рпарпарп

7 клас (дистанційне навчання 2021)


"Зарубіжна література"

Підручник - «Зарубіжна література» підручник для 7 класу знз Волощук Є.В., Слободянюк О.М. ТОВ “Видавництво “Генеза”









Увага! 
  1. Письмові завдання виконувати в робочому зошиті. 
  2. Фото виконаних завдань надсилати для перевірки на електронну адресу nataly.mieh@gmail.com до вказаної в завданні дати.
  3. Роботи, надіслані після вказаного терміну НЕ ПЕРЕВІРЯЮТЬСЯ і НЕ ОЦІНЮЮТЬСЯ.
  4. В темі електронного листа обов'язково вказувати  клас, прізвище та номер уроку.
















Урок 33-34 :  Позакласне чиання.  "Чарльз Діккенс . "Пригоди Олівера Твіста". Світ добра і світ зла у романі.  " ( 16/18. 01.2024 - 7-б кл.;  18/19.01.2024 - 7-а кл. )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання











Запишіть і запам'ятайте:

 "Діккенс мав два великі таланти - вміння писати смішно та вміння зображувати жахливе",- Г.К.Честертон.

 Книга "Пригоди Олівера Твіста" стосується саме другого таланту. І справді, в романі показані похмурі картини вад англійського суспільства (система робітних домів, побут злодіїв, , їхні звичаї, жорстокі і аморальні).

 Персонажі роману поділяються на героїв і лиходіїв, причому перші обов'язково піднесено ідеальні, безгрішні та правдиві, а другі - зловісні, похмурі, маніакальні.
 
 Олівер Твіст - маленький хлопчик, чутливий і м'який, але злочинне середовище, всупереч логіці та здоровому глузду, ніяк не впливає на його чисту душу. Письменник сповідує просвітницький ідеал природженої доброти, яку випробовування не псують.

 Носіями добра у творі є: стара леді на фермі, старий сторож, містер Браунлоу, доктор Лосберн, містер Грімуїнг, володар книгарні , місіс Мейлі, міс Роза Мейлі, Гарі Мейлі. Їх об'єднують одні і ті самі риси: жертовність, сентиментальність, чутливість, м'яка неагресивна вдача й добрий гумор. Вони милі, приємні люди, які вміють співчувати й  відгукуватись на чужий біль.

 Позитивним героям протистоять негідники:  місіс і містер Бамбл, місіс Мен, повитуха Саллі,, сажотрус Гемфілд, трунар Сауербері Ной Клейпол, Шарлота, Джо Даукінс, Фейгін, Білл, Сайкс, Монкс.  
 


Перегляньте художній фільм, знятий за романом 
Ч. Діккенса "Пригоди Олівера Твіста"



Складіть анкету Олівера Твіста:

1.ім'я-

2.вік-

3.батьки-

4.освіта-

5.зовніш
ність-

6.заняття-

7.характер-
До 19.01.24.  




Урок №69: "Урок позакласного читання. "Що читати влітку?(30.05.23)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



1. Перегорніть ще раз сторінки вашого підручника.

2.Пригадайте художні твори,
 з якими ви ознайомились
 в 2022-2023
навчальному році.

3. Поміркуйте (усно), які з вивчених творів вам найбільше сподобались,  кого з героїв прочитаних книг ви б хотіли мати своїми друзями.







 
Любі діти!

 Як швидко летить час! Ось залишився позаду ще один шкільний рік. Подолана ще одна сходинка  на шляху до дорослого життя.
 
 Вся наша країна переживає зараз непростий час.
Кожний громадянин України, який є патріотом  Батьківщини, вносить свою часточку в наближення довгоочікуваної перемоги. 

 Наші доблесні воїни не шкодують свого життя задля того, щоб ви могли жити в демократичній, вільній, незалежній державі. Бо це ви  -   її квітуче завтра.
 
 Внесок кожного учня  в щасливе майбутнє України - сумлінне навчання. Тож хочу подякувати тим дітям, які старанно працювали на уроках в школі і під час дистанційного навчання.  Ви познайомились з найкращими зразками літературної скарбнички світу, стали мудрішими, людянішими, дізнались про історію, культуру, традиції різних народів світу, збагатили свій словниковий запас.

 Бажаю всім нам швидкої перемоги і миру.  
А вам -  за літо набратися сил, відпочити, використати вільний час для корисних справ, в тому числі і для читання.

Рекомендую прочитати влітку:

 1.Вільям Шекспір. "Ромео і Джульєтта";

 2.Мігель де Сервантес Сеаведра. "Дон Кіхот";

 3.Антуан де Сент-Екзюпері."Маленький
 принц".
Прочитати рекомендовану літературу.

До 01.09.2023




Урок №67-68. "Діана Вінн Джонс, "Мандрівний замок Хаула". Поєднання елементів казки і детективу у творі. Значення художньго прийому чаклунства у романі"(16.05.2023 /19.05.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Прочитайте уривки з твору Діани Вінн Джонс
 "Мандрівний замок Хаула"
(с. 259-260).







1.Перегляньте презентацію
 життя і творчості Діани Вінн Джонс

https://www.youtube.com/


2.Запишіть і запамятайте


 "Мандрівний замок Хаула" - це фентезі, у якому поєдналися казка. міф, детектив, містика та новітні технології.Він містить елементи антиказки: мачуха добра; випробовування випадають на долю старшої сестри;  сестри між собою дружать, турбуються одна про одну; відьма має вишуканий, привабливий вигляд.

Опорний конспект до твору

 Країна - Інгарія.
 Місто - Маркет-Чіппінг.
 Сестри - Софі Хаттер, Летті, Марта.
 Мати й мачуха - Фанні.
 Чарівники - Саліман, Хаул, Демон вогню, Відьма 
                      Пустирищ.
 Чарівні речі - семимильні чоботи, шапка-невидим 
                        ка, замок.
 Герої твору переміщаються світами. Вони казкові, але разом з тим і реальні.

 Казкові елементи: перетворення Софі не бабусю, ходячий замок, Демон вогню, перехід через портали в інші виміри часу, семимильні чоботи, шапка-невидимка.

 Елементи детективу: пошуки Софі засобів зняття з неї закляття, розгадування загадок та таємниць за допомогою спостереження та умовисновків.


3.Перегляньте художній фільм 
"Мандрівний замок Хаула

    Продовжіть думку: "Роман 
    Діани 
    Джонс
    цікаво
    читати тому, що..."
    (6 речень).
    До 22.05.2023.





    Урок №64-65: "Айзек Азімов "Фах". Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей"(12.05.2023 / 16.05.2023)
    ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



    Відновіть в пам'яті
     зміст оповідання
     Айзека Азімова "Фах" 
    (дивіться посилання на аудіокнигу у попередньому уроці)



    Запишіть і запамятайте

    Коло проблем, порушених в оповіданні:

     - Суспільний устрій
     - Освіта
     - Вибір майбутньої професії
     - Інтелектуальний пошук та здобуття знань. (Ця проблема втілена через протистояння двох героїв: Арманда і Джорджа. Перший іде слідом за іншими, такими само, як і він, металургами. Йому достатньо знань, отриманих через стрічку. Інтелект Арманда являв собою застиглі знання. Він не вважав за потрібне самотужки опановувати і здобувати їх. Джордж, навпаки, прагнув досягти більшого. Це стало підтвердженням того, що юнакові притаманна здатність оригінально мислити, не зупинятися на досягнутому. Здобувати все нові і нові знання.)

     Оповідання "Фах" стало гімном людському розуму і прогнозом того, якою повинна була бути людина майбутнього.
         
        
      Поміркуйте над запитанням: "Хто з героїв оповідання імпонує Вам більше: Арман чи Джордж?" (усно)
      До 17.05.2023.





      Урок №62-63: "Айзек Азімов "Фах". Роздуми про майбутнє людства у творі. Проблема духовної реалізації людини" (05.05.2023 / 09.05.2023)
      ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


      Прочитайте відомості 
      про життя та творчість
       Айзека Фзімова
      (266-267).





      1.Перегляньте  експрес урок
       "Айзек Фзімов "Фах"


      2.Запишіть і запам'ятайте

       Науково- фантастична література - це твори, у яких представлено науково обгрунтоване зображення життя людей у майбутньому щодо часу їх написання.

       Час дії в оповіданні "Фах" - майбутнє.

       Тема твору - зображення системи освіти майбутнього, її переваг і недоліків та ставлення до неї людей.

       Головна думка твору - письменник переконує читачів , що глибокі, обгрунтовані знання  здатна дати тільки самоосвіта; щоб бути ерудованою людиною і правильно визначитися зі своїм професійним вибором, необхідно розвивати і вдосконалювати свої знання в різних напрямках і сферах життя.

      Реалістичні риси в оповіданні "Фах":

       -перебування людей з особливими потребами в спеціальних закладах - інтернатах;
       - навчання за книгами;
       -проведення олімпіад, змагань з професійної майстерності;
       - відбір кадрів тощо.


      3.Прослухайте аудіокнигу А. Азімова 
      "Фах"
      https://www.youtube.com/

       
      Дайте письмову відповідь на запитання:
      "Чим Джим Плейтен відрізнявся від своїх ровесників та чому утік з інтернату (1 речення-
      2 бали.)
      До 10.05.2023.





      Урок №60-61: "Підготовка до контрольної роботи. Контрольна робота №5 за темами: "Літературний детектив",  та "Світова новела"" (28.04.0232 / 02.05.2023)
      ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання






      1.     Ознайомтесь     з      матеріалом  підручника з рубрики "Літературна кухня" (с.191-192).
      2. Повторіть записи в зошиті, уроки №47-60.








      Виконайте контрольну роботу

      1. Поштовхом до початку пошуків піратського скарбу героєм у новелі Е.По є знайдені:
        а. Карта;
        б. Криптограма;
        в. Заповіт;
        г. Щоденник.

      2. Твір Е. По "Золотий жук"  названий так тому, що:
        а. Знайдений скарб піратів був великим зливком золота у формі жука;
        б.  Малюнок із зображенням золотого жука наштовхнув героя на думку про пошук скарбів піратів;
        в.При ловитві золотого жука був знайдений шматок пергаменту із зашифрованим місцем сарбу;
        г. Золотий жук - це прикраса пані, яка розповіла героєві про скарб піратів і ймовірне місце його знаходження.

      3. "Спілка рудих" в новелі А. Конан Дойла була заснована:
        а. Як прикриття для пограбування банку;
        б. Щоб видобувати      золото   з   відходів виробництва;
        в.  Для культурно-просвітницької роботи;
        г. Для розслідування резонансних злочинів.

      4. Пістрява стрічка в новелі Конан Дойла - це:
        а. Яскравий шарф вітчима;
        б. Плямиста змія;
        в. Мотузка,   якою    огороджують      місце пригоди, аварії;
        г. Хвіст молодої тигриці.

      5.  У   новелі  "Дари   волхвів"  гребінець   і ланцюжок:
        а. Показали силу кохання;
        б. Посварили героїв;
        в. Познайомили героїв;
        г. Стали предметом злочину.

      6.  Образ із творів О. Генрі, побудований на основі антитези нікчема - герой:
        а. Берман;
        б. Сью;
        в. Джонсі;
        г. Джим.

      7.  Точка зору дорослого і дитини висвітлюються в новелі:
        а. "Чарівна крамниця" Г. Уелса;
        б. "Дари волхвів" О. Генрі;
        в "Останній листок" О. Генрі;
        г. "Золотий жук" Е. По.

      8.  Коли Джип, малюк із новели Г. Уелса "Чарівна крамниця", узяв продавця за палець, батько відчув:
        а. Тривогу;
        б. Ревнощі;
        в. Радість;
        г. Задоволення.

      9.  Співзвучним головній думці новели Р. Акутагава "Павутинка" є прислів'я:
        а. Сім раз відмір, а раз відріж;
        б. Любиш кататися, люби і санчати возити;
        в. Поспішиш - людей насмішиш; 
        г. Скільки вовка не годуй, а він усе у ліс дивиться.

      10 - 12. Напишіть твір-мініатюру на тему: "Яка з прочитаних новел мені найбільше сподобалась і чому?"


      Прочитати матеріал рубрики "У світі мистецтва"
      (с. 252-253)
      До 05.05.2023.



        Урок 58-59. "Рюноске Акутагава - майстер японської новели. Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі "Павутинка". Філософський зміст твору, підтекст."(21.04.2023  / 25.04.2023)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



        Ознайомтесь з життям
        та творчістю
         Рюноске Акутагава 
        (с.248-249)





        1. Запишіть і запам'ятайте

         Тема твору - протистояння добра і зла.

          Композиція - три частини: Рай - Пекло - Рай.

         Художній простір - події відбуваються у потойбічному світі: у Раю та в Пеклі.

         Головна думка - кожен має відповідати за свої вчинки, за все прийде розплата.

         Образи- символи:

         Будда - добро, гармонія, моральний ідеал.
         Лотос -  духовна чистота, перемога краси над брудом.
         Вода, озеро - початок і кінець всього на землі, зцілення, відродження.
         Ранок - початок нового, переродження душі.
         Павук для японців - Великий ткач, пряде нитку долі.
         Кандата - зло, людські пороки.

         Висновок - не можна сподіватися спасіння, якщо сам не готовий урятувати кого-небудь. Без благородства та доброти всі старання й надії не мають сенсу.
         
         
        2. Перегляньте відеоурок


          1.Прочитайте новелу 
          Р. Акутагава "Павутинка"
          (с.250-251).


          2.Виконайте
          вправу
          3, с.252
          (письмово).
          До 27.04.2023.




        Урок 56-57: "Герберт Уелс "Чарівна крамниця". Точка зору дорослого і дитини у новелі. "Дива" та їх сприйняття персонажами" (14.04.2023 / 18.04.2023)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


        Прочитайте новелу "Чарівна крамниця"
        (ст.243-247)


        1. Перегляньте відеоурок за твором Г.Уелса "Чарівна крамниця:


        2. Запишіть і запам'ятайте

        Світ очима дитина і батька:

         Світ очима дитини - готова сприйняти будь-яке диво; іграшки, речі оживають у її уяві; захоплено сприймає таємничі ігри, включається в них; має свої маленькі таємниці.

         Світ очима батька - реалістично дивиться на події, життєві явища, речі; не розуміє фантазій сина; ревнує, намагається привернути увагу й прив'язаність сина; хоче побачити диво очима дитини.

        Реальне і фантастичне в новеелі:

         Реальне: прогулянка бітька із сином, відвідуування крамниці іграшок, любов дітей до фокусів, їхня багата фантазія.

         Фантастичне: різні чудеса та перетворення в крамниці, участь дитини в цьому чарівництві.



        Виписати з тексту новели дива, які побачили батько і син.
        До 21.04.2023.




        Урок 54-55: "О.Генрі, новела "Останній листок" - гімн людині, здатній на самопожертву заради ближнього. Спеціфіка розкриття образів Бермана, Сью, Джонсі, динаміка їх образів" (07.04.23 / 11.04.2023)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


        Прочитайте новелу О.Генрі "Останній листок"
        (ст.230-235)

        Запишіть і запам'ятайте

         Плющ - в християнській символіці трактується яксимвол вічного життя і символ смері. Плющ в'ється вгору, так і людина чіпляється за життя, коли хоче вижити, подолавши всі негаразди.

         Шедевр - найкращий твір митця.


        Риси характеру Бермана:
         
         Позитивні - людяний, милосердний, дружелюбний, співчутливий, захищав молодих художниць, опікувався ними, здатен на високий моральний учинок, скромний.

         Негативні - "капосний дідок"; глузував з чужої доброти, делікатності; буркітливий; пиячив; балакучий, хвалився своїм майбутнім шедевром; дивакуватий; мріє, а не діє; останні роки не малював нічого, тільки позував; не спромігся створити що-небудь гідне майстра пензля.


        Поміркуйте (усно):

         Який зв'язок мають ці вислови зі змістом новели:

         "У маленькому тілі часто таїться велика душа" (англ.приказка).

         "Добро - не наука, воно - дія" (Р.Ролан)

        1. Складіть план до новели О.Генрі "Останній листок".

        2. Запишіть по три головні риси характеру Сью і Джонсі.

        (абсолютно однакові роботи не зараховуються)
        До 14.04.2023.





          Урок 53 : "Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О.Генрі "Дари волхвів". Біблійні мотиви у творі, художні деталі".(04.04.2023)
          ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


           Ознайомтесь з життям та творчістю О.Генрі(ст. 228-229).


          1. Запишіть і запам'ятайте

           Новела - невеликий за обсягом прозовий твір про незвичайну життєву пригоду з напруженим сюжетом і неаподіваним фіналом.  

          Різновиди новел:

          - соціально- психологічна; 
          - детективна;
          - гумористична;
          - філософська;

           Волхв -  пророк, провісник людської долі, який иолодіє даром передбачення.

          Дари волхвів:
          золото - дань, яку платять піддані господарю, як символ того, що приймають його царем.

          смирна - засіб для бальзамування, як символ того, що Ісус прийме страждання і смерть.

          ладан - смола дерева, що використовується при обрядах.

          2. Перегляньте відеоурок
           "О.Генрі "Дари волхвів".


          Прочитайте новелу О.Генрі (ст236-240)
          До 07.04.2023



        Урок 51-52 : "А.Конан Дойл "Записки про Шерлока Холмса". Сутність дедуктивного методу Ш.Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Оповідання "Спілка рудих" (21.03.2023 / 24.03.2023)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


        Познайомтесь з життям та творчістю Артура Конан Дойла
        (ст.202-204)


        Запищіть і запам'ятайте

         Дедукція - спосіб розмірковування при якому нове положення виводиться чисто логічним шляхом від загальних положень до конкретних висновків.

         Шерлок Холмс - єдиний у світовій літературі герой, головним заняттям якого було розмірковування, а визначальною рисою - спостережливість.

         Принципи, якими керувався Шерлок Холмс у своїй роботі: працював з любові до мистецтва, а не заради грошей, ніколи не брався за розслідування, якщо справа не обіцяла чогось надзвичайного.

         Для Шерлока Холмса розслідування злочину - як розв'язання складного ребуса, як гра в шахи, як розвага. Разом із тим - це його життя. Він любить справедливість, інколи навіть співчуває злочинцеві. 

         Детектив переконує читачів, що потрібно бути пильними, звертати увагу не лише на велике, а й на дрібниці, не давати обдурити себя всяким пройдисвітам та авантюристам.


        Прегляньте художній фільм "Спілка рудих"


        Прочитайте оповідання "Спілка рудих"
        (ст.215-223)
        До 04.04.2023.





        Урок 49-50: "Е.А.По "Золотий жук". Особливості композиційної будови твору - "розповідь у розповіді", її художнє значення. Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача." (14.03.2023 / 17.03.2023)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


        Прочитайте оповідання Е.По "Золотий жук" (с.193-201)

        Запишіть і запам'ятайте

         У повісті "Золотий жук" По застосовує композиційний принцип "розповіді в розповіді". Згідно із цим принципом, сюжет твору вміщено в додаткову оповідь, а розповідач перебирає на себе роль свідка описуваних ним повій. Такий спосіб побудови твору дає автору можливість розкрити різні точки зору на зображуване.

        Розповідач (оповідач) - вигадана автором особа, від імені якої в епічному творі зображено події та персонажів, і яка зазвичай постає водночас автором і персонажем.

        Точка зору (у літ.творі) - оцінювання подій та персонажів з позиції автора або дійової особи. Нерідко в художньому тексті відбувається зіткнення різних точок зору, що надає читачеві можливість їх заставляти та протиставляти, а також самому долучатися до процесу "пошуку істини".
          Головні герої твору:

          Легран - збіднілий аристократ, живе на пустельному острові в атлантичному океані; цілеспрямований, спостережливий, допитливий, уважний, освічений, вміє логічно мислити, фантазувати, розгадувати криптограми.

          Джупітер - слуга, чорношкірий; вірний та відданий хазяєнові, наївний, не дуже розумний, турботливий, іноді аж занадто.

          Оповідач - друг Леграна; розумний, гарний товариш, співчутливий, азартний.

          Криптограма - це один із видів головоломки зі слів, його часто називають шифротекстом.

          Метафора твору - "золотий" - спочатку - це колір жука, а в кінці - у переносному значенні - той, що приніс удачу, багатство, скарби. 

            1.Приго
          туйтесь
          до
           стислого переказу
          оповідан
          ня
          "Золотий жук"


          1.Поміркуй
          те: 
          "Яких помилок припусти
          лися у творі Легран, Джупітер та оповідач.
          (усно).
          До 17.03.2023.



            Урок 47-48 : "Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Едгар Аллан По - засновник жанру детективу у світовій літературі." (07.03.2023 / 10.03.2023)
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


            Прочитайте матеріл
            про життя і творчість
             Едгара По
             (с. 190-191).


            1.Перегляньте презентацію 
            "Едгар Аллан По та детективний жанр"



              2.Запишіть і запам'ята'те

               Детектив - 1. Різновид пригодницької літератури, прозовий твір, у якому в результаті розслідування розкривається певна таємнийя, пов'язана зі злочином. 2. Людина, яка займається розслідуванням.

               Композиція оповідання "Золотий жук" - розповідь у розповіді.
              1.Вивчіть літературні терміни.

              2.Прочитай
              те
               оповідання
              "Золотий
              жук"
              (с.193-201).
              До
              08.03.2023.




            Урок 43: "Олексндр Грін. "Пурпурові вітрила".  Символіка образу пурпупурових вітрил." ( 24.02.2023 )
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




            Прочитайте окремі розділи
             з повісті О.Гріна "Пурпурові вітрила"
            (с. 168-180).






            1..Запишіть і запам'ятайте

             Символ - предметний або словесний знак, який опосередковано виражає сутність певного явища .

            Образи-символи повісті 
            "Пурпурові вітрила"

             Пурпурові вітрила - символ мрії, надії, кохання.
             
             Море - символ бурхливої долі, сильної волі.

              Каперна - символ зла, жорстокості.

             Назва яхти "Секрет" - символ пошуку смислу людського життя.

             Сонячне світло - символ краси, ідеалу, здійснення мрій.


            2.Перегляньте художній фільм
            "Пурпурові вітрила"


            3.Виконайте літературний диктант

            1. Чому Мері не позичила грощей в когось із сусідів?
             2. Чому Лонгрен завжди був похмурим і мовчазним?
             3. Яку відповідь дав Лонгрен Ассоль на запитання: "Чому нас не люблять?"
             4. Коли в повісті вперше звучить історія про пурпурові вітрила?
             5. З ким із прислуги подружився Грей?
             6. Який куточок в домі для Грея був улюбленим?
             7. Яку роль в розкритті характеру Грея відіграють епізди "Картина розп'яття Христа" і "Випадок з Бетсі"?
             8. Що наштовхнуло Грея на думку стати моряком?
             9. Чому Грей опинився на березі Каперни?
             10. Від кого Грей дізнався правду про Ассоль?
            11. Яку нехитру істину відкрив для себе Грей, дякуючи Ассоль?
             12. Що символізують пурпурові вітрила?

            Виконай
            те 
            літера
            турний
            диктант
            (письмо
            во)

            До
            03.03.
            2023.




            Урок 39-40: "Олексндр Грін. "Пурпурові вітрила". Основний конфлікт твору. Поєднання реального і фантастичного у творі ." ( 14.02.2023 / 17.02. 2023 )
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



            Прочитайте окремі розділи з повісті О.Гріна "Пурпурові вітрила"
            (с. 168-180).






            1..Запишіть і запам'ятайте

             Герої твору:

             Ассоль - головна героїня повісті, донька моряка.
             Лонгрен -  батько Ассоль.
             Мері - мати Ассоль.
             Менерс - власник крамниці в Каперні.
             Хін - син Менерса, потім власник крамниці.
             Егль - збирач фольклору, чарівник для Ассоль.
             Грей - капітан корабля, наречений Ассоль.

            Реальне й фантастичне у творі

             Реальне: життя бідних рибалок, їхній побут, становище дітей напівсиріт, негативне ставлення оточуючих до тих, хто на них не схожий, особливо серед дітей.

             Фантастичне: здійснення чуда, фантастичні пейзажі, щасливий кінець.

            Образи-символи повісті 
            "Пурпурові вітрила"


            2.Перегляньте художній фільм
            "Пурпурові вітрила"

            1.Усно відповіда
            ти
            на
             запи
            тання
            1-6
            с.181.

            До
            20.02.
            2023.



            Урок 37-38: "Шолом-Алейхем. "Пісня над піснями". Тема кохання в повісті. Еволюція героїв." ( 31.012023 / 03.02.2023 )
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




            Прочитайте повість
             Шолома-Алейхема "Пісня над піснями" (с.152-160).







            1.Перегляньте презентацію на тему:
            "Пісня над піснями". Зміст і ідея повісті."



            2. Запишіть і запам'ятайте

            Теми, які висвітлює Шолом-Алейхем у повісті "Пісня над піснями":




            Перегляньте художній фільм за повістю Шолома-Алейхема "Пісня над піснями"


            1.Прочи
            тайте
            повість
            "Пісня над піснями"
            (с.152-160).

            2.Підготуй
            те
             усний переказ прочи
            таного.
            До
            07.02.2023.




            Урок 33 34: "Підготовка до контрольної роботи. Контрольна робота №3 за творчістю Дж. Олдріджа, Р. Кіплінга " ( 23. 12. 2022 / 27.12.2022 )
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання







            1.Повторіть матеріал підручника с.116-138.
            2. Перегляньте записи в зошиті від 25.11.22 р. по 20.12.22 р.










            Контрольна робота  за темою 
            "Духовне випробовування людини"
             (творчість Дж. Олдріджа, Р. Кіплінга)

             1. Основна проблема оповідання Дж. Олдріджа "Останній дюйм:
              а) взаємини батьків і дітей;
              б) охорона природи;
              в) технічний прогрес та його наслідки;
              г) дружба та кохання.

             2. "Останній дюйм" для посадки літака (за однойменним оповіданням Дж.Олдріджа) - це:
              а) сигнал для диспетчерів аеродрому про
                  надання смуги для посадки;
              б) запорука вдалої посадки;
              в) сигнал небезпеки;
              г) межа, за якою треба стрибати з парашутом.

             3. "Тобі, бідоласі, доведеться робити все самому, так уже сталося",- сказав батько з оповідання Дж. Олдріджа "Останній дюйм" своєму синові. Йдеться про те, що Деві потрібно буде:
              а) підтягти літак до води;
              б) перейти пустелю до найближчого оазису;
              в) вести літак до аеродрому;
              г) зробити пліт і перепливти на сусідній острів.

             4. Малолітньому синові Бена з оповідання Дж. Олдріджа довелося самому вести літак, тому що:
              а) це був подарунок батька на його день 
                  народження;
              б) батько загинув, фільмуючи акул;
              в) батько був тяжко поранений акулами;
              г) Деві порушив батьківську заборону і вирішив 
                 сам покататися на літаку.

             5. Головною думкою оповідання Дж. Олдріджа "Останній дюйм" є:
              а) уславлення мужності та героїзму головних 
                  твору;
              б) засудження жорстокого ставлення до 
                  природи;
              в) утвердження віри у внутрішні можливості 
                  людини, сімейних цінностей;
              г) схвалення дій хлопчика, який урятував свого 
                  батька.

             6. Камаль із твору Р. Кіплінга "Балада про Схід і 
            Захід" порівняв себе і полковничого сина з:
              а) двома тиграми;
              б) двома вовками;
              в) двома шакалами;
              г) самотніми мисливськими псами.

             7. Конфлікт у творі Р. Кіплінга "Якщо..." стався через:
              а) повстання афганців;
              б) украдену Камалем лошицю;
              в) незадоволення індійців своїм становищем;
              г) відняту у місцевого населення отару овець.

             8. Основним художнім засобом, який використаний  у вірші Р. Кіплінга "Якщо..."  є:
              а) анафора;
              б) антитеза;
              в) алегорія;
              г) алітерація.

             9. У рядках вірша Р. Кіплінга "Якщо..." знайти чотири приклади антитези.

            10. Продовжте речення.
                  "Анафора - це..."

            11. Які настанови батька синові з вірша Р. Кіплінга "Якщо..." вам запам'яталися і є актуальними і сьогодні?


            Виконайте
            контроль-
            ну 
            роботу.
            До
            28.12.2022.





            Урок 32: "Розвиток мовлення. Редьярд Кіплінг. "Якщо..." Складання паспорта-характеристики вірша. " ( 20. 12. 2022 )
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


            Навчіться виразно читати
             вірш Р. Кіплінга "Якщо" ("Синові" в переспіві Василя Стуса)
            (с. 138).









            Запишіть і запам'ятайте

             Вірш "Якщо..." написаний у формі звертання до сина. Батько знає, що гідне життя прожити важко, але можна, якщо дотримуватися шляхетних правил поведінки.

             Моральні настанови Кіплінга позбавлені нудного повчання. Вони не пригнічують, а підносять над буденністю, спонукають триматися на висоті.

            Паспорт-характеристика вірша  Кіплінга "Якщо..."

             Назва - "Якщо..."
             Автор - Р. Кіплінг.
             Жанр - балада.
             Час написання - 1910 рік.
             Тема - Якою повинна бути справжня людина.
             Художні образи -ліричний герой, ідеал Людини.
             Ідея - людина повинна залишатися  собою в різних життєвих випробовуваннях, зберігати вірність моральним принципам.
             Художні засобианафора, епітети, метафора, порівняння.
             Тональність - стоїчна. 
            Випишіть антитези 
            з вірша
             Р. Кіплінга
             "Синові"
            (с.138).
            До
            22.12.2022.





            Урок 31: "Редьярд Кіплінг. "Якщо..." Проблема духовного випробовування людини та її моральної стійкості у вірші . Сюжет і композиція вірша." ( 16. 12. 2022 )
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання






            Навчіться виразно читати
             вірш Р. Кіплінга "Якщо..."
            (с.136-137).










            Запишіть і запам'ятайте

             Вірш "Якщо..." - 1910-й  -  рік написання

             Провідна думка - людиною має право називатися лише той, хто в будь-яких ситуаціях прагне і вміє залишатися самим собою, йти своїм шляхом у житті, робити добрі справи.

              Вірш  "Якщо..." - це кодекс поведінки "тебе" серед "них". Яким же ти повинен бути? Насамперед - бути собою, не прагнути стати як всі.

             Основний прийом, за допомогою якого розкривається проблематика вірша - антитеза:
             успіх - поразка,
             неневисть - доброта,
             король - бідний люд,
             вороги - друзі.

             Анафора - повтор слова на початку рядка.
             Слово "якщо" повторюється у вірші 14 разів.
            Це свідчить про те, що у світі багато недосконалості. Життя поет трактує як випробування на право вважатися людиною.


            Перегляньте презентацію 
            вірша Р.Кіплінга "Якщо..."
             та прослухайте художнє читання вірша

            Виконайте
            завдання 2
            с.137
            (письмо
            во).
            До
            19.12.2022.




            Урок 30: "Редьярд Кіплінг. "Балада про Схід і Захід"  Протистояння й примирення Заходу й Сходу у творі ." ( 13. 12. 2022 )
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання





            Познайомтесь
             з життям і творчістю
             Р. Кіплінга
            (с. 131-132)









            Прослухайте "Баладу про Схід і Захід"
            Р. Кіплінга.



            Запишіть і запам'ятайте

             Редьярд Кіплінг понад усе прагнув миру між людьми, порозуміння, незважаючи на різницю в поглядах, вірі, мові, навіть кольорі шкіри. Саме про це йдеться в його  "Баладі про Схід і Захід".

             Композиція та сюжет балади
             
             Балада має кільцеву композицію: рядки, наведені вище, повторюютьсяв кінці твору. 

             Сюжет твору: зіткнення двох ворогів - представників різних цивілізацій - Сходу (Камал) і Заходу (син полковника) - змальовано не як протистояння цивілізацій і дикунства, а як сутичку двох рівних противників, двох вовків із різних зграй.

             Проблема твору- співіснування різних цивілізацій і народів, людей і держав взагалі.

             Головна думка - немає Заходу без Сходу, а Сходу без Заходу. Всі частини поєднуються в одному цілому. Тому завдання кожної людини полюбити це різномаїття. Завжди є шанс подолати протистояння різних сил та ідей, якщо люди будуть дотримуватися законів честі, поважати один одного і розв'язувати всі конфліети мирно.

            Перегляньте презентацію твору Р.Кіплінга "Балада про Схід і Захід"



            1.Виразне читання "Балади про Схід і Захід"
            (с. 133-135)

            2. Випи
            шіть 
            з балади антитези
            (проти-
            ставлен
            ня).
            До
            15.12.2022.





            Урок 28-29: "Дж. Олдрідж. "Останній дюйм". Утвердження сімейних цінностей у творі. Літературний диктант за оповіданням Дж. Олдріджа." ( 06.12.2022  /  09.12.2022)
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



            Повторіть 
            записи в зошиті і матеріал підручника зі ст. 116-129.




            Запишіть і запам'ятайте

             Дюйм (застаріле) - одиниця міри довжини, близько 25 міліметрів. 

             У творі останній дюйм - це крихітна відстань, яка розділяла батька і сина, відстань їхньої недовіри, непорозуміння. Ціною величезних зусиль і невиправних втрат їм пощастило подолати цю відстань. Батько відкрив для себе риси характеру сина, які раніше не бачив і про які не здогадувався. Син побачив що батько його любить. Пройшовши надзвичайні випробовування, вони знаходять шлях до серця один одного. Цим шляхом вони й намагатимуться йти в подальшому житті.


            Виконайте літературний диктант

             1. Літературу якої країни представляє Джеймс 
                 Олдрідж?
             2. Назвіть головних героїв твору.
             3. Де відбуваються події твору?
             4. Чому автор називає Деві "самотнім непри-
                 каяним хлопчиком"?
             5. Чому Деві під час польоту в Акулячу бухту          мав нещасний вигляд?
             6. Чому Деві декілька разів запитує, чи знає           хтось про те, що вони в Акулячій букві?
             7. Чому акули напали на Бена?
             8. Які травми отримав Бен?
             9. Що розгледів Бен в синові під час зворотньо-
                 го польоту?
            10.Чим відрізняється Деві-пасажир від Деві-пі-
                 лота?
            11-12. Які два значення приховані під назвою
                 "Останній дюйм"?


            Виконайте літератур-
            ний диктант
            До 10.12.2022.





            Урок 27: "Дж. Олдрідж. "Останній дюйм". Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення." ( 29.11.2022)
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

            Прочитайте умовну
            другу частину оповідання
             Дж. Олдріджа
             "Останній дюйм"
            ( с. 120 - 129).
            Запишіть і запам'ятайте

            Паспорт - характеристика Бена

             Ім'я - Бен Аміго. 
             Герой якого твору - "Останній дюйм".
             Вік - 43 роки.
             Місце проживання - Єгипет.
             Професія - льотчик високого класу зі стажем
                                 20 років.
             Рід занять - підводна зйомка.
             Сімейний стан - розлучений, має сина, 
            дружина виїхала в Англію,  покинувши його з дитиною.
             Риси характеру - досвідчений, любить свою  справу, турбується про забезпеченя сім'ї, спочатку не звертає уваги на   виховання сина, потім прагне  зблизитися, заслужити довіру малого;  був часто різкий та роздратований; сильний, витривалий, прагне будь-що вижити і врятувати свою дитину.

             Паспорт-характеристика Деві

             Ім'я - Деві.
             Герой якого твору - "Останній дюйм"
             Вік - 10 років. 
             Родина - батько Бен, мати Джоанна, яка їх покинула й виїхала на батьківщину в Англію.
            Душевний стан - розгубленість, страх,розпач, біль, відчуття самотності.
             Риси характеру - кмітливість, витривалість, добра пам'ять та розум, силадуху, відповідальність.
             Вчинки - надав батькові першу допомогу, перев'язав його, дотягнув до літака, виконував усі його поради, підняв літак у небо, керував ним та успішно посадив на аеродромі.

             
            Дайте письмову відповідь на 
            запитання:
            "Чи налагодяться
            стосунки
             Бена і Деві
             в майбут
            ньому? "
            Аргумен
            туйте свою
            думку.
            До 06.12.2022.






            Урок 26: "Джеймс Олдрідж. Оповідання "Останній дюйм. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробовувань, здатність до порозуміння."" ( 29.11.2022)
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання





            Прочитайте умовну другу частину оповідання Дж. Олдріджа "Останній дюйм"
            ( с. 120 - 129).


            Відновіть послідовність сюжету.

             1. Поєдинок Бена з акулою-кішкою.
             2. Роздуми Деві.
             3. Акуляча бухта.
             4. Зйомки під водою.
             5. "Головне - останній дюйм".
             6. Допомога пораненому батькові.
             7. Самостійний політ хлопчика.
             8. Серйозна розмова.
             9. Попереду ціле життя.
            10. Вдале приземлення.
            11. Бен і Деві летять в Акулячу бухту.


              

             


            Відновіть послідовність сюжету
            До 02.12.2022.







            Урок 25: "Джеймс Олдрідж. "Останній дюйм. Проблема взаємин між батьками і дітьми. Символічність назви оповідання."" ( 25.11.2022)
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



            Прочитайте умовну першу частину  оповідання
             Джеймса Олдріджа
             "Останній дюйм"
            ( с.117-120 )




            Перегляньте презентацію твору Джеймса Олдріджа "Останній дюйм"




            Поміркуйте над запитаннями:

             1. З ким ви познайомились в оповіданні?

             2. Хто такий Деві, чому він опинився в літаку?

             3. Як почувася Деві дорогою до Червоного моря?

             4. Що в його поведінці дратувало батька? 



            1. Переказу
            вати першу умовну  частину
            оповідан
            ня, 
            коменту
            вати ключові епізоди.

            2. Дати письмову відповідь на запитан
            ня:" Чому Бен пожалку
            вав, що взяв   сина з собою?"
            До 29.11.2022.





            Урок 24: "Джеймс Олдрідж. Життя і творчість. Оповідання "Останній дюйм."" ( 22.11.2022)
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




            Познайомтесь з житям і творчістю Джеймса Олдріджа
             ( с. 116 -117 ).

            Запишіть і запам'ятайте

              
             Джеймс Олдрідж - відомий англійський прозаїк.

             Оповідання "Останній дюйм" - твір про те, що потрібно докладати зусиль, аби взаємини між близькими людьми були надійними і красивими.
             
             Оповідання - це невеликий прозовий твір про одну або більше подій із життя персонажа.

              Епізод - це завершена частина дії (випадок, подія), яка, хоч і пов'язана з іншими подіями,  має певне самостійне значення.

             Дюйм ( англ.) - 2,5 см.
             "Остер" - невеликий літак.
             Авантюрист - шукач сумнівних ризикованих   пригод.
             Дюни - піщані горби, нанесені вітром.
             Піке - зниження літака з великою швидкістю
             під кутом від 30° до 90° до поверхні землі.

             


            Дайте письмову відповідь на запитання: "Що було для Джеймса Олдріджа потужним ждерелом творчості?"

            До 25.11.2022.








            Урок 23: "Константи Галчинський. "Пісня про солдатів Вестерплятте". антигуманна сутність війни у вірші." (18.11.2022)
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання






            Познайомтесь з житям і творчістю К. Галчинського
            (с.94 ).

            Запишіть і запам'ятайте

             Константи  Галчинський - польський поет, автор сатиричних віршів, поем, радіоп'єс.

             Під час Другої світової війни потрапив у німецький полон і близько п'яти років провівв у 
            таборах. 

             Власний життєвий досвід став підгрунтям для розвитку воєнної теми у творчості.

             Вестерплятте - півострів, що неподалік від міста Гданськ. Тут польський гарнізон протягом першого тижня війни стримував натиск нацистів. які значно перевищували його за кількістю та якістю озброєння.
             
             Вірш "Пісня про солдатів Вестерплятте" присвячений героїчній обороні півострова.



            Прочитайте декілька разів вірш "Пісня про солдатів Вестерплятте"
            ( с. 95 )




            Випишіть метафори, використані автором у вірші
            ( с. 95 ).
            До 21.11.2022.











            Урок 22: "Друга світова війна у європейській поезії . А. Маргул-Шпербер.  Вірш "П ро назву концтабору Бухенвальд"" (15.11.2022)
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




            Познайомтесь з житям і творчістю А. Маргула-Шпербера
            (с. 92).

            Запишіть і запам'ятайте

             Найстрашніше, що може зазнати людина, - це війна. Однією з найжорстокіших була Друга світова. Тому літературні, живописні, скульптурні твори присвячені цій темі.

             Німецький поет, єврей за походженням А. Маргул-Шпербер  був врятований друзями від нацистських таборів, в яких фашисти винищували його одноплемінників.

             Цій темі Шпербер присвятив вірш "Про назву концтабору Бухенвальд".

             Бухенвальд - концтабір  який знаходився неподалік від міста Веймар, культурного осередка Німеччини.

             "Бухенвальд",  дослівний переклад -  "буковий ліс", "край буків", рідна для поета земля, де пройшло його дитинство.


            Прочитайте декілька разів вірш "Про назву концтабору Бухенвальд"
            (с. 93)


            Поміркуйте: над запитаннями
            (с.93).
            До 17.11.2022.








            Урок 21: "Літературний диктант за твором  В. Скотта "Айвенго" (11.11.2022)
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



            Повторіть матеріал підручника
            9с.56-90) .




            Виконайте літературний диктант

             1. За жанром роман В. Скотта "Айвенго" - це...
             а) історична повість;
             б) пригодгицький роман;
             в) історичний роман;
             г) пригодницька повість.

             2. Дія в романі "Айвенго" відбувається...
             а) 12 ст.;
             б) 10 ст.;
             в) 14 ст.;
             г) 11 ст.

             3. Тема роману "Айвенго В. Скотта...
             а) боротьба шотландців за незалежність;
             б) боротьба англосаксів з норманами;
             в) історія Франції;
             г) протистояння християн та євреїв.

             4 Вкажіть ім'я Айвенго
             а) Вільгельм;
             б) Вілфред;
             в) Олівер;
             г) Річард.

             5. Під прізвиськом Чорний Ледар ховається 
             а) Айвенго;
             б) Ательстан;
             в) Річард Левове Серце;
             г) Лосклі.

             6. Знайдіть помилкове твердження
             а) Гурт і Вамба - це свинопас і блазень;
             б) Ровена - знатна норманка, яку опікав Седрік Сакс
             в) Королевою краси було обрано Ровену.

             7. За що Седрік Сакс вигнав з дому сина?

             8. Що було зображено на щиті Айвенго?

             9. Хто лікував пораненого Айвенго?

             10. Кому належать ці слова: "Якщо ти ступиш                  бодай крок - я кинуся вниз"?

             11. Чому В. Скотт закінчує роман картиною весілля
                   Ровени і Айвенго?

             12. Хто з героїв роману найбільше сподобався і 
                   чому?



            Виразне читання віршів
            (с. 93, 94)
            До 14.11.2022.




            Урок 21: "Самостійна робота за твором  В. Скотта "Айвенго" (11.11.2022)
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



            Повторіть матеріал підручника
            9с.56-90) .
            Виконайте самостійну роботу
            Щоб розпочати тестування пройдіть за посиланням https://vseosvita.ua/go 
            та введіть код: slb974 
            або відскануйте QR-код за допомогою смартфона

            Виразне читання віршів
            (с. 93, 94)
            До 14.11.2022.



            Урок 18: "Вальтер Скотт - засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі "Айвенго" (21.10.22)
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




            Ознайомтесь з життям та творчістю Вальтера Скотта
            (с. 56-57).

            Запишіть і запам'ятайте

             Роман _ великий за обсягом епічний твір, у якому велика кількість персонажів, широко охоплені життєві події, розкрито історію формування характерів багатьох персонажів протягом тривалого часу, інколи цілих поколінь.

              Історичний роман -  твір, у якому змальовані історичні події та картини життя минулих епох.

            Ознаки історичного роману:

             -імена історичних героїв;
             - описи давніх звичаїа;
             - згадки про історичні події;
             - відтворення особливостей мови певної доби.

             Нормани (варяги) - скандинави, що з 5-го по 11-те ст.спустошували морськими розбійницькими набігами держави Західної Європи.


            Прочитати І розділ роману "Айвенго" (с. 59-61)
            До 24.10.22..






            Урок №69: "Урок позакласного читання. "Що читати влітку?(30.05.22)
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



            1. Перегорніть ще раз сторінки вашого підручника.

            2.Пригадайте художні твори,
             з якими ви ознайомились
             в 2021-2022
            навчальному році.

            3. Поміркуйте (усно), які з вивчених творів вам найбільше сподобались,  кого з героїв прочитаних книг ви б хотіли мати своїми друзями.







             
            Любі діти!

             Як швидко летить час! Ось залишився позаду ще один шкільний рік. Подолана ще одна сходинка  на шляху до дорослого життя.
             
             Вся наша країна переживає зараз непростий час.
            Кожний громадянин України, який є патріотом  Батьківщини, вносить свою часточку в наближення довгоочікуваної перемоги. 

             Наші доблесні воїни не шкодують свого життя задля того, щоб ви могли жити в демократичній, вільній, незалежній державі. Бо це ви  -   її квітуче завтра.
             
             Внесок кожного учня  в щасливе майбутнє України - сумлінне навчання. Тож хочу подякувати тим дітям, які старанно працювали на уроках в школі і під час дистанційного навчання.  Ви познайомились з найкращими зразками літературної скарбнички світу, стали мудрішими, людянішими, дізнались про історію, культуру, традиції різних народів світу, збагатили свій словниковий запас.

             Бажаю всім нам швидкої перемоги і миру.  
            А вам -  за літо набратися сил, відпочити, використати вільний час для корисних справ, в тому числі і для читання.

            Рекомендую прочитати влітку:

             Вільям Шекспір. "Ромео і Джульєтта";

             Мігель де Сервантес Сеаведра. "Дон Кіхот";

             Антуан де Сент-Екзюпері."Маленький
             принц".
            Прочитати рекомендовану літературу.

            До 01.09.2




            Немає коментарів:

            Дописати коментар