рпарпарп

6 клас (дистанційне навчання 2021)


"Зарубіжна література"

Підручник - "Світова література" підручник для 6 класу ЗНЗ. О.М.Ніколенко. Київ "Грамота"

Увага! 
  1. Письмові завдання виконувати в робочому зошиті. 
  2. Фото виконаних завдань надсилати для перевірки на електронну адресу nataly.mieh@gmail.com до вказаної в завданні дати.
  3. Роботи, надіслані після вказаного терміну НЕ ПЕРЕВІРЯЮТЬСЯ і НЕ ОЦІНЮЮТЬСЯ.
  4. В темі електронного листа обов'язково вказувати  клас, прізвище та номер уроку















Урок №34-35 : "Анна Ґ авльда. "35 кіло надії". Теми школи, родини, житьєвого покликання особистості.( 16/17.01.2024)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконан-ня






1.Ознайомтесь з життям і творчістю Анни Ґаальда
(с.153).
2.Опрацюйте матеріал підручника с. 154.








1.Запишіть і запам'ятайте

  Жанр твору - повість.

  Розповідь ведеться від імені 13-річного підлітка Грегуара.

  Художній простір - події відбуваються у Франції внаш час.
  
  Тема - історія про формування характеру 13-річного підлітка, якому не вдається навчання в школі, але він любить працювати руками.

  Ідея -кожна людина талановита по-своєму, вона творець своєї долі й потребує любові, підтримки.

  Головна думка - важливо підтримувати тих, кого любиш і усвідомлювати, що кожна людина в чомусь талановити й варта уваги.


2.Перегляньте презентацію творчості Анни Ґавальда







1.Прочитай
те
 с. 155-159.

 2. Дайте відповідь на запитання "Що любив, а що не любив Грегуар?"
До 23.01.2024.







Урок №69: "Урок позакласного читання. "Що читати влітку?(30.05.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




1. Перегорніть ще раз сторінки вашого підручника.

2.Пригадайте художні твори,
 з якими ви ознайомились
 в 2022-2023
навчальному році.

3. Поміркуйте (усно), які з вивчених творів вам найбільше сподобались,  кого з героїв прочитаних книг ви б хотіли мати своїми друзями.




 
Любі діти!

 Як швидко летить час! Ось залишився позаду ще один шкільний рік. Подолана ще одна сходинка  на шляху до дорослого життя.
 
 Вся наша країна переживає зараз непростий час.
Кожний громадянин України, який є патріотом  Батьківщини, вносить свою часточку в наближення довгоочікуваної перемоги. 

 Наші доблесні воїни не шкодують свого життя задля того, щоб ви могли жити в демократичній, вільній, незалежній державі. Бо це ви  -   її квітуче завтра.
 
 Внесок кожного учня  в щасливе майбутнє України - сумлінне навчання. Тож хочу подякувати тим дітям, які старанно працювали на уроках в школі і під час дистанційного навчання.  Ви познайомились з найкращими зразками літературної скарбнички світу, стали мудрішими, людянішими, дізнались про історію, культуру, традиції різних народів світу, збагатили свій словниковий запас.

 Бажаю всім нам швидкої перемоги і миру.  
А вам -  за літо набратися сил, відпочити, використати вільний час для корисних справ, в тому числі і для читання.

Рекомендую прочитати влітку:

 1.Олександр Грін. "Пурпурові вітрила";

 2.Артур Конан Дойл. "Записки про 
 Шерлока Холмса".
Прочитати рекомендовану літературу.

До 01.09.
22023.




Урок №65-66 : "Австрійська письменниця Крістіне Нестлінгер та її повість "Конрад, аба дитина з бляшанки". Чи бувають ідеальні діти?" (16.05.2023 / 18.05.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконан-ня


1.Ознайомтесь з життям і творчістю 
Крістіне Нестлінгер 
(с. 248-249).
2.Опрацюйте рубрики
"Коментарі" (с.249-250)
та "Краса слова"
 (с.251).








1.Запишіть і запам'ятайте

 Крістіне Нестлінгер називають "австрійською Астрід Ліндгрен". Герої її художніх книг - звичайні сучасні діти, які живуть по сусідству з нами.

 Твір К. Нестлінгер "Конрад, або дитина з бляшанки" - це фантастична й водночас психологічна повість про захоплюючі пригоди персонажів у цілком звичайному, реальному світі.
 Письменниця розмірковує про взаємини дітей і дорослих, допомагає зрозуміти, що є справжнім ідеалом, а що сфальшованим.

 Ідеал - це вища цінність; якнайкращий, довершений стан певного явища; зразок особистих якостей, здібностей.

 Ідеальний - бездоганний, найкращий, взірцевий.


2.Прослухайте ілюстровану аудіокнигу
"Конрад, або дитина з бляшанки"



3.Дайте відповіді на запитання
(письмомо)
(кожнавідповідь  2 бали)

 1. Чим пані Бартолотті відрізняється від свого 
      оточення?
 2. Як Конрад з'явився у пані Бартолотті?
 3. Скільки років Конраду?
 4. Які якості допомогли пані Бартолотті                 
     справитись з обов'язками матері?
 5. Що заважало Конраду адаптуватися в               
     дитячому середовищі?
 6. Чого Конрад навчився у людей?




Дайте відповіді на поставлені запитання
(письмово). 
До 22.05.2022.




Урок №61-62 : "Міхаель Енде та його фантастична повість "Джим Гудзик  і машиніст Лукас" (27.04.2023  /  02.05.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконан-ня



Прочитайте коментар до твору
"Джим Гудзик і машиніст Лукас"
(с.230-231).




1.Перегляньте експрес - урок
"Життя і творчість М. Енде"


2. Запишіть і запам'ятайте

 Жанр твору - повість-казка.

 Тема  -   пізнання   світу   хлопчиком   Джимом Гудзиком, утвердження важливих моральних цінностей.

 Місце дії - крихітний острів Недогадія, Ліс Тисячі Див, Корона Світу, Долина сутінок, Кінець світу.
 
Головні герої :

 Джим Гудзик ,
 машиніст Лукас, 
 король Альфонс За-Чверть-Дванадцята,
 пані Штоцкер,
 драконша пані Кутняк,
 імператор Пунь Джин,
 китайська приицеса Лі Ши.


3. Перегляньте художній фільм
"Джим Гудзик і машиніст Лукас"

Прочитай-
те 
повість-
казку
"Джим Гудзик і машиніст Лукас"
(с.235-240).
До 09.05.2023.






Урок №58-59 : "Астрід Ліндгрен та її повість "Брати Лев'яче Серце". Моральні цінності у творі"" (18.04.23 / 20.04.22.23)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконан-ня


Познайомтесь з історією створення повісті
 Астрід Ліндгрен
"Брати Лев'яче Серце"
(с.224-225).





1. Перегляньте відеопрезентацію до твору Астрід Ліндгрен "Брати Лев'яче Серце"

https://www.youtube.com/


2. Запишіть і запам'ятайте


 Фентезі - це вид фантастичної літератури, де магія та інші надприродні явища є головними елементами сюжету. Дія у творах фентезі зазвичай відбувається у вигаданих світах, де магія є звичною справою
 Види фентезі:  героїчне,  епічне,  ігрове, історичне, гумористичне тощо. 

 Астрід Ліндгрен вважала, що з дітьми треба говорити на різні теми, не оминаючи і таких важких, як тема смерті.
 У своїй казковій повісті письменниця показала, що смерть - це лише перехід до нового світу, обрати який під силу самій людині.

 Головні герої повісті - брати Леви: Юнатан (старший) і Карл (молодший).
 На прикладі самовідданості двох братів авторка продемонструвала, як любов, вірність, взаємодопомога допомагають подолати страх смерті, знайти шлях до країни, в якій здійснюються всі мрії.

 Розповідачем надзичайної історії виступає невиліковно хворий Карл Лев (Хрущик).

3.Перегляньте художній фільм
 "Брати Лев'яче Серце"




4. Виконайте вправу "Так" чи "Ні" 
за матеріалами рубрики 
"Краса слова" (с.226-227)
(запитання переписувати не потрібно)

1.  А. Ліндгрен написала повість, щоб діти 
     боялися смерті.
2.  У повісті неодноразово трапляється слово 
     "три".
3.  Країну Нангіялу вигадав старший брат 
     Юнатан.
4.   Ім'я  "Хрущик" Карлу вигадала мама.
5.   До ліжка через хворобу був прикутий Карл.
6.   Юнатан був схожий на королевича.
7.   Нангіяла   була  схожа   на   королівську
      Англію. 
8.   Вишневу Долину захопив злий правитель
      Тенгіл.
9.   Кульмінацією   твору  є  битва   Карла  з 
      Тенгілом.
10. Брати    зуміли   звільнити   долину    і 
      врятуватися.
11. Карл виніс Юнатана з пожежі.
12. Світло, яке під час стрибка бачив Карл -
      знак біди.

Ознайом-тесь з матеріа-лом рубрики "Краса слова" (с.226-227).
До 25.04.2023.



Урок №56-57: "Підготовка до контрольної роботи. Контрольна робота №6  за темою "Образ майбутнього в літературі"(11.04.23  /  13.04.23)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконан-ня



1.Відновіть в пам'яті матеріал підручника с.194-215.
2.Повторіть записи, зроблені в зошиті за темами уроків № 52-57, з 12.04 по 29.04 22. 





Виконайте контрольну роботу №6 за темою "Образ майбутнього в літературі".

1. Рей Бредбері - це...
     А. арнглійський фантаст;
     Б. французький фантаст;
     В. німецький фантаст;
     Г. американський фантаст.

2. Перший опублікований твір Р. Бредбері - це ...
    А. вірш;
    Б. роман;
    В. драма;
    Г.  оповідання.

3. Людей з оповідання Р. Бредбері приваблювали до міста...
   А. базарний день та карнавал;
   Б. свято та базарний день;
   В. свято та безкоштовна кава;
   Г. свято та виставка картин.

4.  Черга городян ( оповідання Р. Бредбері "Усмішка") постала на площі...
   А. о 3 годині ранку;
   Б. о 4 годині ранку;
   В. о 5 годині ранку;
   Г.  о 6 годині ранку.

5. Автором картини, яка була виставлена на площі міста (оповіданні Р. Бредбері "Усмішка"), був...
   А. Л. да Вінчі;
   Б. Рембрант;
   В. Рафаель;
   Г. Тиціан.

6. Дія оповідання Р. Бредбері "Усмішка відбувається  у...
   А.2034 р.;
   Б.2054 р.;
   В.2060 р.;
   Г. 2061 р. 

7. Р. Шеклі народився у...
   А. Лос-Анджелесі;
   Б. Нью-Йорку;
   В Чикаго;
   Г. Нью-Джерсі.

8. Кліві, герой оповідання Р. Шеклі "Запах думки", сів на планеті 3-М-22, тому що...
   А. мав здійснити екскурсію по планеті;
   Б. мав вивчити фауну планети;
   В. з його кораблем сталася аварія"
   Г. мав дослідити повітря на планеті.

9. Звірі на планеті 3-М-22 розуміли один одного завдяки...
   А. слухові;
   Б. телепатії;
   В. зорові;
   Г. нюхові.

10.Найстрашнішою для Кліві була зустріч з...
   А. пантерою;
   Б. білкою;
   В. вовками;
   Г. стерв'ятником.

11.Лерою Кліві вдалося перемогти звірів...
   А. силою техніки;
   Б. силою зброї;
   В. силою м'язів;
   Г. силою думки.

12. Дайте визначення поняттю "фантастична література". 

 
Поміркуй-те над запитан-ням з рубрики 
"Для обгово-рення" 
(с.215, усно).
До 17.04.2023.





Урок 55 : "Фантаст Роберт Шеклі та його оповідання "Запах думки". Гуманістичний зміст оповідання" (06.04.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



Познайомтесь з життям і творчістю Роберта Шеклі
(с.203 - 204).




Запишіть і запам'ятайте

  Наукова фантастика - це література, в основі якої лежить зображення впливу досягнень науки і техніки на розвиток людства.

 Телепатія - "відчуття на віддалі"; можливість  мислинєвого спілкування на відстані або відчуття іншої істоти без участі відомих органів чуття.

 Роберт Шеклі -  американський письменник, класик світової літератури, автор оповідання "Запах думка".

 Жанр  твору - фантастичне оповідання.

 Тема  - про небезпеки, які чекали  на космічного поштаря на невідомій планеті; про те, як людина силою власної думки може змінити світ.

 Ідея - ствердження думки про необмежені можливості людського розуму, віра в його перемогу за будь-яких умов; уславлення сили духу, волі, творчої уяви.

 Головний герой - Лерой Кліві, космонавт, міжзоряний поштовий перевізник.

 Риси вдачі  головного героя, які допомогли йому подолати всі небезпеки: розум, кмітливість. винахідливість, витримка, уміння орієнтуватися в ситуації, цілеспрямованість, відповідальність за доручену  справу.


Перегляньте презентацію
"Роберт Шеклі. "Запах думки""


    1.Прочи
    тайте оповідан-ня 
    Р. Шеклі
     "Запах думки"
    (с.204 - 215).

    2. Перелічіть 
    (у зошиті)
     предмети та істоти, уявляючи себе якими, Кліві зумів врятуватися.
    До 10.04.2023.






    Урок 53-54 : "Урок розвитку мовлення "Таємниця Джоконди" (21.032023 / 23.03.2023)
    ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


    Познайомтесь з життям і творчістю Леонардо Да Вінчі, історією створення картини "Мона Ліза" (Джоконда) з рубрики "Цікаво знати"
    (ст.200)




    1. Перегляньте відеофільм "Таємниця Джоконди":

    https://www.youtube.com/


    2. Запишіть і запам'ятайте


     "Мона Ліза" - символ краси і відродження духовності.

     Слово "усмішка" в тексті написане з великої літери, бо усмішка на картині є більш живою, ніж жителі міста, вона є символом краси і добра. А краса не тільки прикрашає життя, а й робить кращою душу людини, облагороджує її. Краса картини пробудила душу хлопчика. Том - дитина, за ним майбутнє, в якому краса може врятувати світ.


    3. Практичне завдання

     Доберіть 3-4 прикметники для визначення усмішки Джоконди.
    Прочитай-те літератур-ний коментар "Таємниця Джоконди"
    (ст.201)
    До 04.04.2023.





    Урок 51-52 : "Рей Бредбері "Усмішка". Тривога за зруйнування духовних цінностей в оповіданні" (14.03.2023 / 16.03.22.2023)
    ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


    Прочитайте оповідання Рея Бредбері "Усмішка"
    (ст.196-200)

    Запишіть і запам'ятайте

     Фантастика - 1. Те, чого не існує в реальній дійсності; 2.Світ уявлень і образів митця; 3.Різновид художньої літератури, заснований на вигадці, фантазії.

     Рея Бредбері називають фантастом номер один у світі.

     У оповіданні "Усмішка " дія відбувається в майбутньому, у 2061 році після соціального катаклізму. В центрі уваги письменника не фантастичні події,а людина, не залежно від того, на якій планеті і в якому часі вона перебуває.

     Проблематика оповідання - конфлікт людини і цивілізації, розвитку цивілізації, моральної деградації суспільства, впливу мистецтва на душу людини.

    Перегляньте експресурок про життя і творчість Рея Бредбері:


      1.Випишіть у зошит визначен-ня
       терміну "конфлікт" (с.195).

      2. Прочи
      тайте оповідання
       "Усміщка"
      (с.196-200).
      До 17.03.2023.





      Урок №50-51 : "Підготовка до контрольної роботи. Контрольна робота №5 на тему "Поетичне бачення світу"" (07.03 / 09.03.2023)
      ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



      1.Відновіть в пам'яті матеріал підручника с.170-191.
      2.Повторіть записи, зроблені в зошиті з 22.02 по 01.04. 22.

      Виконайте контрольну роботу №5 за темою "Поетичне бачення світу".

      1. У чому полягає своєрідність культури Японії?
           А. вона пов'язана з політикою;
           Б. вона пов'язана з філософією та
                мистецтвом ;
           В. вона пов'язана з реальним життям;
           Г. вона пов'язана з наукою.

      2. Псевдонім Мацуо Басьо перекладається як...
          А. "бананове дерево";
          Б. "банановий сік";
          В. "бананове тістечко";
          Г. "банановий листок".

      3. Який прийом використав Р. Бернс у вірші 
        "Моє серце в верховині..."
         А. гіпербола;
         Б. анафора;
         В. діалекти;
         Г. алегорія.

      4.  У поему Г. Лонгфелло "Пісня про
         Гайявату" використовуються міфи...
         А. англійців;
         Б. американців;
         В. північноамериканських індіанців;
         Г. французів.

      5. Дж. Родарі став всесвітньовідомим як...
         А. поет;
         Б.  прозаїк;
         В. казкар;
         Г. журналіст.

      6.  Хто є автором рядків "Картинки веселі
         - життя суворе"?
         А. Мацуо Басьо;
         Б. Р. Бернс;
         В. Г. Лонгфелло;
         Г. Дж. Родарі. 

      7-9. Яке символічне значення має образ
         листівки у вірші Дж. Родарі?

      10-12. Які художні засоби використав Р. Бернс
       у вірші "Моє серце в верховині".

        Прочитай-те матеріал підручника "Краса слова" с.192.
        До 09.03.2023.


        Урок 48-49: "Італійський дитячий письменник Джанні Родарі. Вірш "Листівки з видами міст"" (02.03.2023)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



        Познайомтесь з життям і творчістю Джанні Родарі
        (ст.188-189)

        
        Перегляньте презентацію 
        "Джанні Родарі. Короткі відомості. Аналіз вірша "Листівки з видами міст"



        Запишіть і запам'ятайте

         Листівка є символом різниці між тим, що ми бачимо і дійсною картиною світу. На красивих поштових картках зображують визначні місця і щасливих людей. На цих картинках неможливо побачити реальний стан речей. 
         Художні засоби вірша: епітети ("готичний собор", "похила вежа"...); повтори ("чи справді..."); протиставлення ("картинки веселі, життя - суворе"); анафора ("хай сам подивлюся, хай сам я побачу"...).
         Синтаксис вірша: більшість речень є простими, деякі закінчються трьома крапками, що означає, що перелік може бути продовжено; є окличні речення, які виражають захоплення ліричного героя від споглядання міст і історичних місць; є декілька риторичних запитань.
                     
        1. Навчіться виразно читати вірш 
        (ст.190-191)

        2. Виконайте вправу 1
        (ст.191)
        До 07.03.2023.






        Урок 47: "Генрі Лонгфелло "Пісня про Гайавату" - літопис життя давніх індіанців(23.03.2023 / 28.03.2023)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



        Навчіться виразно читати поему Г.Лонгфелло "Пісня про Гайавату"
        (ст.183-185)

        
        1.Перегляньте презентацію 
        "Генрі Лонгфелло "Пісня про Гайавату" - литопис життя давніх індіанців"



        2. Запишіть в зошит і запам'ятайте:

         Після виходу у світ поеми Г.Лонгфелло її автора почали називати індіанським Гомером. За кількістю перекладів поема поступається лише творам Марка Твена.

         Поема - великий твір, у якому зображені значні події та яскраві характери персонажів. У поемі органічно поєднуються елементи лірики та епосу.

        Герої твору:

          Гітчі-Маніто - творець усього на землі, батько всіх народів, утілення добра та мудрості.

         Гайавата - індіанський вождь, першовідкривач багатьох речей, сильний, хоробрий, мудрий і справедливий.

         Люлька згоди - це символ єднання та взаємопорозуміння для всіх народів.
                                                                                       
        Виконайте вправу 3 ст.185
         До
        01.03.2023. .





        Урок 44 -45: "Ідея любові до батьківщини у вірші Роберта Бернса "Моє серце в верховині." Виразне читання напам'ять вірша Р. Бернса.(16.03.23 / 21.03.2023)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

         

        Ознайомтесь з життям та творчістю Р.Бернса (ст.176-177)


        Запишіть в зошит і запам'ятайте:

        Антитеза - це протиставлення явищ, думок, понять, почуттів, характерів. 

        Анафора - це повторення однакових звуків, складів, слів на початку віршованих рядків чи строф.

        Ліричний герой - це головний персонаж віршованого твору, ліричне "Я" поета.


        Аналіз вірша "Моє серце в верховині"


         Тема вірша - любов до рідного краю.

         Ідея вірша - "Моє серце в верховині і моя любов"

         Художні засоби: 
        Анафора (моя, моє, прощавайте)
        Порівняння (моя дума в верховині соколом
          буя)
        Епітети (сині гори, білії сніги, буйні ріки)

                                                                                       
        Вивчіть напам'ять
         вірш 
        Р.Бернса
         "Моє серце
         в верховині" (ст.178)
        До 22.03.2023.





        Урок 41-42.   " В. Короленко. Повість "Сліпий музикант". Роль близьких людей у долі Петра Попельського. Українська природа, народні образи й традиції в повісті. "( 14.02.2023 / 16.02.2023 - 6-б клас;           14.02.2023 /16.02.2023 - 6-Аклас )
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

        Прочитайте окремі розділи з повісті В.Короленка
        "Сліпий музикант" 
        с. 141-151.






        Запишіть і запам'ятайте

         Петро Попельський зростав в атмосфері любові, тепла, турботливого ставлення.

         Його оточувала ніжність матері, поетичність її творчої натури. Мати познайомила його з серйозною класичною музикою, захопила грою на фортепіано.

         Вплив на хлопчики мала мужність старого воїна, дядька Максима. Він познайомив Путруся з музикою простого селянина Йохима, прагнув показати племінникові, що світ набагато ширший, ніж той міг собі уявити. Дядько хотів подолати замкнутість хлопчика.

         Евеліна  вносила в їхню дружбу "свій спокій, свою тиху радість, повідомляла сліпому нові відтінки навколишнього життя, а він "давав їй своє горе." Вона стала його ангелом-охоронцем, а пізніше коханою, дружиною, матір'ю його сина.

         Вплив на душу Петра справили природа, пісні, музика, звичаї прстого народу.



        2.Перегляньте художній фільм
         Сліпий музикант".


        Усно відповідати
        на запитання
        1-7
        зі
        с.151.


        До
        20.02.2023..





        Урок 39-40.  "Людина з великим і сильним серцем" В. Короленко. Повість "Сліпий музикант"." (31.01/02.02.2023 - 6-б клас;           31.01/02.02.2023 - 6-Аклас )
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


        Опрацюйте матеріал підручника 
        с. 136-137.



        

        1.Запишіть і запам'ятайте

         В.Г.Короленко - видатний письменник, громадський діяч, за походженням - українець. Його творча спадщина велика і багатогранна.

        Одна з головних тем творчості - шлях до "справжнього народу". Роздуми про народ тісно пов'язані з питанням "Для чого створено людину?". "Людина створена для щастя, як птах для польоту", - говорить Короленко.

        Саме шлях людини, сліпого каліки, до щастя і є темою повісті "Сліпий музикант". Це твір про подолання перешкод, що стоять перед людиною на її життєвому шляху. 
        Короленко звернувся до долі сліпого, щоб показати, що, якщо сліпий зміг досягти в житті всього, то людина здорова тим більше не повинна пасувати перед труднощами.


        2.Перегляньте презентацію
         "Життя і творчість Володимира Короленка".


        1.Прочитайте перший
         розділ
        повісті
        "Сліпий 
        музикант"
        (с.139-140).

        2. Усно відповідати
        на запитання
        зі
        с.140.


        До
        06.02.2023..






        Урок 34-35  : "Микола Гоголь. "Ніч перед Різдвом". Фантастичне в повісті. Роль пейзажу у творі. Контрольне завдання за змістом повісті М. Гоголя." (27/28.12.2022 - 6-б клас;           27/29.12.2022 - 6-Аклас )
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


        1.Повторіть матеріал підручника с.  92 -104.

        2. Перегляньте записи в зошиті Уроки 29 - 31.










        


        1.Запишіть і запам'ятайте

         Казково-містичні події повісті відбуваються  на тлі майстерно змальованих українських пейзажів.

         Стан природи змінюється протягом різдвяної ночі ( спочатку небо зоряне і ясне; опівночі, коли розгулялася нечиста сила, почалася заметіль, бело надвичайно темно; потім знову з'явився місяць і заметіль ущухла).

         Зміни погоди різдвяної ночі мають символічне значення:  зміна погоди символізує перемогу добрих сил над злими.

         Елементи фантастики і містики в повісті Гоголя - відьми і чорти, викрадення місяця і зірок, польоти з чортом. Вони тримають читача в постійній напрузі, створючи інтригу. Фантастика робить повість схожою на казку.

         Різдвяні символи: колядки, зірка, яку носять колядники, народні пісні.


        2.Перегляньте мультфільм 
        "Ніч перед Різдвом"


        3.Виконайте контрольне завдання.
        Вправа "Так" чи "Ні"
        (запитання не переписувати)

         1. Більшу частину свого життя Гоголь прожив у в Україні.

         2. Свої твори Гоголь писав українською мовою.

         3. Дія повісті "Ніч перед Різдвом" відбувається в селі Сорочинці Чернігівської губернії.

         4. Чорту Вакула подобався, бо намалював його на церковній стіні.

         5. Солоха була доброю господинею.

         6. "Хіба гарні мої чорні брови?  І що гарного в цьому кирпатому носі?" Ці слова належать Солосі.

         7. Солосі було сорок років.

         8. Вакула прийшов до Пацюка, щоб дізнатися дорогу до чорта.

         9. Потрапивши в Петербург, Вакула одразу пішов до цариці.

         10. "Ось тобі нагайка: бий, скільки душа забажає",- каже коваль до Пацюка.

         11. Вакула з радістю носив пояса та шапку, подаровані царицею Катериною.

         12. В різдвяну ніч відбулося духовне переродження Оксани.


        Виконайте
        контрольне
        завдання. Вправа 
        "Так"
         чи "Ні"


        До 28.12.2022.






        Урок 30-31  : "Микола Гоголь. "Ніч перед Різдвом".Образи Оксани і Вакули в повісті." (20.12.2022 - 6-б клас;           20.12.2022 - 6-Аклас )
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



        Прочитайте уривки
         з повісті М. Гоголя
         "Ніч перед Різдвом"
        (с.102-104).





        


        Запишіть і запам'ятайте

        Однією з сюжетних ліній  повісті є кохання Оксани і коваля Вакули. Безнадійне, невзаємне почуття коваля знайшло все ж таки відгук у серці гордовитої красуні. 

         Вакула був ковалем і художником. А ще коваль був богобоязливий чоловік і часто малював образи святих. Вакула був  закоханий в Оксану, обожнював і ідеалізував її.  Він розумів, що вона його не любить.І це викликало смуток у коваля. 
        Заради кохання він ладен на все.

         Оксана дуже красива, але примхлива, звикла, що батько виконує всі її забаганки. Їй подобалися подарунки і відданість Вакули. Вона крутила ковалем на всі боки. 


        Перегляньте мультфільм 
        "Ніч перед Різдвом"

        Прочитай
        те  і 
        перекажіть
        с.102-104.


        До 21.12.2022.


         




        Урок 29 : "Микола Гоголь. "Ніч перед Різдвом". Народні традиції і звичаї у творі." (13.12.2022 - 6-б клас;           13.12.2022 - 6-Аклас )
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



        Познайомтесь 
        з життям і творчістю М. Гоголя (с.92-93).









        


        Запишіть і запам'ятайте

         Великим генієм українського народу назвав Миколу Гоголя Олесь Гончар.

         Гоголь показав усьому світові ще не відкриту раніше Україну - край, що має свою національну міфологію, фольклор, традиції та звичаї. 

         "Ніч перед Різдвом" написана на підставі спо- гадів письменника про святкування  великого християнського свята на його батьківщині.

         Повість входить до збірки "Вечори на хуторі поблизу Диканьки" (1829-1832 рр.) і вже  неодноразово втілювалась у вигляді постановок та екранізацій.

         Паспорт твору

         Жанр - казково-фантастична повість.

         Тема - зображення народного життя вільних, ще не закріпачених українських козаків.

         Ідея - показ "гідної  людини життя", як зазна-
        чав сам Гоголь.

         Час дії -  ніч перед Різдвом і наступного дня. 

         Місце дії - село Диканька Полтавської губернії.

         Головна думка - перемога кохання Вакули над байдужістю Оксани; світлих сил - над темря- 
        вою (чистої душі коваля над чортом).

         Настрій твору - веселий, урочистий, різдвяний.

         Сюжет - багатоплановий, три лінії: лінія Вакули і Оксани,  Вакули і чорта, чорта і відьми Солохи.

         Джерела твору - фольклорна легенда про благочестивого маляра, поєднана із сюжетом про популярного героя слов'янської міфології - коваля.


        1. Прочитайте уривки з повісті
        (с.94-98).
         
        2. Дайте письмову
        відповідь на
        запитання:

        "Яким чином
        пов'язані 
        М. Гоголь і
        с.Диканька?";

        "Чим займався на 
        дозвіллі
        коваль Вакула?"

        До 14.12.2022.


         



        Урок 28 : "Ч. Діккенс.  "Різдвяна пісня в прозі" Самостійна робота." (06.12.2022 - 6-б клас;           06.12.2022 - 6-Аклас )
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


        Повторіть вивчений матеріал
        (конспекти в зошиті,
         с. 82-91 ).




        


        Виконайте літературний диктант

         1. Представником якої країни є Ч. Діккенс?

         2. Як називаються розділи "Різдвяної пісні в         прозі"?

         3. Назвіть головних героїв твору.

         4. Яке слово є ключовим в описі-портреті 
             Скруджа? (с.84).

          5. Хто такий Марлі?

         6.  Якою була мета візиту Привида померлого 
             Марлі?

         7. Скільки Духів Різдва з'явилися до Скруд-
             жа?

         8. Що показав Скруджеві Дух Минулого 
             Різдва?

         9. Чому душа Скруджа здригнулась, коли він 
            озирнувся на свій життєвий шлях?

        10.По що пошкодував Скрудж, побачивши            бідну домівку Боба Кратчита, в якій пану-
             ють розуміння, любов і затишок?

        11.Ким став Скрудж для Крихітки Тіма  Крат-
            чита?

        12.Що дали Скруджев подорожі з Духами?
               


        Виконайте літератур
        ний 
        диктант.
        До 07.12.2022.



        Урок 27 : "Причини деградації Скруджа та його переродження" ( 30.11.2022 - 6-б клас;           01.12.2022 - 6-Аклас )
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


        Прочитайте п'ятий куплет повісті
        ( с. 89-91 ).


        


        Запишіть і запам'ятайте

         Ланцюжок помилок Скруджа

         Любов до грошей --> жадібність -- > скнара-->
        байдужість до оточуючих --> жорстокість у стосунках --> зрада у коханні --> самотність.

         Ебенезер Скрудж - скнара, він економив на всьому і на всіх: на вугіллі, на платні клеркові, відмовився від рідні, нічого не дозволяв навіть собі. 

         Найлиховіснішим для нього було слово "щедрість". він сам скував для себе ланцюги жадібності, жорстокості і  байдужості.

         Найголовнішими для Скруджа були гроші, та вони не зробили його щасливим

         Видовище власної смерті і відкриття того, що вона не викликала ні в кого співчуття, привело до прозріння і каяття. А спокута гріхів веде до очищення. Під впливом різдвяної подорожі Скрудж переродився і тільки тепер відчув себе щасливим.

         Геніальний висновок Діккенса : "Не гроші робдять людину щасливою, а людяність",

        Перегляньте мультфільм,
         знятий за мотивами твору Ч. Діккенса "Різдвяна пісня в прозі"



        Перегляньте рекомендо
        ваний мульт
        фільм.

        До 01.12.2022.







        Урок 26 : "Значення образу Різдва в повісті Ч. Діккенса "Різдв'яна пісня в прозі".Роль фантастики і містики у творі.  " ( 29.11.2022 - 6-а клас;              29.11.2022 - 6-б клас )
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

        Прочитайте
         коментарі до твору
        ( с. 87-90 )



        


        Запишіть і запам'ятайте

         Фантастика - це вид художньої літератури, у якому зображуються вигадані надзвичайні, нереальні події та явища, або створений автором неіснуючий сіт.

         Містика - віра в надприродне, таємниче, пов'язане з потойбічним світом.

         Різдво - це велике свято, торжество світла і добра, день очищення душ від усякого зла.   Святвечір - найдивовижніша ніч, коли здійснюються всі мрії і бажання, стають реальними найфантастичніші речі.

         У творі Діккенса досить тісно переплітається реальне і фантастичне. Поряд з незвичайними подорожами, Духами, привидами автор зображує життя бідного люду, сповнене злиднів, горя, голоду, страждань. 

         Як і в народних різдвяних піснях і казках, у цьому творі добро перемогло, сталося справжнє диво - переродження Скруджа, душа якого очистилась від зла.

         Історія Скруджа нагадує людям,що вони не мають права марнувати час, а повинні поспішати робити добро своїм ближнім.





        Дайте письмову відповідь на запитання:
        "Які елементи фантастики і містики  зістрічаються у творі Діккенса?"


        До 30.11.2022.



        Урок 25 : "Чарльз Діккенс. "Різдвяна пісня в прозі". Сюжет і композиція повісті.  Подорож Скруджа у часі й просторі  " ( 23.11.2022 - 6-б клас;              24.11.2022 - 6-а клас )
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



        Прочитайте  розділ 
        "Привид Марлі" 
        ( с. 84 -86 )

        


        Запишіть і запам'ятайте

         Композиція повісті

         Зав'язка - поява привида Марлі.
         Розвиток дії - три Духи Різдва. Подорож з   духами.
         Кульмінація - присутність Скруджа на власних   похоронах.
         Розв'язка - духовне переродження героя.

        Перегляньте презентацію 
         "Подорож Скруджа в часі й просторі"


        Дайте письмову відповідь на запитання:
        "Чому до Скруджа з'явився привид Марлі?"


        До 28.11.2022.



        Урок 24 : "Чарльз Діккенс. "Різдвяна пісня в прозі". Роль фантастики і містики у творі." (22.11.2022)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання
         
        Опрацюйте матеріал підручника про  життя і творчість Чарльза Діккенса
        ( с. 82 -83 ).


        


        Запишіть і запам'ятайте

         Чарльз Діккенс - англійський письменник, перечитуючи твори якого, вчишся  бачити у звичайних речах незвичайне  і стаєш добрішим і мудрішим.

         Повість "Різдвяна пісня в прозі" - найвидатніший твір Діккенса, що входить до збірки "Різдвяні оповідання".

         Повість - прозовий твір, який охоплює невелике коло проблем, нетривалий період життя героя і посідає проміжне місце між оповіданням і романом.

         Особливість "Різдвяних оповідань": у них зображується  духовне переродження героя протягом різдвяної ночі від лихого до доброго і гуманного.Події можна назвати фантастичними  та навіть містичними. Фінал завжди щасливий. 
         
         Фантастика - різновид художньої літератури, у якому зображуються вигадані, надзвичайні, нереальні події та чвища або створений автором неіснуючий світ.

         Містика - віра в надприродне, таємниче, пов'язане з потойбічним світом.

         
         

         



        Дайте письмову відповідь на запитання:
        "Що  в дитинстві було найбільшою втіхою для Чарльза Діккенса?"
        До 23.11.2022.





        Урок 23 : "Роль пейзажу в романі Ж. Верна "П'ятнадцятирічний капітан"" (17.11.2022)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


         
        Прочитайте коментарі до роману Ж. Верна "П'ятнадцятирічний капітан"
        ( с. 61)
        


        Запишіть і запам'ятайте

           Ж. Верн займав позицію прогресивного письменника, який пропагує ідеали гуманізму і милосердя у стосунках між людьми. 
         Любов до ближніх тісно пов'язана з любов'ю до природи у своєму романі письменник натхненно описував пейзажі, на тлі яких розгорталися події твору.

         Пейзаж - композиційний компонент художнього твору; опис природи, будь-якого простору зовнішнього світу.

        Види пейзажу:
         - степовий;
         - лісовий;
         - гірський;
         - мариністичний (описи моря):
         - урбаністичний ( опися міста);
         - індустріальий ( описи заводів, шахт) тощо.

         Поміркуйте: (усно)

         1. Які види пейзажу використав Ж. Верн у романі "П'ятнадцятиріяний капітан"?
         2 Якою зображена в романі природа Африки?
         3. Що нового по природу Африки ви дізналися з роману?
         4. Як у романі змальовано море?
         5. Яка роль пейзажу у романі "П'ятнадцятирічний капітан"?


        Перегляньте художній фільм 
        "П'ятнадцятипічний капітан"


        1. Прочитайте рубрику "Краса слова"
        ( с. 74-75).


        До 22.11.2022.






        Урок 22: "Проблема рабства в романі Ж. Верна "П'ятнадцятирічний капітан" (15.11.2022)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


         
        Прочитайте уривок з роману Ж.Верна "П'ятнадцятирічний капітан"
        (с. 63-69)

        


        Запишіть і запам'ятайте

          Рабство - це насильницьке підпорядкування однієї людини інщій або однієї групи людей іншій групі.
         Рабство - це частина історії, нажаль, воно існує і сьогодні. Уряди всіх країн невпинно борються з рабством. Цю проблему піднімає і Ж. Верн   в  романі "П'ятнадцятирічний капітан".
         В романі зображені факти работоргівлі, коли білі колонізатори захоплювали в рабство місцеве населення Африки - негрів.

         Поміркуйте: (усно)

        1. Як моряки "Пілігрима і капітан ставилися до негрів?
        2. Як негри поводили себе під час подорожі?
        3. Хто продав негрів з "Пілігрима" в рабство?
        4. Хто допоміг неграм врятуватися з рабства?
        5. Порівняйте ставлення до негрів позитивних і негативних героїв.
        6. Яким, на вашу думку, є ставлення до негрів самого автора?


        Перегляньте художній фільм 
        "П'ятнадцятипічний капітан"


        Переглянути художній фільм "Пятнадцяти-
        річний
        капітан"
        До 16.11.2022.









        Урок 21: "Образ Діка Сенда в романі Ж. Верна "П'ятнадцятирічний капітан" (10.11.2022)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



         
        Прочитайте уривок з роману Ж.Верна "П'ятнадцятирічний капітан"
        (с. 63-69)

        


        Запишіть і запам'ятайте

         
         Дік Сенд - головний герой роману Ж. Верна "П'ятнадцятирічний капітан" не тільки тому, що на це вказує назва твору, а через те, яку роль відіграв Дік Сенд в житті всіх героїв роману.

         Дік - сирота, виховувався в  дитячому будинку.
        Дуже рано він усвідомив своє становище й дав собі обіцянку "стати людиною". І він дотримав слова - став дорослим чоловіком у віці, коли його однолітки залишалися дітьми.
         
         Дік мріяв стати моряком, а для цього почав вивчати географію, математику, навігацію, історію подорожей, став юнгою на кораблі "Пілігрім".
         
         Риси вдачі Діка Сенда, які допомогли йому врятувати своїх друзів і щасливо повернутися додому: розум, кмітливість, відповідальність за свої вчинки, рішучість, мужність, відвага, вірність в дружбі, жага до знань, критичне ставлення до себе, почуття вдячності людям, які його виростили, милосердя, вміння самостійно приймати рішення.

        Перегляньте художній фільм 
        "П'ятнадцятипічний капітан"


        Переглянути художній фільм "Пятнадцяти-
        річний
        капітан"
        До 14.11.2022.










        Урок 18 : ""Контрольна робота за темою "Мудрість бйки ( 03.11.22 6-А клас;  12.11.22. 6-Б клас)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання





        Повторити матеріал підручника за темою  "Мудрість байки"
         ( ст. 42-47).
        Контрольна робота №2
        за темою "Мудрість байки"

         I-II рівень
         (кожна відповідь - 1 бал)

        1.Засновником жанру байки, першим байкарем вважають:
         а) Езопа; 
         б) Глібова;
         в) Лафонтена.

        2.Грецький раб, легендарний Езоп, творив байки у:
         а) віршованій формі;
         б) прозовій формі;
         в) вигляді правил, чітких настанов.

        3. Головним засобом творення байки є:
         а) гумор;
         б) алегорія;
         в) порівняння.

        4.Лисиця з байки езопа, не змігши дістати виноградні грона, сказала:
         а) "Вони високо ростуть";
         б) "Я хочу м'яса, а не фруктів";
         в) "Вони кислі";

        5.У байці Лафонтена "Зачумлені звірі" на нараду звірів скликав:
         а) Осел;
         б) Лис;
         в) Лев;
         г) Вовк.
        6.

         III рівень

         1.Назвіть складові байки (1 б.).
         2 Продовжіть репліку з байки Езопа: "Якщо ти танцювала влітку, то...". Кому вона належить? (2 б.).

         IY рівень

         1. Що таке "персоніфікація"? (1 б.).
         2, Що означає поняття "езопова мова"? Чому вона так називається? (2 б.).


         


        Виконайте контрольну роботу)
        До 04.11.22.






        Урок 16: "Байка як жанр літератури. Байки Езопа." (25.10.2022)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


         
        Познайомтесь з життям і творчістю Езопа
        (ст. 44 - 45 )

        


        Запишіть і запам'ятайте

         Байка - це невеликий прозовий або віршований твір алегоричного змісту і повчального характеру.

         Езоп - батько байки.

        Мовні засоби байки

         Персоніфікація - перенесення властивостей людей на тварин, рослин, предмети.

         Алегорія - це відображення одного предмета через інший.

         Езопова мова - це думка, висловлена не прямо, а замаскована в алегоріях і натяках.

        Будова байки: 

         I частина - розповідь;
         II частина - мораль ( повчання )
                     
        Переказувати Байки Езопа (ст. 45-47 ).
        До 27.10.2022.







        Урок 14 : ""Контрольна робота за темою "Міфи народів світу ( 20.10.22 6-А клас;  19.10.22. 6-Б клас)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання





        Повторити матеріа підручника за темою  "Міфи народів світу" ( ст. 10-40)

        Теми для написання твору:

        1."Як з   прочитаних балад мені найбільше   сподобалась і чому?"    

        2. Хто з героїв прочитаних балад мені найбільше сподобався і чому?"

        Напишіть твір на одну із запропонованих тем 
        (обсяг роботи - 1сторінка)
        До 24.10.22.




        Немає коментарів:

        Дописати коментар