

 Бути громадянином своєї  держави означа:;  обирати тих людей, які керуватимуть державою; дотримуючись законів, використовуючи свої права та виконуючи свої громадянські обов'язки, зміцнювати державу, підтримувати її, допомагати їй рухатися вперед.

 Громадянський -  властивий свідомому громадянинові, спрямований на користь суспільства.

 Громадянські почуття - це почуття любові до Батьківщини. почуття обов'язку її захищати, почуття поваги до символів  держави, її культури, мови, традицій, історії, почуття громадянської гідності.


Перегляньте відеопрезентацію 
"Я - громадянин України"




Виконайте вправу 5, 
с. 172 - 173 (усно).

Ддо 15.05.2023.





Урок 29: "Яка роль моралі й права в демократичному суспільстві" ( 6-а клас - 18.04.2023  /  6-б клас 19.04.2023 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

Прочитайте індійську казку "Як миші сало з'їли" та поміркуйте над запитаннями до неї; завдання №2  ст. 164 (усно)
Запишіть і запам'ятайте

 Моральні норми, які діють у суспільстві, врегульовують життя, вчинки людей, зобов'язують їх діяти так, щоб не зашкодити тим, хто  довкола них.  Серед цих норм є такі:  не кради, не кажи неправду, не принижуй та не ображай інших людей, захищай свою честь і гідність, свободу, безпеку, будь чесним, порядним.
 Проте іноді люди чинять усупереч цим настановам. Щоб захистити права та інтереси окремих людей і всього суспільства запрваджено правові норми

 Правові норми - спільні загальнообов'язкові найважливіші та найнеобхідніші правила поведінки людей, які встановлює й охороняє держава.
 
 Норми й правила викладено в законах У випадку порушення закону будь-яка особа однаково нестиме відповідальність, не маючи привілеїв перед законом.

 Закон - офіційний письмовий документ, який містить правові норми і ухвалюється законодавчим органом держави





Виконайте завдання №4, 
ст.166 (усно).

До 24.04.2023.





Урок 28: "Як розуміють справедливість у сучасному демократичному суспільстві" ( 6-а клас - 11.04.2023  /  6-б клас 12.04.2023 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання
Прочитайте розповідь та поміркуйте над запитаннями до неї, які розміщені у  завданні №5 с. 160-161.

Запишіть і запамятайте:

Справедливими називають такі людські відносини, дії, ичинки, які відповідають морально-етичним і правовим нормам демократичного суспільства.
  
Суспільно справедливим визнають такий устрій, за якого кожен отримує те, на що він має право за умови, що права інших теж не порушуються.

Суспільна справедливість полягає у забезпеченні державою прав і свобод усіх  членів дкмократичного суспільства, взаємній повазі громадян до прав одне одного, щонайповнішому дотриманні у взаєминах людей моральних та правових норм.

Кожна людина є унікальною і неповторною. Проте жодна людина не є людиною більше чи менше, ніж будь -хто інший. Усі ми рівні й однаково можемо користуватися своїми правами людини, які проголошені в Загальній декларації прав людини.


Перегляньте відеоурок





Поміркуйте над запитаннями до малюнка, завдання №1, с.157 (усно)


До 17.04.2023.







Урок 27: "Якими є права й обов'язки людини в демократичному суспільстві" (6-а клас -  04.04.2023   /  6-б клас  - 05.04.2023 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

Прочитайте тези з Конвенції про права дитини (вправа 4, с.153)



Запишіть і запам'ятайте

 У 1943 році всесвітня Організація Об'єднаних Націй ухвалила Загальну декларацію прав людини.
  
 Права людини - можливості людини мати певні матеріальні, культурні і духовні блага, необхідні їй для нормального життя та розвитку.

                    Кожна людина має право: 
- на життя, на свободу, гуманне поводження з боку інших;
- на участь в управлінні своєю країною, на вільний доступ до інформації, на свободу думки і переконань;
- на працю, освіту, вільний час і медичну допомогу;
- на участь у культурному житті.

Перегляньте презентацію



1. Поміркуйте: "Чому потрібно знати права людини?" (усно).




До 10.04.2023.




Урок 26: "Як обираємо життєвий шлях" (6-а клас -  21.03.2023  /  6-б клас - 22.03 2023 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

1.Прочитайте міф про царя Мідаса ст.145

2. Виконайте (усно) завдання №2 ст.145

Запишіть у зошит і запам'ятайте

 Важливим поняттям людського життя є свобода. Вона виявляється в тому, що саме ми обираємо за мету життя та як діємо для достягнення мети. Свобода однієї людини не може здійснюватися за рахунок інших. 
 В продовж життя вільна людина змушена робити вибір: як одягатися і в який магазин піти, де і як навчатися, де і ким працювати, чому присвятити своє життя.
 Життя людини, безумовно, залежить від багатьох чинників. Вона може обирати для себе ту чи іншу дію, вчинок, врешті-решт - життєвий шлях. Людині притаманна також свобода дії і свобода творчості.

 Собода дії  - можливість діяти без заборон у якій-небудь галузі.
 Свобода творчості - право людини втілювати мрії і задуми, створюючи щось нове, оригінальне, таке, чого не існувало раніше.

 Людина може почуватися щасливою тільки тоді, коли може реалізувати себе, всебічно розвинути свої здібності і можливості, стати успішною людиною.
 Якщо ти прогавив можливість виявити свої найкращі здібності сьогодні, завтра такої нагоди може і не трапитись. Отже, лише від нас залежить, чи зробимо ми кожен день нашого життя змістовним, щасливим, корисним для нас, наших близьких, суспальства загалом.







1.Виконайте усно вправу 3 ст.150



До 04.004.2023.




Урок 25: "Якою є мораль демократичного громадянського суспільства." ( 6-а клас - 14.03.2023  /  6-б клас - 15.03 2023 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

Виконайте усно завдання №4 ст.140.

Запишіть в зошит і запам'ятайте:

Демократія - такий спосіб суспільного устрою, коли вирішальна роль у прийнятті рішень і врядуванні належить народові.

Громадянин - 1. Особа, що належить до постійного населення держави, користується її правами і виконує обов'язки; 2. Той, хто поєднує власні інтереси з громадянськими, служить Батьківщині.

Громадянське суспільство - це таке суспальство, у якому найвищою цінністю є людина, громадянин. 

Завдання громадянського суспільства - створення найкращих умов, аби кожна людина могла максимально розвиути свої здібності, застосувати їх на власну користь, а також на добро й щастя інших людей та людства загалом.

Громадянське суспільство складають вільні та рівні люди, які прагнуть разом працювати на користь своєї держави і інших людей. Мораль цього суспільства є гуманістичною, тобто такою, що спрямована на розвиток людини й визнає її найвищою цінністю.



Поміркуйте: "Які риси мають бути притаманні громадянину демократичного суспільства?"


До 20.03.2023.





Урок 22: "Чому в кожної людини своя дорога до храму." (6-а клас - 21.02.2023   /  6-б клас - 22.02.023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання
1.Прочитай
те 
розділ 2
с. 129-130.



Запишіть в зошит і запам'ятайте:

 Наші предки - давні слов'яни, як і інші народи, упродовж віків були язичниками, тобто вірили в богів, що втілювали сили природи. Проте найдавніші вірування не збереглися.

 Сьогодні найбільше вірян мають три віровчення: християнство, іслам,і буддизм, їх називають світовими.

 Є релігії, що мають поширення в окремих країнах. Їх називають національними (індуїзм, конфуціанство, іудаїзм, даосизм).

 Є багато людей з атеїстичними переконаннями.

 Атеїзм -  це заперечення існуання Бога, відмова від релігійних вірувань. 

 Конституція України надає право вільно сповідувати будь-яку релігію або бути атеїстом.

 

  







 Поміркуйте (усно) над запитаннями
 впр. 2, с.128-129.




До 01.03.
2023.




Урок 21: "Чому ми прагнемо віри." (6-а клас -  14.02.2023   /    6-б клас - 15.02.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання
1.Прочитай
те 
 притчу
 "У перу
карні"
(с.124).

2. Поміркуй
те
над
 запитан
нями
завдання 
№4, с.124.

Запишіть в зошит і запам'ятайте:

 Духовний світ людини- це її внутрішній світ. Це наші думки, мрії, враження, почуття, наше прагнення досягти ідеалу, стати кращим, досконалішим.

 Для багатьох людей духовне життя пов'язане зі служінням Богу. Такий прояв духовності називають релігією (святість, побожність).

 Релігійні почуття -це любов до Бога, благоговіння, смиренність (покірливість) та інші переживання.

 Віра -це впевненість у чомусь, яка не потребує жодних доказів.

 Для побожної людини віра в Бога є дроговказом для вибору між добром і злом.

 Багато людей вірять в науку, в те, що людський розум здатен творити дива.

 Є віра в людину, в її виняткові можливості й хдібності.

 Є віра в себе, в можливість власними силам досягти чогось високого, корисного для інших.

 Найгірше тим людям, хто ні в що не вірить. Їм немає на що обіпертися, на що сподіватися.





 Поміркуйте (усно) над запитаннями
 впр.4, с.124.








До 21.02.2023.





Урок 20: "У чому виявляється милосердя." (6-а клас - 07.02.2023  /   6-б клас - 08.02.2023 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

1.Прочитайте п.1 с.113-114;

2.Прочитайте бувальщини (с.114) про українських письменників і поміркуйте над запитанням "Про які вияви милосердя ви довідалися з розповідей?"
Перегляньте презентацію

1.Запишіть у зошит і запам'ятайте значення слів "людяність", "милосердя", "співчуття", "чуйність" (с.115-116)

До 13.03.2023.




Урок 15: "Які заняття розвивають.  Як зробити дозвілля змістовним і цікавим." (6-а клас - 13.12.2022  /  6-б клас - 14.12.2022)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання
Прочитайте уривок з книги
 М. Гоголя "Праця"
 (с. 89-90).

Запишіть в зошит і запам'ятайте:

 Дуже важливою в розвитку людини є праця.

Характер праці не є важливим, а лише ставлення до неї,  розуміння її значення для себе та  інших людей.
 Важливою є якість виконаної праці. Чесно виконана робота дарує відчуття спокійної радості.

 Дозвілля - вільний від праці час. Його можна присвятити екскурсії до музею для знайомства з витворами художників, скульпторів, митців прикладного тистецтва. Можна завітати до концертної зали, до театру,
щоб розвинути свій смак, вирости духовно.
 Можна відпочити за містом  і збагатитись красою природи.
 Малювання, ліплення, співи, гра в шахи, вирощування рослин, читання книг - це можливість зростати духовно, вдосконалюватись




 Поміркуйте (усно) над запитаннями впр.6, с.89.




До 19.12.2022.




Урок 14: "Як стати розвиненою людиною" (6-а клас - 06.12.2022       /    6-б клас -  07.12.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання
Прочитайте фрагмент із книги Романа Арцишевсь-
кого 
(впр.4, с.88);

поміркуйте:
"Чого вчить нас цей текст"
(усно).

Запишіть в зошит і запам'ятайте:

 Зорова пам'ять, музикальний слух, відчуттч ритму - це задатки, якими людина наділена  від народження.

 Сукупність задатків людини називається обдарованістю

 Вищий прояв здібностей у певній галузі - це талант

 Досягнення людиною видатних результатів  одночасно в багатьох галузях - це геніальність.

 Власні природні задатки людина може  примножити або занедбати і навіть втратити, якщо у неї відсутня воля, бажання займатися тією діяльністю, яка б розвивала її здібності.

 Сім'я, школа, держава допомагають людині розвивати свої здібності Людина також несе власну відповідальність за свій розвиток.





1.Прочитайте притчу "Про таланти".

2. Поміркуйте (усно) над запитаннями впр.3, с.86.




До 12.12.2022.



Урок 13: "Яку роль відіграють емоції та почуття в житті людини" (6-а клас -  29.11.2022    /    6-б клас -  30.11.2022  )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання
Розгляньте фотографії завдання 1, 
с.77 та поміркуйте (усно) над запитаннями до світлин.

Запишіть в зошит і запам'ятайте:

 Емоції - переживання людини під впливом зовнішніх або внутрішніх подразників, переживання почуттів приємного чи неприємного.

 Радість, сум, страх, обурення, гнів - усе це різні емоції. Вони допомагають людині регулювати свою поведінку, сигналізуючи, що сталося щось неприємне, несправедливе, або прекрасне і надзвичайне.

 На основі емоцій у людей виникають почуття: любов до людини, до Батьківщини, до Бога, почуття ненависті до ворога тощо.  На відміну від емоцій, почуття є стійкими, глибокими.

Перегляньте презентацію
 "Емоції та почуття"







1.Прочитайте притчу"Каяття.

2. Дайте письмову відповідь на запитання:
"Які цінності пропонував Богу  ангел?"
"Яку цінність Бог вважав за найвищу? Чому?"


До 05.12.2022.





Урок 12: "Що таке  мистецтво керувати собою" (6-а клас -  22.11.2022.  /  6-б клас -  24.11. 2022 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

Ознайомтесь з матеріалом підручника (пунк 4,
 с.72-73).

Запишіть в зошит і запам'ятайте:

 Для того , щоб стати моральною і вихованою людиною необхідно добре знати самих себе: і те добре, що в нас є, і наші недоліки.

 Людина може  самовдосконалитись лише тоді, коли, спостерігаючи за собою, намагається сформуати самооцінку.

 Самоооцінка - формування певного ставлення до своїх позитивних рис та недоліків.




Поміркуйте (усно):

 -Чи властиве вам почуття відповідальності й обов'язковості?
 - Чи вмієте ви берегти чужі таємниці?
 - Чи навчилися ви гамувати  заздрість до успіхів своїх однокласників?
 -Чи вмієте виявляти тактовність  і делікатність у різних життєвих ситуаціях?






Перепишіть в зошит і запам'ятайте орієнтири-правила Костянтина Ушинського
 ( пункт 2, с. 72 ).


До 29.10.2022.




Урок 10: "Як пов'язані довкілля і здоров'я людини" (6-а клас -  15.11.2022  /  6-б клас  16.11.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

Ознайом
тесь з матеріалом підручника (с. 66-68).

Запишіть в зошит і запам'ятайте:

 Здоров'я -  одна з передумов (і результат) повнокровного, творчого, щасливого життя.

  Показники  міцного  здоров'я:  висока    працездатність, творча активність, гарний настрій, радісне світосприйняття гармонійний розвиток фізичних і духовних сил і якостей людини, інтересів і потреб.

 Для здоров'я однаково необхідні чотири умови:  фізичні навантаження, здорове харчування, загартовування, час і вміння відпочивати.

Поміркуйте над  матеріалом завдання №6  
(с. 65-66).






Прочитайте уривок з роману Марка Твена "Пригоди тома Сойєра"
(с. 69, впр. 4);
поміркуйте над запитаннями 
до уривку.


До 26.10.2022.




Урок 7: "Що таке ідеал" ( 6-а клас - 19.10.22.  /   6-а клас - 18.10 2022)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

Ознайомтесь з матеріалом підручника (с. 46-48)

Запишіть в зошит і запам'ятайте:

Ідеал - досконале втілення чого-небудь, довершений взірець.

 Ідеальний  - досконалий, взірцевий, бездоганний.

 Розгляньте репродукції картин с.46, поміркуйте над запитаннями завдання №1.


Прочитайте притчу про милосердного самарянина, поміркуйте над запитаннями завдання №6 с. 49-50.


До 26.10.2022.




Урок №32: "Якими мають бути відносини між людьми в  багатонаціональній демократичній деожаві" ( 06.05.22 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

1. Розгляньте фото на
с.176.

2.Поміркуйте над запитаннями
завдання №1.
с.176.




Запишіть і запам'ятайте

 На теренах України багато тисячоліть живуть представники різних народів, народностей і націй, загалом представники близько 130 національностей. Тому нашу країну називають багатонаціональною.
  Більшість населення України становлять українці, однак і представники інших народів є громадянами України і мають ті самі права й обов'язки, що й українці.
 Демократична держава має забезпечити їм право на збереження їхньої культури. Однак всі громадяни України повинні володіти державною мовою.
 Запорукою суспільної згоди в багатонаціональній країні  має виступати терпимість, толерантність.


Перегляньте відеоролик





 Запишіть у зошит
 визначення термінів: "багатонаціональна", "народ", "національнасть", "нація"
(с. 177).








Всі роботи прийма-
ються до 30.05.2022.




Урок №33: "Як ставитись до культурно-національних особливостей людей, яких живуть в Україні." ( 13.05.22 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання
Прочитайте розділ
№2, 
"Як
ставитись
до
культурно-
національних
 особливо-
стей
людей, 
які
живуть в 
Україні."
(с.178-179).


Запишіть і запамятайте:

 Патріотизм - любов гродадянина до своєї Батьківщини.

 Шовінізм - неповага до представників інших народів зверхність та визнання своєї національності вищою за інших. Найнебезпечнішим  різновидом шовінізму є фашизм.

 Фашизм - суспільна течія, представники якої пропагують національну винятковість свого народу, ненависть до інших національностей

Правила співжиття різних народів у 
багатонаціональній демократичній
державі:

 - дотримуватись рівних прав і визнавати цінність         культури всіх народів, що мешкають в Україні;
 - намагатися дізнаватися про культуру своїх
   сусідів;
 - співпрацювати, допомагати в інтересах розвитку       країни;
 - обмінюватися поглядами, досвідом, ідеями з             представниками інших народів;
 -досягати домовленостей, приймаючи спільні               рішення.

Перегляньте відеоурок






Виконайте завдання №5
с. 179 (усно).






Всі роботи прийма-
ються до 30.05.2022.





Урок №34: "Як виявляти повагу до національніх традицій, звичаїв та обрядів інших народів" ( 20.05.22 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання
Прочитайте матеріал підручника пункт 3
ст.180-181


Запишіть і запамятайте:

 Традиції та звичаї притаманні не тільки окремим сім'ям, а й цілим народам.
 Ці традиції стосуються одягу, їжі, свят, видів спорту, бані, етикету в громадських місцях, ставлення до чисел та імен, до тварин. Є традиції пов'язані з нарождженням і вихованням дітей.
 Необхідно знати і поважати традиції інших народів, щоб не потрапити в неприємну ситуацію.
 

Перегляньте відеоурок








Поміркуйте (усно): "Що ви знаєте про традиції інших народів?"



Всі роботи прийма-
ються до 30.05.2022.





Урок №35: "В переддень літніх канікул" (27.05.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконан-ня








Прочитайте
 статтю підручника
 "В переддень літніх канікул"
(с. 185).









Запишіть і запам'ятайте

  Попереду весела і безтурботна пора - літні канікули. Кожен має великі плани на літо Та щоб утілити їх у життя, пам'ятаємо англійське прислів'я: "Час і течія річки не чекають людину". Тож якщо хочемо багато встигнути, не марнуємо час.  Слід планувати своє дозвілля, обов'язково ділитися  з близькими, бо ж найбільша розкіш у нашому житті - розкіш спілкування.
 Потрібно знайти хвилинку, щоб розпитати в рідних про їхні турботи, розповісти їм про свої пригоди та відкриття. Необхідно виявляти увагу до мами і тата, бабусі і дідуся, братика чи сестрички сусідів і знайомих.
 Якщо опанування шкільних предметів відкладається на цілих три місяці, то засвоєння етики не припиняється й на мить, бо канікули - це завжди пора дорослішання. А ставати дорослішими - це значить мудрішати.
 Відпочиваючи від шкільних клопотів,  пам'ятаємо,  що бути Людиною - це найприродніше й найвідповідальніше покликання кожного з нас. Тож застосовуємо набутий на уроках етики досвід у повсякденному житті.

Перегляньте відеоролик
 "Незвичайні літні канікули 2022"


Застосовуйте набутий на уроках етики досвід у щоденному
 житті.
Всі роботи прийма-ються до
30.05.22.



2 коментарі:

  1. У вас помилка ви написали не громадяньськими а гомадяньськими

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую. Дійсно, була прошущена літера "р", виправила. Правильне написання "громадянськими".

      Видалити