рпарпарп

9 клас (дистанційне навчання 2021)


"Зарубіжна література"

Підручник - «Зарубіжна література» підручник навчальних закладів для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Міляновська Н.Р.)




Увага! 
  1. Письмові завдання виконувати в робочому зошиті. 
  2. Фото виконаних завдань надсилати для перевірки на електронну адресу nataly.mieh@gmail.com до вказаної в завданні дати.
  3. Роботи, надіслані після вказаного терміну НЕ ПЕРЕВІРЯЮТЬСЯ і НЕ ОЦІНЮЮТЬСЯ.
  4. В темі електронного листа обов'язково вказувати  клас, прізвище та номер уроку.














Урок №69: "Урок позакласного читання. "Що читати влітку?(26.05.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




1. Перегорніть ще раз сторінки вашого підручника.

2.Пригадайте художні твори,
 з якими ви ознайомились
 в 2021-2022
навчальному році.

3. Поміркуйте (усно), які з вивчених творів вам найбільше сподобались,  кого з героїв прочитаних книг ви б хотіли мати своїми друзями.




 
Любі діти!

 Як швидко летить час! Ось залишився позаду ще один шкільний рік. Подолана ще одна сходинка  на шляху до дорослого життя.
 
 Вся наша країна переживає зараз непростий час.
Кожний громадянин України, який є патріотом  Батьківщини, вносить свою часточку в наближення довгоочікуваної перемоги. 

 Наші доблесні воїни не шкодують свого життя задля того, щоб ви могли жити в демократичній, вільній, незалежній державі. Бо це ви  -   її квітуче завтра.
 
 Внесок кожного учня  в щасливе майбутнє України - сумлінне навчання. Тож хочу подякувати тим дітям, які старанно працювали на уроках в школі і під час дистанційного навчання.  Ви познайомились з найкращими зразками літературної скарбнички світу, стали мудрішими, людянішими, дізнались про історію, культуру, традиції різних народів світу, збагатили свій словниковий запас.

 Бажаю всім нам швидкої перемоги і миру.  
А вам -  за літо набратися сил, відпочити, використати вільний час для корисних справ, в тому числі і для читання.

Рекомендую прочитати влітку:

  1.Оскар Вайльд. "Портрет Доріана Грея";

 2. Моріс Метерлінк. "Синій птах";

  3.Паоло Коельйо. "Алхімік",
Прочитати рекомен
довану літературу.

До
 01.09.2023




Урок №60-61 : "Шолом-Алейхем, "Тев'є-молочар". Філософські проблеми твору. Образна система повісті" (27.04.2023  /  28.04.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконан-ня



Прочитайте уривок з твору "Тев'є-молочар"
(ст.273-280)





1.Перегляньте презентацію
"Життя і творчість Шолома-Алейхема"



2.Запишіть і запам'ятайте

 Творчість Шолома-Алейхема ознаменувала розквіт критичного реалізму в єврейській літературі. Вона відзначається нездоланною вірою в творчі сили народу, перспективи його національного відродження.
 Повість "Тев'є-молочар" - це серія оповідань, поєднаних головним персонажем - Тев'є. Твори містять колоритні монологи Тев'є під час його уявної розмови із Шолом-Алейхемом у різні роки. Письменник працював над твором 20 років, тому кожен монолог сповнений прикмет свого часу. 
 У повісті автор роз'язує одну з наріжних філософських проблем життя: важлива не подія, явище чи становище, а те, як ти до цього ставишся.
 Тев'є - простакуватий і шляхетний, розуміє людей, тонко відчуває красу природи, завжди поводиться гідно і не грішить проти совісті. Працбовитий і бідний чоловік звик тяжко здобувати щоденний хліб, не схилятися перед труднощами.ю нестатками, кривдами.

Словничок

 Синагога - назва єврейського храму.
 Кафельник - єврейська назва бідняка.
 Седер - урочиста трапеза весняного єврейського свята.
 Цвей - назва цифри 2 на ідиш.
 Песах - весняне єврейське свято, подібне до християнського Великодня.
 Ярмулка - маленька єврейстка шапочка.


3.Перегляньте фільм
"Тев'є-молочар"


Опрацюй-те літератур-ний коментар
(ст.272)
До
04.05.2023.





Урок №58-59 : "Підготовка до контрольної роботи. Контрольна робота №5 за темою "Нові тенденції у драматургії кінця XIX - початку XX ст.: творчысть Г.Ібсена та Б.Шоу" (20.04.2023  /  21.04.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконан-ня

1. Повторіть матеріал підручника ст.207-210.
2. Відновіть в пам'яті зміст прочитаних творів Г.Ібсена та Б.Шоу (ст214-234 та 241-268)
3. Ознайомтесь з дітературними коментарями до драм Г.Ібсена та Б.Шоу (ст.212-214 та 239-240)



Виконайте контрольну роботу №5

1. Який напрямок у другій половині XIX ст. прийшов на зміну романтизму в країнах Західної Європи? (1 бал)

2. В чому полягає суть дискусії між прихильниками класичної та романтичної драми? (2 бали)

3. Назвіть основні принципи "нового" театру. (2 бали)

4. Уособленням чого стала доля Нори - головної героїні драми Г.Ібсена "Ляльковий дім"? (2 бали)

5. Ібсен у драмі "Ляльковий дім" використовує прийом "аналітичної композиції". У чому суть такої композиції? (2 бали)

6. Що було покладено в основу п'єси Б.Шоу "Пігмаліон"? (1 бал)

7. На які соціальні питання звертає увагу глядача (читача) Б.Шоу у п'єсі "Пігмаліон"? (2 бали)



Виконайте контроль-ну роботу.
До
25.04.2023.




Урок №56-57 : "Бернард Шоу. "Пігмаліон". Сюжет і динаміка образу Елізи Дулітл. Ідеї одухотворення людини та життя засобами мистецтва" (13.04.2023  /  14.04.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Прочитайте п'єсу Б. Шоу 
"Пігмаліон"
(с.241-269)





Запишіть і запам'тайте

 П'єсу Б. Шоу "Пігмаліон" називають парадоксальною трагікомедією.

 Трагікомедія - драматичний твір, якому властиві ознаки водночас і трагедії, і комедії.

 Парадокс - 1.Своєрідна думка, судження, яке має розбіжності із загальноприйнятим, іноді суперечить здоровому глузду. 2. Несподіване явище, яке не відповідає загальноприйнятим уявленням.

 Парадокс - ключовий художній засіб естетики Б.Шоу.

 Головна героїня твору  Еліза Дулітл,  квітникарка, на початку твору перебуває на найнижчій стадії духовного розвитку. Еліза -  типова дівчина кокні (тобто найбідніша і найменш освічена мешканка Лондону).
 Водночас Елізі притаманні привабливі риси, які є запорукою перевтілення її на витончену жінку: ширість енергійність, природна моральність, які Еліза зберегла у  лондонських нетрях. Дівчина має почуття власної гідності, а це - здорове підгрунтя для будування характеру нової, гордої та сильної Елізи.

Сходинки духовного зростання Елізи Дулітл

 I сходинка: кокні.
 II сходинка: захищає свої права та гідність.
 III сходмнка: старанно вчиться.
 IV сходинка:  показує,   хоч  не  зовсім   удало, зростання на прийомі.
 V сходинка:  викликає  повагу  навіть у  свого вчителя.



Перегляньте фільм "Моя прекрасна Леді", знятого за мотивами п'єси Б Шоу  "Пігмаліон""




Дайте письмову відповідь на запитання: "Чому 
Б.Шоу назвав п'єсу "Пігмаліон"?
Всі роботи прийма-
ються до 20.04.2023.





Урок 54-55: "Особливості світогляду Бернаода Шоу. Специфіка втілення античного міфу у п'єсі "Пігмаліон"" (06.04.2023  /  07.04.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




Прочитайте міф про Пігмаліона і Галатею
(ст.240)



1.Перегляньте відеопрезентацію "Б.Шоу. Особливості світогляду. П'єса "Пігмаліон""



2.Запишіть і запам'ятайте:

 Бернард Шоу - видатний англійський драматург, лауреат Нобелівської премії 1925 р. в галузі літератури, володар премії "Оскар".

 Головний герой Б.Шоу - людина гострого розуму, яка реалістично дивиться на світ, тверезо оцінює дійсність, керується у вчинках не романтичними ілюзіями, а вимогами розуму. Драматург протиставляє "реаліста" й "романтика", людину справи і словоблудну  людину, розвінчує несправжні ідеали.

 Б.Шоу був переконаний, що театр не може приносити насолоду, він має викликати почуття, далекі від насолоди, які збуджують страх і навіть жах. На його думку, призначення театру - навертати людей до гуманістичного світогляду, викликати страждання.

 "Пігмаліон" - ця пєса одне із вершинних досягнень Б.Шоу (1912 р.).


Прочитайте I-IV дії п'єси "Пігмаліон"
(ст.241-252)
До 13.04.2023.





Урок 53 : "Підсумковий урок за твором  Г. Ібсена "Ляльковий дім". Написання твору за драмою Ібсена "Ляльковий дім." (24.03.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




Повторіть матеріал підручника (с.207-237) та конспекти уроків за творчістю Г. Ібсена


Перегляньте відеоурок " Текст. Підтекст. Відкритий фінал драми Г. Ібсена "Ляльковий дім"



Напишіть твір на тему: "Чому сімейне життя Хельмерів зазнало краху?"
(обсяг- 
1,5-2 ст.;
однакові роботи не зараховуються)
Всі роботи прийма-
ються до 30.05.2022.





Урок № 51-52 : "Г.Ібсен "Ляльковий дім". Образна система п'єси; композиція драми; підтекст, символіка, відкритість фіналу"
 (17.03.2023 / 23.03.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Прочитайте ІІ і ІІІ дії п'єси Ібсена "Ляльковий дім"
(ст.224-234)


Запишіть і запам'ятайте:

 Головна тема п'єси - ставлення в суспільстві до жінки і її соціальний статус. 

 Проблематика твору - свобода людини як особистості взагалі, критика не на адресу чоловіків, а, швидше, на адресу самого суспільства.

 Символіка назви - "Ляльковий дім" - це дім фальшивих цінностей, за якими крилися егоїзм, духовна порожнеча, роз'єднаність людських душ. У цьому домі не жили, а лише грали у кохання, шлюб, сімейну злагоду і навіть людську гідність і честь.


Образи-симовли п'єси Г.Ібспена "Ляльковий дім":

 Ялинка (жтива і яскрава, поступово зів'яла) - подружнє життя Нори. 

 Мигдалеве печиво (їла, ховаючись, потім - відкрито) - внутрішнє "я" Нори.

 Образ Крогстада - неприємності.

 Образ Тарантели - передчуття невідворотності, катастрофи.

 Маскарадні костюми - ролі й маски героїв у реальному житті.

 Промінь світла - Торвальд Хельмер готовий змінитися настільки, щоб повернути Нору.


Перегляньте виставу "Ляльковий дім":


1. Дайте визначен
ня слову "фемінізм" (в зошиті).

2. Назвіть риси вдачі Торвальда та його принципи.
До 24.03.2023.




Урок № 49-50 : "Стара" і "нова" драма. Роль Ібсена у розвитку світової драматургії. "Ляльковий дім" як соціально-психологічна драма."
 (10.03.2023 / 16.03.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Ознайомтесь з життям і творчістю Генріка Ібсена 
(с.210-212)


Запишіть і запам'ятайте:

Ознаки "нової" драми

1.У центрі уваги душевні переживання людини,      морально-філософські проблеми епохи, показ        трагедії життя.
2.Зіткнення різних ідей, духовні суперечності          героїв.
3.Герой - особистість, уособлення епохи.
4.Відтворення атмосфери часу.
5 Глядач упізнає себе, долучається до                         внутрішньої дії, переживає, мислить разом з            героями.
6.Узагальнюючий зміст.
7.Усі персонажі важливі.
8.Показ на сцені різних соціальних прошарків.
9.Чіткий поділ творів на комедію, трагедію та           драму.
10.Виникнення трагікомедії.
11.Головна ознака театру: відкритий фінал, який 
    спонукає до роздумів, дискусій.

Роль Ібсена, ібсенізм

Засновником "нової"драми був Г. Ібсен. Його новаторський метод у драматургії XIX-початку XX століття називають ібсенізмом. В основі художніх принципів ібсенізму лежить дискусійність порушених у творі проблем і зображення актуальних для сучасників конфліктів, намагання пояснити - проаналізувати - різкі повороти в долях своїх героїв, виходячи із соціальних причин. Увага акцентувалась не на зовнішньому драматизмі обставин, а на внутрішньому конфлікті в душах героїв.

Прочитайте першу дію п'єси "Ляльковий дім" 
(с.214-224)
До 16.03.2023.




Урок 47-48 : "Підготовка до контрольної роботи. Контрольна робота № 4 за темою "М.В.Гоголь "Шинель"."(03.03.2023 - 09.03.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Повторіть матеріал підручника ст.191-205.

Літературний диктант

1. Що наштовхнуло Гоголя на написання повісті "Шинель"?
2. Коли та у зв'язку з чим у Башмачкіна з'явилась ідея придбати нову шинель?
3. Назвіть вартість пошиття нової шинелі.
4. Слільки грошей було у Башмачкіна?  
5. На які жертви Башмачкін пішов заради здійснення мрії?
6. Як вплинуло на героя прагнення пошити шинель?
7. Розкажіть про поведінку Акакія Акакійовича у новій шинелі.
8. Як до втрати шинелі Башмачкіним поставились чиновники, будочник?
9. Кого з персонажів творів, вивчених у попередніх класах, нагадує "значна людина", до якої звернувся по допомогу Фкакій Акакійович?
10. Що спричинила розмова Акакія Акакійовича з поважною людиною?
11. Який спадок залишив по собі Башмачкін?
12. Як відреагували на сумну подію в департаменті?

Поміркуйте "Чому Гоголь порівнює Башмачкіна з мухою?" (усно)
До 09.04.2023.





Урок 45-46 : "М.В.Гоголь "Шинель". Особливості сюжету і композиція повісті. Образ Башмачкіна та засоби його створення. Трактування фіналу" (24.02.2023 -  02.03.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Прочитайте повість М.Гоголя "Шинель" 
(ст.192-205)


Запишіть і запам'ятайте

Особливості сюжету і композиція повісті

 Ексозиція - історія обрання імені для героя, його портрет і робота в департаменті.
 Зав'язка - виникнення ідеї пошити нову шинель або полагодити стару.
 Розвиток дії - відвідування Башмачкіним кравця Петровича, збирання коштів на шинель, перший вихід у обновці, відвідування іменин.
  Кульмінація - крадіжка нової шинелі.
 Розв'язка - марні намагання героя повернути шинель; смерть Башмачкіна.
 Епілог - фантастична історія про привида чиновника. який шукає свою шинель.


 Оповідь у "Шинелі" ведеться від першої особи. 

 Художні засоби: портрет, деталі інтер'єру помешкання, у якому проживає герой, сюжет, гра слів, каламбури та інші засоби комічного, які наводять на думку, що перед нами - "маленька людина", яка, з одного боку, викликає співчуття, а з іншого - певний осуд.

 Висновок - нашого героя вбиває не лише й навіть не стіільки втрата шинелі, скільки людська байдужість, жорстокість, беззахисність простої людини перед бюрократичною машиною. На жаль, подібні проблеми актуальні досі.


Перегляньте художній фільм "Шинель"


Прочи
тайте літератур
ний коментар до повісті М.Гоголя "Шинель" ст.191-192
До 03.03.2023.





Урок 44 : "М.В.Гоголь "Ревізор". Образ Хлестакова та його динаміка. Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту та жанру п'єси" (23.02.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



Прочитайте п'єсу М.В.Гоголя "Ревізор" (ст.170-190)

Запишіть і запам'ятайте:

Композиційний план комедії

1. Зав'язка. Повідомлення про приїзд ревізора.
2. Розвиток дії: 
    а) розпорядження городничого чиновникам;
    б) новини з готелю;
    в) візит городничого до ревізора;
    г) огляд Хлестаковим богоугодних закладів;
    д) Хлестаков у домі городничого;
    е) парад чиновників та скарників;
    ж) сватання Хлестакова.
3. Кульмінація. Брехливе хвастання Хлестакова і торжество городничого. 
4. Розв'язка:
     а) лист Хлестакова Тряпічкіну;
     б) повідомлення про приїзд справжнього                      ревізора.


Характеристика Хлестакова

Хлестаков, на думку М.В.Гоголя, найголовніший персонаж п'єси.
Він - не ревізор, але й не авантюрист, що свідомо обманює навколишніх. Як говорить у ремарках Гоголь, молодий чоловік "без царя в голові", дещо наївний і щиросердний. Він сам ледь не непритомнів, коли брехав, і вже сам майже вірив тому, що говорив. Хлестаков - геній брехні. Гоголь глибоко розкриває багатоплановіть характеру головного героя: зовні звичайний, непоказний, порожній, а внутрішньо - талановитий фантазер, у сприятливій ситуації перевтілюється у господаря становища. 


Засоби комічного у комедії:

Контраст бажаного та реального в описі життя Хлестакова, поєднання в його поведінці нібито різних людей; текст уголос і вбік; промовисті прізвища героїв; іронія, гіпербола, саморозвінчання; накладки текстів, плутання персонажів у прислів'ях; натяки; гротеск брехні героя - фантастичне поєднання страшного та смішного; "вибух відвертості" Хлестакова у листі Тряпічкіну.

Прочитайте літерату
ний коментар до комедії "Ревізор" ст.168-169
До 23.02.2023.




Урок 42 : "Життя і творчість М.В.Гоголя. "Ревізор": творча історія п'єси" ( 17.02.23)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



Прочитайте літературний коментар до комедії "Ревізор" (ст.168-169).


Перегляньте презентацію
 "М.Гоголь. Біографія"



Поміркуйте "Чому Гоголь був шокований реакцією глядачів на прем'єру "Ревізора"?"
До 22.02.2023.




Урок 38-39 : "Повість "Гобсек" Оноре де Бальзака у структурі "Людської комедії". Сюжет твору." (02.02.2023 / 03.02.2023 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Прочитайте повість Бальзака "Гобсек"
(с.146-163)









1. Перегляньте презентацію
"Людська комедія" Оноре де Бальзака
https://www.youtube.com/


Запишіть і запам'ятайте:


Повість "Гобсек" входить  до циклу "Етюди про звичаї"






Підготувати стислий переказ повісті "Гобссек"
Бальзака
До 08.02.2023.  






Урок 35 : "Повторення вивченого протягом семестру. Ліквідація заборгованості." ( 29.12.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання





1. Повторіть 
мамеріал підручника
 с. 10- 70.






 

1. Перегляньте записи в зошиті за жовтень, листопад, грудень.

2. Повторіть літературні терміни  з конспектів у зошиті за жовтень, листопад, грудень.

 3. Перевірте, чи всі домашні , самостійні і контрольні роботи були виконаані і вислані на перевірку.


Відішліть на 
перевірку
 ще не виконані 
вами роботи
До 29.12.2022.  




Урок 33-34 : "Чарльз Діккенс. "Пригоди Олівера Твіста". Проблематика твору.  Риси авантюрно-пригодницького роману у романі. Контрольний літературний диктант за твором Ч. Діккенса." ( 22/23.12.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання










1.Запишіть і запам'ятайте:

Проблематика твору

 - виховання;
 - знедолене дитинство;
 - соціальна нерівність та несправедливість;
 - злочинність, "соціальне зло" суспільства;
 - добро і зло.

Риси авантюрно-пригодницького роману у творі

 1. Стрімкість розвитку подій.
 2. Загострення пристрастей.
 3. Викрадення і переслідування.
 4. Таємниці та загадки, їх розв'язки.
 5. Щасливий фінал. 


2. Перегляньте художній фільм, знятий за романом 
Ч. Діккенса "Пригоди Олівера Твіста"


3. Виконайте літературний диктант

 1. За який злочин був покараний у робітному домі одиночним ув'язненням Олівер Твіст?
 2. Чому Олівер Твіст утік від мстера Сауерберрі?
 3. Хто познайомив Олівера Твіста із Феджіном?
 4. Через що дуже непокоївся Олівер Твіст, коли Ненсі викрала його й повернула до злочинців?
 5. Кого з персонажів роману постійно супроводжує собака?
 6. Як Олівер Твіст опинився у будинку місіс Мейлі?
 7. Хто такий Монкс?
 8. Яку річ викупив Монкс у місіс Бамбл?
 9. Чому Ной і Шарлотта втекли від містера  Сауерберрі?
10. Хто вбив Ненсі?
11. Як загинув Сайкс?
12. Чому Роза довгий час не погоджувалася стати дружиною Гаррі?
 
Виконайте
літератур
ний диктант.
До 28.12.2022.  






Урок 31-32 : "Чарльз Діккенс . "Пригоди Олівера Твіста". Світ добра і світ зла у романі. Риси романтизму у творі. " ( 15.12.22 / 016.12.22 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання











Запишіть і запам'ятайте:

 "Діккенс мав два великі таланти - вміння писати смішно та вміння зображувати жахливе",- Г.К.Честертон.

 Книга "Пригоди Олівера Твіста" стосується саме другого таланту. І справді, в романі показані похмурі картини вад англійського суспільства (система робітних домів, побут злодіїв, , їхні звичаї, жорстокі і аморальні).

 Персонажі роману поділяються на героїв і лиходіїв, причому перші обов'язково піднесено ідеальні, безгрішні та правдиві, а другі - зловісні, похмурі, маніакальні.
 
 Олівер Твіст - маленький хлопчик, чутливий і м'який, але злочинне середовище, всупереч логіці та здоровому глузду, ніяк не впливає на його чисту душу. Письменник сповідує просвітницький ідеал природженої доброти, яку випробовування не псують.

 Носіями добра у творі є: стара леді на фермі, старий сторож, містер Браунлоу, доктор Лосберн, містер Грімуїнг, володар книгарні , місіс Мейлі, міс Роза Мейлі, Гарі Мейлі. Їх об'єднують одні і ті самі риси: жертовність, сентиментальність, чутливість, м'яка неагресивна вдача й добрий гумор. Вони милі, приємні люди, які вміють співчувати й  відгукуватись на чужий біль.

 Позитивним героям протистоять негідники:  місіс і містер Бамбл, місіс Мен, повитуха Саллі,, сажотрус Гемфілд, трунар Сауербері Ной Клейпол, Шарлота, Джо Даукінс, Фейгін, Білл, Сайкс, Монкс.  
 


Перегляньте художній фільм, знятий за романом 
Ч. Діккенса "Пригоди Олівера Твіста"



Складіть анкету Олівера Твіста:

1.ім'я-

2.вік-

3.батьки-

4.освіта-

5.зовніш
ність-

6.заняття-

7.характер-
До 21.12.2022.  





Урок 29-30 : "Чарльз Діккенс - англійський письменник, найпопулярніший романіст  Вікторіанської епохи, співець знедоленого дитинства.  "Пригоди Олівера Твіста" - найвідоміший твір Ч. Діккенса. тема дитини і дитинства у творі. " ( 08.12.22 / 09.12.22 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання







Перегляньте презентацію життя і творчості Чарльза Діккенса


Запишіть і запам'ятайте:

 Чарльз Діккенс - найвидатніший англійський романіст Вікторіанської доби, в творчості якого вдало поєднуються риси романтизму і реалізму.

 Реалізм - об'єктивне і правдиве зображення світу та буденного життя в усіх його  проявах.

 Творчість Діккенса можна поділити на два періоди: ранній (до кінця 1840-х рр.) і зрілий (після 1840-х рр. і до смерті).

Твори письменника першого періоду приваблюють багатством життєвого матеріалу, необмеженою уявою, незабутнім добрим гумором і неперевершеним умінням зображати жахливе.

  Трактування проблем добра і зла , а також внутрішнього світу героїв спрощені: позитивні персонажі, як правило, надто ідеальні, до того ж , у фіналі творів у них невмотивовано з'являються багаті родичі або спадщина як нагорода за їхню зразкову поведінку, а негативні - обов'язково постають виплодками пекла і караються.

 Саме до таких творів відноситься роман "Пригоди Олівера Твіста". Він відкриває низку діккенсівських "романів виховання" (тобто таких, що розповідають про становлення характеру персонажа від дитячих рокві до початку самостійного життя).


Перегляньте відеопрезентацію  та прослухайте аудіокнигу (скорочений варіант) роману 
Ч. Діккенса "Пригоди Олівера Твіста"




Прослу
хайте
запропо
новану  аудіокнигу
(друга 
колонка
 уроку).
До 15.12.2022.  


Урок 28 : "Символічність образу собору у романі В. Гюго "Собор Паризької Богоматері" " ( 02.12.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання





Запишіть і запам'ятайте:

 У романі  особлива роль відводиться собору Паризької Богоматері - величній пам'ятці французької середньовічної архітектури. 

 Собор - це не просто місце дії твору, це його ідейно-композиційний центр, грандіозний образ-символ епохи, в якому втілений її дух і колорит, її філософсько-істрична істина.

 Собор будувався протягом тривалого часу, з XII до XV ст. В ньому поєдналися різні архітектурні стилі: романський, стиль раннього середньовіччя, і готичний, стиль пізнього середньовіччя.

  Романський стиль - це втілення теократії, абсолютна влада догми. 
Готичний стиль - це вільний розвиток і боротьба ідей.

 Собор утілює романтичний принцип "Усе в усьому".
 Собор - символ духовності, символ вічності..
 Собор - символ християнства на шляху до добра.
 Собор - величний символ неповторного таланту французьких майстрів, яких надихала християнська мораль і віра.  
Напишіть твір на одну із запропо
нованих тем:
"В.Гюго - 
великий романтик
Франції";
"Боротьба добра і зла
 на зламі епох в романі 
В.Гюго
"Собор Паризької
Богомате
рі".
До 08.12.2022.  





Урок 27 : "Героїня твору В. Гюго Есмеральда як уособлення гармонії душі і тіла. " ( 01.12.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання









Запишіть і запам'ятайте:

 Третій із центральних образів роману, образ Есмеральди, найбільш романтичний.

 Есмеральда - втілення краси й молодості, душевної чистоти й доброти. Гренгуарові, який уперше її побачив, "вона здалася надприродною істотою". "Від її голосу, як і від її танцю та її краси, віяло чимось незбагненним і чарівним, чимось чистим і дзвінким, легким і окриленним... Такою вона народилася, закохана в танець шум, широкий простір..."

 Есмеральда - уособлення фізичної і душевної краси народу, його високої і чистої моралі, що протистоїть злу й жорстокості феодально-теократичного світу. Вона мов та дивовижна перлина серед бруду і жорстокості
Дівчина стає жертвою феодального правосуддя та церковного бузувірства.

  З образом Есмеральди у роман входять  такі страхітливі явища з життя пізнього середньовіччя, як процеси над відьмами і суди інквізиції, жорстокі, породжувані церковним догматизмом та грубими забобонами.

Перегляньте відеокліп на пісню "Есмеральда"
( за бажанням)


Поміркуй
те:
"Яка 
роль  у
романі 
відводить
ся собору
Паризь
кої 
Богомат
тері"
(усно).
До 02.12.2022.  






Урок 26 : "Квазімодо - центральний образ роману В. Гюго "Собор Паризької Богоматері". " (25.11.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання







Запишіть і запам'ятайте:

  Тема пробудження третього стану в його найнижчих верствах  знайшла своє символічне вираження в образі Квазімодо.

 Квазімодо  невіддільний від образу собору Паризької Богоматері - він породження собору, його жива душа; після зникнення Квазімодо собор "став бездушним, мертвим. Відчувалося, що йому чогось бракує: це - величезне тіло, яке немов утратило життя, це - скелет..."

 На початку роману Квазімодо - це істота, яка ще тільки нагадує людину. І справа не лише в його незвичайній потворності, яка відгороджує його від людей, а й у тому, що його душа в цьому спотвореному тілі теж спотворена.

 У перших книгах роману Квазімодо - раб, вірний пес, який сліпо й бездумно служить своєму господареві, архидиякону собору Клоду Фролло. Ще сплять його розум, свідомість, а без цього немає людини.

 Переродження Квазімодо починається з того моменту, коли скривджена ним Есмеральда дає йому напитися води. Дівчина платить йому добром за зло і своїм співчуття пробуджує в ньому людину. Квазімодо перероджується, стає втіленням добра й моральної краси. 

 Ця метаморфоза героя символізує перетворення середньовічного плебсу в народ, у якому письменник  убачав носія вищих моральних якостей, людяності й справедливості.

Перегляньте художній фільм, знятий за романом В. Гюго
"Собор Паризької Богоматері"


Дайте коротку відповідь на запитання: "Який фрагмент з фільму змусив вас хвилюва
тися?"
(3-4
речення).
До 01.12.2022.  





Урок 24 : "Клод Фролло: жертва чи кат? (за романом В. Гюго "Собор Паризької Богоматері")" (10.11.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання







Запишіть і запам'ятайте:


  Теократія -форма державного праввління,за якої політична влада належить духовенству, або главі церкви, що обгрунтовувалося волею Бога.

 Найскладнішим у романі є образ Клода Фролло, архидиякона собору Паризької Богоматері.

 З одного боку в ньому знайшов відображення процес вивільнення людської свідомості з-під влади церковно-аскетичної догми.  Але свідомість Клода залишається в полоні грубих забобонів, і йому здається , що дівчина, яку він нестямно любить, підіслана дияволом, аби згубити його душу.

 З другого боку, Клод Фролло виступає як носій феодально-теократичного начала, середньовічного насилля і жорстокості.

 Загалом же вчений-аскет Клод Фролло - і жертва і кат водночас: жертва церковно-аскетичних догм, які скалічили його розум і спотворили душу, кат щодо Есмеральди, яку він занапащає, виявляючи природу феодала-насильника

Перегляньте презентацію за романом В. Гюго
"Собор Паризької Богоматері"

https://www.youtube.com

Підготуйте коротку історію життя від імені Єсмеральди
(письмово)
До 23.11.2022






Урок 23 : "Місцевий колорит епохи в романі В. Гюго "Собор Паризької Богоматері"" (17.11.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання






Запишіть і запам'ятайте:

 Автор точно датує початок дії роману - 6 січня 1482р.

 Роман починається зі змалювання строкатих юрб, низів суспільства. Свято на честь прибуття фландрських послів, містична вистава поета-невдахи Гренгуара, карнавальна процесія з "папою блазнів" на чолі, Двір чудес, соціальна клоака середньовічного Парижа, - всюди головним героєм виступає натовп.

 Автор ставив своїм завданням показати, як пробуджується забитий і безправний третій стан, як з аморфного середньовічного плебсу зароджується новочасна демократія.

 Це повстання трюанів, які штурмують собор 
 Паризької Богоматері, щоб визволити Есмеральду. Це бурхлива реакція жителів Двору чудес на несправедливість правосуддя, жертвою якого стала їхня улюблениця Есмеральда 
 Для Гюго є важливим, що на штурм  собору  повстанців вело моральне почуття і моральна ідея.

Перегляньте художній фільм, знятий за романом В. Гюго
"Собор Паризької Богоматері"


Перегляньте рекомендо
ваний 
фільм
До 18.11.2022.  






Урок 21 : "Віктор Гюго - видатний представник романтизму, поет, драматург, романіст. Роман "Собор Паризької Богоматері"" (10.11.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



Користуючись базою інтернету, випишіть цікаві факти з життя Віктора Гюго"
(в підручнику матеріалу немає).


Запишіть і запам'ятайте:
 
 Віктор Гюго (1802-1885) почав свою літературну діяльність як поет, але в історії світової літератури він прославився як видатний французький письменник.
 
"Собор Паризької Богоматері" (1831) -перший великий твір Гюго, він отримав визнання шедевру романтичного роману.

 Час дії - похмура доба Середньовіччя кінця  XY ст., багата сильними характерами, , великими пристрастями, подвигами і мученичеством в ім'я переконань. Це час, коли палають вогнища інквізиції, особливо загострюється боротьба вічних світових начал: добра і зла, любові і ненависті, прекрасного і потворного.

Перегляньте художній фільм, знятий за романом В. Гюго
"Собор Паризької Богоматері"



1.Випи
шіть
 цікаві факти з життя
 В. Гюго.
2. Пере 
гляньте  
рекомендо
ваний 
фільм.
До 11.11.2022




Урок 20 : "Контрольна робота №2 за темою "Романтизм: творчісь Г. Гейне, Дж. Байрона"( 04.11..22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




Повторіть матеріал 
 підручника (с. 52-78)
 та записи в зошиті за темою
 "Романтизм"




Контрольна робота 
 за темою "Романтизм: творчість Г. Гейне, 
Дж. Байрона".

 Початковий та середній рівні ( кожна правильна відповідь - 1 бал)

 1. Ознаками романтизму є:
а) християнські мотиви, наявність героїчних епосів;
б) мотиви самотності, бунту, нескореності;
в) віра у велич Розуму, Природи;
г) гуманізм, піднесення земної краси, міфологізм.

2. В оригіналі вірша  "На півночі кедр одинокий..." постають поетичні образи:
а) кедра і пальми;
б) кедра і смереки;
в) ялини і дуба;
г) сосни і пальми.

3. У рядках
   Незнана красуня на кручі 
   Сидить у самоті,
  Упали на шати блискучі
   Коси її золоті,-
наведено портрет героїні вірша:
а) "Не знаю, що стало зо мною...";
б) "Мій дух, як ніч...";
в) "Коли розлучаються двоє...":
г) "Хотів би жити знов у горах...".

4. У рядках вірша Дж. Байрона 
  Веди мене на хмурі скелі,
  Де стогне грізний океан,-
ужито художні засоби:
а) метафору, епітети;
б) гіперболу, анафору:
в) порівняння, епітети;
г) інверсію, епітети.

5. У творі "Паломництво Чайльд Гарольда"  зображено:
а) трагедію життя "маленької людини";
б) історію падіння та злетів визначної історичної особтстості;
в) природу, історію і культуру Європи;
г) пошуки істини вченого-філософа.

6. Мазепа з однойменної поеми Дж. Байрона розповів шведському королю про:
а) покарання за кохання;
б) першу виграну велику битву;
в) двобій з польським магнатом;
г) падіння коня на кінних змаганнях.

Достатній рівень ( 3 бали)
7. Виконайте цілісний аналіз поезії Г. Гейне  "Не знаю, що стало зо мною...", або "На півночі кедр одинокий..." (за вибором).

Високий рівень (3 бали)

8. Дослідіть ознаки романтизму в поемі 
Дж. Байрона  "Мазепа".

Виконайте контрольну роботу
До 08.11.2022.







Урок 17 : "Джордж Байрон. "Паломництво Чайльд Гародьда". Відлбраження духовного життя особистості, історії та культури Європи в поемі"" (27.10.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання





Прочитайте
 історію створення поеми "Паломництво Чайльд Гарольда"
 (підручник, с.65).

Запишіть і запам'ятайте:
 Поема - віршований твір, у якому зображені значні події  та яскраві характери.  Розповідь супроводжується розкриттям авторських переживань і роздумів. 
  Поеми бувають героїчні, дидактичні, сатиричні, бурлескні, ліро-драматичні, романтичні.

 Поема "Паломництво Чайльд Гарольда була опублікована в 1812 році і одразу прославила Байрона.
 Шлях паломництва героя збігається з маршрутом подорожі автора: ПОртугалія, Іспанія, Мальта, Албанія, Греція.

Композиція поеми

 1-ша пісня : подорож Португалією, Іспанією;
 2-га пісня: подорож Грецією,  Албанією,         Туреччиною;
 3-тя пісня: подорож Бульгією. Швейцарією
 4-та пісня - подорож Італією.

 Поемі властиві щирий тон душевна відкритість, заглибленість у власні думки.

 Чвйльд Гарольд - це розчарований, спустошений життям герой, якого заполонило бажання втекти від блискучого вищого світу в екзотичні країни.
 Поет розмірковує про долю Європи, ро Наполеона, про сумну долю Італії, що стогне під австрійським гнітом.
 Закінчується поема гімном розбурханому морю, образ якого лейтмотивом проходить через вс. поему. Це один із найулюбленіших символів Байрона.

Літературний коментар
(с. 68-70)
переказувати
До 28.10..2022.








Немає коментарів:

Дописати коментар