рпарпарп

8 клас (дистанційне навчання 2021)

"Зарубіжна література"
Підручник - «Зарубіжна література» підручник для 8 класу ЗНЗ. Міляновська Н.Р. ТОВ “Видавництвво “Астон”

Увага! 
  1. Письмові завдання виконувати в робочому зошиті. 
  2. Фото виконаних завдань надсилати для перевірки на електронну адресу nataly.mieh@gmail.com до вказаної в завданні дати.
  3. Роботи, надіслані після вказаного терміну НЕ ПЕРЕВІРЯЮТЬСЯ і НЕ ОЦІНЮЮТЬСЯ.
  4. В темі електронного листа обов'язково вказувати  клас, прізвище та номер уроку.









Урок №69: "Урок позакласного читання. "Що читати влітку?(31.05.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання
1. Перегорніть ще раз сторінки вашого підручника.

2.Пригадайте художні твори,
 з якими ви ознайомились
 в 2021-2022
навчальному році.

3. Поміркуйте (усно), які з вивчених творів вам найбільше сподобались,  кого з героїв прочитаних книг ви б хотіли мати своїми друзями.






 
Любі діти!

 Як швидко летить час! Ось залишився позаду ще один шкільний рік. Подолана ще одна сходинка  на шляху до дорослого життя.
 
 Вся наша країна переживає зараз непростий час.
Кожний громадянин України, який є патріотом  Батьківщини, вносить свою часточку в наближення довгоочікуваної перемоги. 

 Наші доблесні воїни не шкодують свого життя задля того, щоб ви могли жити в демократичній, вільній, незалежній державі. Бо це ви  -   її квітуче завтра.
 
 Внесок кожного учня  в щасливе майбутнє України - сумлінне навчання. Тож хочу подякувати тим дітям, які старанно працювали на уроках в школі і під час дистанційного навчання.  Ви познайомились з найкращими зразками літературної скарбнички світу, стали мудрішими, людянішими, дізнались про історію, культуру, традиції різних народів світу, збагатили свій словниковий запас.

 Бажаю всім нам швидкої перемоги і миру.  
А вам -  за літо набратися сил, відпочити, використати вільний час для корисних справ, в тому числі і для читання.

Рекомендую прочитати влітку:

Джонатан Свіфт. "Мандри Гуллівера";      

Генрік Ібсен. "Ляльковий дім".                       

Бернард Шоу. "Пігмаліон".                            

                

                 
Прочитати рекомендовану літературу.

До
 01.09.2023





Урок №67-68.  "Річард Бах. "Чайка Джонатан Лівінгстон". Втілення в образі чайки Джонатана прагнення високої мети. Алегоричні образи повісті. Художній конфлікт і можливість його подолання"(24.05.2023 / 26.05.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



Відновіть в пам'яті зміст оповідання Річарда Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон".






Перегляньте  художній фільм 
"Чайка Джонатан Лівінгстон"
http://baskino.me/


Запишіть і запамятайте


 Метафоричність "Чайки..." - зграя чайок із нездоланною жадобою до їжі - це наше повсякденне життя, 

 Мораль притчі: місія кожного полягає в тому, щоб стати більш досконалим.

Алегоричність повісті:

 - зграя чайок - наше повсякденне життя;
 - політ Джонатана Лівінгстона - свобода; 
 - прагнення   вдосконалювати   політ  -  шляхи людського самовдосконалення, бажання пізнати сенс буття й осмислити свій статус у світі.

 Попри те, що головним героєм повісті є птах, ми усвідомлюємо, що це - втілення людських сподівань і і прагнення відірватись від буденності й відкрити для себе світ.

 Автор стверджував: гарантію на складне і щасливе життя можна дістати, але для цього необхідно:
 - визначитися з тим, що любиш робити понад усе
   на світі;
 - робити ту справу, яка подобається, не зважаючи 
    на будь-які перепони;
 -  дарувати іншим те, чого навчився, але тільки 
    тим, хто розуміє цінність таконо дару і хоче його
    мати.
 
 Отже, написана Річардом Бахом книга - це своєрідний інструктаж про те, як врятувати світ і удосконалити себе.

Виконайте вправу
"Так" чи "Ні"

 1. Джонатан Лівінгстон - це ім'я хлопчика
 2. Ганьбою і соромом для чайок було зупинитися в
     польоті. 
 3. Для більшості чайок гловне - їжа, а не політ.
 4. Батьки пишалися своїм сином - Джонатаном.
 5. "Ти літаєш для того, щоб їсти", - сказала
     Джонатану мати.
 6. Джонатану подобалися нічні польоти.
 7. Джонатан так і не зміг опанувати фігурні
     польоти.
 8. Велика Рада Зграї поставила Джонатана у Коло
     Пошани.
 9. Джонатан посмів сперечатися з Великою Радою.
 10. Зграя відвернулася від Джонатана.
 11. Надвечір до Джонатана прилетіли три чайки,
      його брати.
 12. Джонатан прийняв пропозицію братів
      повертатися додому.


    Виконайте вправу "Так" чи "Ні".
    До 30.05.2023.





    Урок №64-65.  "Річард Бах. "Чайка Джонатан Лівінгстон". Сюжет твору як філософська метафора людського буття"(12.05.22 / 17.05.23)
    ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


    Ознайомтесь з життям і творчістю Р.Баха (ст.286-287)




    Перегляньте експрес урок
    "Нарис життя Річарда Баха"

    https://www.youtube.com/


    Запишіть і запамятайте


     "Чайка Джонатан Лівінгстон" - одна з головних книг XX ст. Це стисла і мудра притча про велику мрію, яка живе в душі кожної людини, - мрію про політ, про покликання, мрію про безмежну досконалість.

     Жанр оповідання - це алегорично-філософська повість про призначення людського життя. 

     Головний герой - птах, який мріяв пройти крізь стіну обмежень і заборон, виявивши наполегливість у подоланні своїх обмежених можливостей.

     Будова притчі: три частини та епіграф: "Справжньому Джонатану Чайці, яка живе в кожному із нас".

     Ім'я чійки Джонатан Лівінгстон - це ім'я славетного американського льотчика 30-х років XX ст.


    Особливості художнього методу
    Річарда Баха

     - Максимум правди;
     - використання ритму;
     - пауза у визначених місцях тексту;
     - спектр вузької уваги до події;
     - опис техніки і майстерності польоту;
     - використання цитат із попередніх творів;
     - філософічність і афористичність.

      Прочитайте оповідання Р.Баха
      "Чайка Джонатан
      Лівінгстон"
      (ст.288-294)
      До 19.05.20223





      Урок №62-63.  "Антуан де Сент-Екзюпері "Маленький принц". Філософський зміст казки- притчі; композиція; символічність образів і мотивів"(05.05.2023 /10.05.2023)
      ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


      Відновіть в пам'яті зміст
       казки-притчі
       Антуана де Сент-Екзюпері "Маленькийй принц"
      (с.273-284).





      1.Перегляньте презентацію
       до твору А. Сент-Екзюпері
      "Маленький принц"
      https://www.youtube.com/

      2. Запишіть і запамятайте

       "Маленький принц" - філософська казка-притча. Твір є казкою, тому що в ньому йдеться про фантастичні події, притчею - тому, що має яскраво виражений повчальний характер, має мораль; філософський - тому, що в ньому розглянуто "вічні" проблеми - любові, дружби, життя, смерті.

       Казку побудовано з окремих епізодів, кожний з яких має логічну завершеність, але єднає їх саме образ Маленького принца, котрий, подорожуючи по різних планетах, шукає істину. 

       Автор не випадково віддає перевагу діалогічному пошуку істини, адже це не просто діалоги - це діалог душі людини з самою собою. Хоча твір певною мірою фантастичний, у ньому порушуються цілкм земні проблеми.

      "Маленький принц" - алегорична казка-притча, отже  образи й мотиви у ній набувають символічного значення:
       астероїд - символ домівки;
       вулкани - те, за що ти відповідаєш;
       троянда - символ краси, духовності;
       баобаби - зло, погані звички;
       змія - символ долі, земної мудрості, спокуси, яка   несе смерть;
       сад - переважання добра;
       Лис - символ мудрості, відповідальності;
       криниця - символ духовності буття;
       зорі - символ щастя, краси.


      3. Перегляньте мультфільм
      "Маленький принц"

      4. Виконайте літературний диктант

      1.  Представником якої країни є Сент-Екзюпері?
      2.  Які два захоплення мав маленький Антуан?
      3.  В якому місці зустрічаються головні герої       т
            твору?
      4.  Паростки якої рослини несли загрозу планеті
            "Маленького принца"?
      5.  Яку фразу повторює Маленький принц після
            відвідин кожної з планет?
      6.  Назвіть мешканців астероїдів, які відвідав
           Маленький принц?
      7.  Про кого з жителів відвіданих астероїдів 
           Маленький принц каже: "Він єдиний, хто міг би
           стати моїм другом?
      8.  Кому належать ці слова: "З людьми також
           одиноко"?
      9.  Хто прмовляє ці слова: "Ми відповідаємо за 
           тих, кого приручили"?
      10.Чим  володів  на  своїй  планеті  Маленький   
           принц?
      11-12. Чому мене навчив Маленький принц?

           
          
        Виконайте літературний диктант.
        До 12.05.2023.




        Урок №60-61 : "Антуан де Сент-Екзюпері. "Маленький принц" - філософська  алегорична казка-притча. Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі" (28.05.23 / 03.05.22)
        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання





        Прочитайте уривки з твору А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц" (с.273 -274).




        1. Перегляньте відеопрезентацію 

        "А. де Сент-Екзюпері. Життя і творчість" 
           https://www.youtube.com/


        2.Запишіть і запам'ятайте:

         А. де Сент -Екзюпері - всесвітньовідомий французький письменник, творець автобіографічної казки-притчі "Маленький принц".

         Казка - прозовий твір про вигадані, фантастичні події.
         Алегорія - це художній засіб, за допомогою якого узагальнене поняття розкривається через конкретні образи.
         Притча - твір повчального характеру з чітко вираженою мораллю.
         Афоризм - короткий влучний оригінальний вислів, узагальнена глибока думка, виражена в лаконічній формі.

         Тема казки -притчі - це твір про мужність і просту мудрість дитячої душі, такі важливі "недитяячі" поняття, як життя і смерть, любов і відповідальність, дружба і вірність.

         В центрі казки постає дитина, бо саме вона - душа світу. Її бачення - природніше, людяніше, отже, правильніше , ніж у дорослих. Дитина більше відчуває серцем, ніж розумом, тому її почуття - це ніби духовний барометр світу. Журба дитини говорить про те. що в небезпеці не тільки сучасність, а й майбутнє. дитині в казці протистоять дорослі.

         Цінності дорослих: гроші, влада, кар'єра, честолюбство...
         Відчуття: задоволення.

         Цінності дітей:  дружба,  краса,   чесність, совість...
         Відчуття: журба.


        3. Перегляньте мультфільм
        "Маленький принц"
          Дайте коротку характеристику королю, честолюбцю, пияку. бізнесмену, ліхтарнику, географу 
          (2 речення про кожного, 
          1 речення -
           1 бал).
          До 05.05.2023.




          Урок 58-59.  "Підготовка до контрольної роботи.  Контрольна робота №5 за темою "Бароко і класицизм"(21.04.23 / 25.04.23)
          ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


           

          Повторіть матеріал підручника (с.237- 267) та конспекти  у зошиті з тем "Бароко" і "Класицизм")



          Виконайте контрольну роботу

          1.  Укажіть, про який стиль літератури йдеться: "Вирізняється художньою яскравістю й пишністю, великою силою емоційного впливу, ідейною багатозначністю, в основі якої - драматично загострене сприйняття світу та людини".
              А. Романтизм;
              Б. Класицизм;
              В. Відродження;
              Г.  Бароко.

          2.  Укажіть країну, у якій виник класицизм.
              А. Англія;
              Б. Франція;
              В. Італія;
              Г.  Іспанія.

          3.  Взірцем досконалості в епоху класицизму вважалося:
              А. Античне мистецтво;
              Б. Мистецтво епохи Відродження;
              3. Мистецтво  бароко;
              
          4.  Основним конфліктом для багатьох класицистичних творів є конфлікт між:
              А. Пристрастю і розумом;
              Б. Героєм і суспільством;
              В. Представниками старшого і молодшого 
                   покоління.

          5.  Укажіть назву театру, який заснував Мольєр.
              А. "Сучасний театр";
              Б.  "Блискучий театр";
              В.  "Славетний театр";
              Г.   "Класичний театр",

          6.  Укажіть основну пристрасть пана Журдена.
              А. Пристрасть до всього нового;
              Б. До всього прекрасного;
              В. До всого старовинного;
              Г.  До всього дворянського.

          7.  Укажіть, чого, на думку Журдена, бракує його доньці для повного щастя.
              А. Багатства;
              Б. Порядного чоловіка;
              В. Титулу;
              Г.  Знайомств при дворі кроля.

          8.  Укажіть рису характеру пана Журдена.
              А. Інтелігентність;
              Б. Брутальність;
              В. Чемність;
              Г.  Освіченість.

          9.  Укажіть зайве правило в естетиці класицизму.
              А. Єдність дії;
              Б.  Єдність характерів;
              В. Єдність місця;
              Г.  Єдність часу. 

          10-12. Дайте відповідь на запитання "Над ким і над чим сміється Мольєр в комедії?"
           
            Прочитайте матеріал рубрики 
            "Для тих, хто хоче знати більше"
            (с.267-268).
            До 25.04.2023.




            Урок 57-58 : "Засоби комічного в комедії Мольєра "Міщанин-шляхтич". Розвиток мовлення (написаання твору за комедією Мольєра)" (19.04.2023 / 21.04.2023)
            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



            Опрацюйте 
            літературний коментар
             ст.248-250 і ст.267-268.


            Запишіть і запам'ятайте:

             Гумор - весела доброзичлива насмішка над кимось або чимось.

             Іронія - прихована насмішка.

             Сатира - гостре, нещадне висміювання людських або суспільних вад.

             Сарказм - в'їдлива насмішка з відвертим викривальним змістом.

             Сміх Мольєра багатозначний: він то веселий, доброзичливий, життєрадісний, то викривальний, нищіний. У зображенні Журдена, пані Журден, закоханих автор віддає перевагу гумору та іронії. Між тим у розкритті образів аристократів автор застосовує сатиру і сарказм. Якщо вчинки Журдена він лише висміює, то спосіб життя Доранта і Дорімени рішуче засуджує.


            Перегляньте виставу "Міщанин-шляхтич":


              Напишіть твір на одну із запропонованих тем:
              1. "Над ким і над чим сміється Мольєр в комедії "Міщанин-шляхтич"?"
              2. Мої роздуми над комедією Мольєра "Міщанин-шляхтич".
              До 24.04.2023.




              Урок 54 : "Історія створення комедії "Міщанин-шляхтич". Тематика і проблематика твору. Образна система комедії" (07.04.22)
              ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



              Ознайомтесь з історією створення комедії "Міщанин-шляхтич" (ст.248-250).


              Запишіть і запам'ятайте:

               Тема комедії - зображнення прагнення багатого буржуа пана Журжена потрапити до вищого товариства; викриття лицемірної моралі аристократії, уособленої в образах графа Доранта і маркізи Дорімени.

               Гуманістична ідея комедії - цінність особистості незалежно від її соціального й майнового стану.


              Завершіть речення:

              1. Головний герой комедії "Міщанин-                    шляхтич"...
              2. Пан Журден прагне...
              3. Слуги в комедії - ...
              4. Люсіль - це ...
              5. Весела вигадка про сина турецького                  дворянина належить...
              6. Перевдягнувся на турецького вельможу...
              7. Пана Журдена посвятили в сан...
              8. На банкет пан Журден запросив...
              9. Маркіза Дорімена закохана...
              10. У кінці намічаються весілля...
              11. Здоровим глуздом у творі володіють...
              12. Довірливістю пана Журдена                               користуються...

                Прочитайте комедію Мольєра "Міщанин-шляхтич"
                (ст250-267)
                До 11.04.2023.




                Урок 53 : "Класицизм як художні напрям. Мольєр - майстер класицистичної комедії. Новаторство Мольєра-драматурга" (05.04.2023)
                ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



                Опрацювати
                 матеріал підручника
                 про життя і творчість
                 Мольєра (ст.246-248).







                Запишіть і запам'ятайте:


                   Класичний - це зразковий.

                 Батьківщина класицизму - Франція, де укріплення монархічної влади стало підгрунтям для його виникнення.

                  Класицизм - художній напрям у мистецтві та літературі XVII-XVIII ст., в основі якого лежать естетичні норми і зразки античності, і для якого є характерними громадянська тематика і суворе дотримання певних правил.


                Правила класицизму:

                 1. Зображення позитивних героїв, як зразок для наслідування або негативних, як моральний урок читачам.

                 2. Дотримання в драматургії правила трьох єдностей: єдність діє, єдність часу (один день), єдність місця (одне місце).

                 3. Підкреслення в образах героїв однієї риси характеру (честь, обов'язок, хоробрість, жадібність...).

                 4. Культ розуму. Конфлікт пристрасті (серця) і обов'язку (розуму) - розум перемагає.

                 5. Літературні жанри поділяються на: "високі" (ода, трагедія, поема - урочиста мова), "середні" (наукові твори, елегії, сатири - загальновживана мова), "низькі" (комедія, пісні, епіграми - розмовний стиль).


                Перегляньте відеоурок на тему "Класицизм"

                  Дати письмову відповідь на запитання: "У чому полягає новаторство Мольєра?"
                  До 06.04.2023.




                  Урок 51-52 : "Джон Донн. Роздуми про духовну сутність людини у віршах поета. Сонет "Щоб мучить мене". Напруженість почуттів та емоцій ліричного героя. Символіка. Поетична мова"(22.03.2023  / 24.03.2023)
                  ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



                  Прочитайте матеріали про життя і творчість Джона Донна
                  (ст.240-241)





                  Виконайте літературний диктант

                  1. Стиль бароко виник у ... ст.
                  2. Найглибше він представлений у культурі таких          країн, як ...
                  3. Культура бароко об'єдната традиції таких епох ...
                  4. Світ, людину і життя митці зображували ...
                  5. Найхарактернішими ознаками бароко є ...


                  Запишіть і запам'ятайте:

                   Джон Донн - англійський поет, засновник "метафізичної школи" поезії, доктор богослов'я.
                   У ліриці Донна поєднуються світські та релігійні мотиви. Поет описує стан людини бароко, яка йде нелегким шляхом до Бога та вічних цінностей. Для його поезії характерна метафоричність, поєднання палкої чуттєвості з трагічними мотивами. В своїх сонетах автор взагалі відмовився від любовної тематики. У циклі "Священні сонети" він шукає відповіді на вічні питання про сенс життя і призначення людини. Визначальними тут стають містичні настрої, відмова від чуттєвих насолод, визнання гріховності людини та необхідності її смирення перед всемогуттям Бога.

                  Сонет "Щоб мучить мене..."

                   Тема - внутрішній розлад героя.

                   Ідея твору - визнання гріховності людини, її смирення перед всемогутнім Богом.

                   Художні засоби - контрасти, метафори, епітети, порівняння, антитеза, як головний композиційний прийом.


                    1. Навчіться виразно читати сонет "Пішов останній акт..." ст.241.

                    2. Випищіть у зошит епітети сонета.
                    До 25.04.2023.




                    Урок 49-50 : "Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Луїс де Гонгора-і-Арготе "Галерник". Витілення у вірші провідних тем барокової літератури. Символічність твору. Образ ліричного героя" (15.03.2023 / 17.03.2023)
                    ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



                    1. Прочитайте матеріал підручника ст.237-238.
                    2. Навчіться виразно читати вірш Луїса де Гонгори "Галерник" 
                    (ст.239-240). 




                    Запишіть і запам'ятайте

                    Бароко (італ. "дивний", "химерний"; порт. "перлина неправильної форми") - це напрям у мистецтві XVII ст., який прийшов на зміну добі Ренесансу і поєднав традиції Середньовіччя і Відродження.

                    Ознаки бароко

                    1. Поєднання краси духовної і фізичної, внутрішньої і зовнішньої.
                    2. У творах мистецтва надається перевага ускладненим формам (епітети, метафори, порівняння).
                    3. Посилився вплив церкви і держави на людину.
                    4. Наука і мистецтво звертаються до природи і є засобом пізнання досконалості і милосердя Творця.

                    Складові естетики бароко: 
                    суб'єктивізм, динамізм, символізм, метафора, театральність, ерудиція.

                    Луїс де Гонгора-і-Арготе - іспанський поет епохи бароко, якого називають "іспанським гомером". В своїй творчості тяжів до метафоризації, вишуканого поетичного мовлення. 


                    Аналіз вірша "Галерник"

                    Настрій - смуток, горе. 

                    Тема - людина і доля, драматизм людського життя.

                    Ідея - засудження рабства, неприйняття будь-якого насилля над людиною.

                    Символи - предмети, за якими приховані абстрактні поняття: 
                    сльоза - символ суму;
                    море - людське життя;
                    галера - символ людської долі, душі у морі життя.

                    Метафора - "криваве море" (людське життя).

                    Жанр твору - фідософська лірика.

                    Новаторство Гонгори - жанр медитації.

                    Автор використовує риторичні запитання, звернення, вигуки, епітети, метафори для підсилення уваги читача.


                      Підсуму
                      вавши прочитане
                       на ст.237,
                       дайте
                       відповідь
                       на 
                      запитання:
                       "Які події катастрофіч
                      ного
                       характеру
                       XVII ст. сприяли утвердженню песимістич
                      ного світогляду митців?"
                      До 20.03.2023.



                      Урок 47-48 : Мігель де Сервантес Сеаведра "Дон Кіхот". Широта філософського змісту твору. Популярність "вічних образів" досьогодні. (15.03.2023 / 17.03.22)
                      ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



                      Прочитайте літературний коментар до твору Сервантеса "Дон Кіхот" (ст.220-221).



                       


                      Запишіть і запам'ятайте


                       Літературний рід роману Сервантеса: трагікомічний епос.

                       Жанр: роман, пародія на лицарські романи

                       Ідея: зображення ілюзій незаможного дворянина (ідальго) Алонсо Кіхано (Дон Кіхота), спричинених лицарськими романами, та шлях їх руйнування.

                       Головна проблема: конфлікт між ідеалом та дійсністю.

                       Головні герої: Дон кіхот (Алонсо Кіхано), Санчо Панса.

                       Композиція: дві частини.

                       Донт Кіхот входить до галереї "вічних" образів.

                       "Вічні" образи  -  це такі образи, які за глибиною художнього узагальнення виходять за межі конкретних творів та зображеної в них доби, містять невичерпні можливості філософського осмислення буття, використовуються митцями різних часів, народів та видів мистецтва.

                      Перегляньте художгній фільм 
                      "Дон Кіхот"



                        Прочитайте
                        вибрані
                        розділи з
                        роману
                        Сервантеса
                        "Дон Кіхот"
                        (с.222-235).
                        До
                        17.03.2023.
                         



                        Урок 46 : Проблема життя і смерті в трагедії В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта". (03.03.2023)
                        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


                        1. Перечитайте п'яту дію
                         трагедії
                         "Ромео і Джульєтта"

                        2. Поясніть (усно):
                        • Чому герої обирають смерть?
                        • Чи тільки трагічний збіг обставин тому виною?
                        • На кому, по-вашому, лежить найбільша провина в загибелі Ромео і Джульєтти?
                        • Які одвічні проблеми порушено Шекспіром у творі?



                        1.Запишіть і запам'ятайте


                          В двох фінальних рядках трагедії Шекспір стверджує, що сумнішої оповіді, ніж про любов Ромео і Джульєтти, не знайти.

                          Незважаючи на трагічний кінець, твір сприймають як світлу трагедію. Попри сумний кінець і загибель юних закоханих, попри те, що Ромео і Джульєтта стали невинними жертвами давньої ворожнечі двох багатих веронських родин, навряд чи можна стверджувати, що їхня загибель та й життя було марними. 

                          "Ромео і Джульєтта" - не лише трагічний урок, а й приклад для наслідування у тій площині, де трагедія звучить як гімн коханню, стає ствердженням його непереможності. Кохання сильніше за смерть. Воно не може її здолати, але й не скоряється смерті.


                        2.Перегляньте художній фільм "Ромео і Джульєтта"
                        https://www.youtube.com/




                          1.Переглянути екранізацію
                           трагедії 
                          "Ромео і Джульєтта".

                          2.Підготувати усне висловлюван
                          ня про враження від фільму.
                          До 
                          08.03.2023



                          Урок 44: "Вільям Шекспір. "Ромео і Джульєтта. "Гуманістична цінність трагедії Шекспіра, її популярність серед різних поколінь."  ( 24.02.23)
                          ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



                          Прочитайте уривки з трагедії "Ромео і Джельєтта"
                          (с. 187-213).







                          1.Запишіть і запам'ята'те


                           Шекспір створив у трагедії багато образів і ситуацій, що підкреслюють сміливість  юних героїв, які прагнуть улаштувати своє життя по-новому, не так, як жили їхні батьки й предки.

                           Головні герої стали "вічними образами", що уособлюють силу і велич справжнього кохання, а трагедія "Ромео і Джульєтта" - одна з насвітліших і в той же час найтрагічніших історій кохання у світовій літературі. 

                          Любов Ромео і Джульєтти здобула перемогу над нелюдським звичаєм кревної помсти. Жертовність юних героїв зупинила мечі, готові без кінця проливати кров.

                          2.Перегляньте художній фільм "Ромео і Джульєтта"
                          https://www.youtube.com/




                            Вивчіть
                             напам'ять
                            монологи
                            Ромео
                            (хлопці)
                            та
                            Джульєтти 
                            (дівчата) .

                            Монолог 
                             Ромео -
                             с.191-192
                            (від слів 
                            "Зійди ж, 
                            прекрасне сонечко.." і
                            до слів "І
                            доторкнися
                            до її щоки").

                            Монолог
                            Джульєтти
                            с.192 (від
                            слів "Ромео! 
                            О, навіщо
                             ти Ромео?" до слів "Візьми мене усю!..").
                            Репліку Ромео вилучити.
                            До
                            01.03..2023




                            Урок 41-42: "Вільям Шекспір. "Ромео і Джульєтта". Конфлікт справжньго почуття і забобонів.. Оспівування чистого пристрасного кохання, його вплив на людську особистість." ". ( 15.02.23 /17.02.23)
                            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




                            Прочитайте уривки з трагедії "Ромео і Джельєтта"
                            (с. 187-213).







                            1.Запишіть і запам'ята'те

                             Сюжет п'єси був розроблений Шекспіром на основі поеми поеми Артура Брука "Трагічна історія Ромеуса і Джульєтти"(1562).

                             Жанр твору - трагедія.
                             
                             Трагедія - драматичний твір, в основі  якого непримиримий конфлікт, що закінчується смертю героя - героїв

                             Будова - пролог і 5 дій.

                             Час дії - Середньовіччя.

                             Сюжет твору - ворожнеча двох сімей: Монтеккі (сім'я Ромео)  і Капулетті ( сім'я Джульєтти).

                             Ідея - утвердження нових моральних цінностей, притаманних людині доби Відродження, оспівування кохання молодих людейх, які готові йти проти волі батьків і суспільства, щоб бути разом.


                            2.Перегляньте художній фільм "Ромео і Джульєтта"
                            https://www.youtube.com/




                              1.Усна розповідь про події, які призвели до смерті закоханих.
                               
                              2. Дайте письмову відповідь на запитання:
                              "Які сцени твору вас вразили найбільше?"
                              До
                              21.02.2023



                              Урок 37-38: "Вільям Шекспір. Роль Шекспіра в розвитку англійської  національної літератури і світового мистецтва.  Сонети №66, 116, 130". ( 01.02.23 /03.02.23)
                              ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




                              Опрацюйте матеріал підручника
                              ст. 178







                              Перегляньте презентацію творчості
                              Вільяма Шекспіра


                              https://www.youtube.com/
                               


                                Вивчіть
                                напам'ять один із
                                 сонетів 
                                Шекспіра
                                (за вибором)
                                с. 184.
                                 
                                До
                                10.02.2023




                                Урок 32-33: "Підготовка до контрольної роботи. Контрольна робота №3 за розділом "Середньовіччя". ( 20.12.22 / 21.12.22)
                                ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



                                1.Перегляньте матеріал підручника с.  121 - 167.

                                2. Повторіть записи в зошиті за темою"Середньовіччя"
                                (уроки № 24 - 31)








                                Контрольна робота №3 за темою "Середньовіччя"

                                 

                                 1. Який поет є автром "Пісні про хліб і шовк"?
                                    а) Рудакі;
                                    б) Лі Бо;
                                    в) Ду Фу.

                                 2. Хто є автором поезії "Печаль на яшмовому ганку"?
                                    а) Рудакі;
                                    б) Лі Бо;
                                    в) Ду Фу.

                                 3. Хто є засновником жанру рубаї?
                                    а) Гафіз;
                                    б) Рудакі;
                                    в) Хайям.

                                 4. Хто зробив найбільший внесок  у розвиток жанру рубаї?
                                    а) Рудакі;
                                    б) Хайям;
                                    в) Ду Фу.

                                 5. Граф Роланд з "Пісні про Роланда " має такі риси характеру:
                                    а) сміливість відданість;
                                    б) гордість, самовпевненість;
                                    в) покірність, обережність.

                                 6.  Дюрандаль - це:
                                    а) меч;
                                    б) щит;
                                    в) воїн.

                                 7. Дайте визначення доби Середньвіччя.

                                 8.  Дайте визначення рубаї.

                                 9.  Якою мовою створювалась персько-таджицька лірика?


                                10. Хто є носієм добра, а хто зла в "Пісні  про Роланда"?

                                11. Продовжіть речення: "Персько-таджицька література - це..."

                                12. Назвіть провідні теми рубаї Омара Хайяма. 


                                  Виконайте контрольну роботу
                                  До
                                  28.12.2022.


                                  Урок 30-31: "Література середньовічної Європи. "Пісня про Роланда". Історична основа твору.  Образна система.( 20.12.22 / 21.12.22)
                                  ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




                                  1. Опрацюйте с. 149-150.

                                  2. Прочитайте "Пісню про Роланда"
                                  (с. 152-161).






                                  1.Запишіть і запам'ятайте:
                                   
                                    Художні досягнення культури Середньовіччя
                                   було втілено в героїчному епосі різних народів, який грунтувався на творах усної народної творчості і відображав інтереси тих народностей, що в цей час формувалися.

                                    
                                   Боротьба  іноземців та іновірців за батьківщину - провідна тема  французького епосу "Пісня про Роланда". 


                                  2.Перегляньте презентацію і познайомтесь з історичною основою твору



                                   У "Пісні про Роланда носієм добра є Роланд, носієм зла - Ганелон.
                                   
                                   Головна думка - народ завжди пам'ятатиме героїв-воїнів, а зрадник  заслуговує лише на презирство і ганебну смерть.

                                   Головні герої твору

                                   Граф Роланд - мужній і сильний воїн, відданий своєму королеві й сповнений патріотичних почуттів, рицар без страху і докору, захисник християнства.

                                   Король Карл - втілення ідеалізованих народних уявлень про мудрого й справедливого правителя, розсудливого, лагідного до друзів і суворого до ворогів і зрадників, захисник християнства, борець за визволення своєї країни.

                                   Ганелон - антирод Роланда й Карла. Власні корисливі інтереси він поставив понад усе і пішов на зраду батьківщини і свого сюзерена Карла. Укінці поеми зрадник справедливо покараний.


                                  3. Перегляньте презентацію  і прослухайте короткий зміст иа познайомтесь з образною системою "Пісні про Роланда"




                                    Дайте письмову
                                    відповідь на 
                                    запитання:
                                    "Хто такий
                                    Олівер 
                                    та які основні 
                                    його риси?"
                                    До
                                    26.12.2022.




                                    Урок 29-30: "Позакласне читання. Газелі, рубаї, бейти. Розвиток мовлення. Робота над виразним читанням віршів поетів середньовічного Сходу" ( 13.12.22 / 14.12.22 )
                                    ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання















                                    Запишіть і запам'ятайте:
                                     
                                     Персько-таджицька література виникла з давньої перської, арабської, та давньо-таджицької літератур. 
                                     
                                     Теми персько-таджицької ліричної поезії - роздуми про природу людини, про дорогоцінний дар життя, його сенс, а також прл взаємини людини з Богом, пошуки істини та пізнання  людиною світу.
                                     
                                     Рудакі - засновник персько-таджицької літератури. Справжнє ім'я поета - Абу Абдаллах Джафар ібн Мухаммад. Псевдонім собі він вигадав від назви гірського селища, у якому виріс,- Рудакі, що в перекладі означає "річка".

                                     Рудакі був обдарованою людиною: мав музичний слух та голос, вражав своїм співом та грою на чанга (рід лютні),здобув належну освіту, довгі роки виконував роль придворного поета, писав бейти, рубаї, газелі.

                                     Бейт - двовірш, у якому міститься певна закінчена думка, може бути римованим і неримованим. з бейтів складаються газелі.

                                     Газель - вірш, що складається не менше ніж з 3, але не більше ніж з 12 бейтів, об'єднаних спільним мотивом. Осовний зміст газелей - любов, туга закоханих, філософські роздуми.

                                     Рубаї - читиривірш філософського змісту, що містить певну думку, підкреслену в останньому рядку.

                                     Перегляньте презентацію на тему :
                                    "Творчість Рудакі"


                                      Прочитай
                                      те
                                      виразно
                                       рубаї
                                      поета
                                      Рудакі, які містяться в презентації.
                                      До
                                      20.12.2022.




                                      Урок 27-28: "Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості.  Омар Хайям. Основні теми і мотиви творчості. Лаконізм і місткість рубаї." ( 06 / 07.12.22 )
                                      ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




                                      Ознайомтесь 
                                      з життям і творчістю 
                                      Омара Хайяма
                                      ( с.138-140 ).






                                      Запишіть і запам'ятайте:
                                       
                                       Персько-таджицька література - це література споріднених іранських народів (персів), яка зародилась наприкінці VIII і розвивалась до XVI ст.

                                       Персія - сучасний Іран.

                                       Золота доба або Східний Ренесанс - розквіт персько-таджицької літератури X-XV ст.

                                       Фарсі - жива, розмовна іранська мова якою створювалась персько- таджицька літ-ра.

                                       Основна ідея персько-таджицької поезії - усвідомлення людської гідності; центральний образ - вільна, автономна людська особистість.

                                       Рубаї - чотиривірш філософського змісту, що містить певну думку, підкреслену в останньому рядку.

                                       Омар Хайям - поет, мудрець і вчений мусульманського Ренесансу.

                                       Провідні ідеї усіх рубаї Омара Хайяма - ідея свободи особистості.

                                       Провідні теми усіх рубаї Омара Хайяма :
                                       - мотив добра і зла;
                                       - мотив справедливості і кривди;
                                       - мотив філософських роздумів про життя люди-
                                         ни, її призначення на цьому світі;
                                       - мотив швидкоплинності часу;
                                       - мотив перевтілення душі;
                                       - мотив злиття природи та людини.



                                        1. Прочитай
                                        те рубаї
                                        Омара
                                        Хайяма
                                        ( с. 141-142 ).


                                        2. Випишіть
                                         із рубаї
                                        три цитати,
                                        які могли б
                                        стати афоризмами.
                                        До
                                        12.12.2022.





                                        Урок 26: "Ду ФУ. Зв'язок його поезій з історичною реальністю .Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в творчості митця." ( 29.11.22 )
                                        ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



                                        Ознайомтесь з життям і творчістю Ду Фу
                                        ( с.130-133 ).




                                        Запишіть і запам'ятайте:
                                         
                                         Конфуціанство - етико-політичне вчення давньокитайського мислителя Конфуція, у вченні якого головним є поняття "жень" - гуманність (любов до людини).

                                         Ду Фу - китайський поет, сучасник і друг Лі Бо, прихильник конфуціанства, шанується китайським народом.

                                         Провідні мотиви поезії Ду Фу

                                         Біль за просту людину, уболівання за долю країни, мотиви самотності, печалі, страждань у вигнанні, сувора критика несправедливості у світі й у державі, конфуціанські мотиви, головна ціль яких - людина, оспівування реальних людей у реальному світі.

                                         Особливості поетики віршів

                                         Співвідношення "свого" і "чужого", художнє протиставлення: багатства - бідності, війни - миру, чужини - батьківщини; образи-символи; поєднання літературної і розмавної мови у поезії; гострий соціальний зміст творів;  лаконізм і простота.


                                          1. Прочитайте вірші 
                                          Ду Фу
                                          ( с.134-135 ).
                                          2. Дайте письмову відповідь 
                                          на 
                                          запитання:
                                          "Чи можна сказати, 
                                          що вірш 
                                          "Пісня про
                                          хліб
                                          і шовк" перегуку
                                          ється з 
                                          нашим 
                                          сьогоден
                                          ням? Чому?"

                                          До
                                          06.12.2022.







                                          Урок 25 : "Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан.  Основні теми і мотиви поезії Лі Бо." ( 29.11.22 )
                                          ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



                                          Ознайомтесь з життям і творчістю Лі Бо
                                          ( с.123-125 ).






                                          Запишіть і запам'ятайте:

                                           

                                           VII - XIII ст.  - китайське Середньовіччя, золотий період розвитку поезії.

                                           З 618 року починається праавління імператорської династії Тан і триває майже 300 років. Це період економічного піднесення, розвитку культури, розквіту літератури.

                                           Особливості китайської поезії епохи Тан:

                                           - психогічний паралелізм ( паралельне                       зображення природи і почуттів людини );
                                           - виникнення пейзажної лірики;
                                           - поява поезії битв і мандрів, зображення людини
                                             за бурхливихобставин
                                           - простота і відкритість почуттів;
                                           - теми поезій: природа і поет, втеча від світу, 
                                             стосунки з друзями, чужина, юність та старість,     тлінність буття...

                                           Лі Бо - видатний поет китайського Середньовіччя, вірші якого пройняті даоським світобаченням.

                                            Даосизм - філософське учення Китаю, яке стверджує, що людина - частинка Всесвіту, людина і природа - єдине ціле, тому ,пізнавши природу, можна пізнати людину.



                                            1. Прочитайте вірші 
                                            Лі Бо
                                            ( с.127-128 ).
                                             2. Знайдіть   протистав
                                            лення у 
                                            вірші 
                                            "Дух
                                            старовини "
                                             і випишіть
                                             їх
                                            ( с. 128 ).

                                            До
                                            30..11.2022.



                                            Урок 24 : "Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських й східних літератур"  ( 23.11.22 )
                                            ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


                                            Опрацюйте  рубрику 
                                            " Історична енциклопедія"
                                            ( с. 114 - 115)



                                            Запишіть і запам'ятайте:

                                              Доба Середньовіччя - це епоха з моменту падіння Римської імперії (Vст.) до початку буржуазних революцій в Європі (XVст.).

                                              Для цієї доби  характерні зміни рабовласницького ладу феодальним та виникнення християнства, яке здійснювало вплив на всю європейську середньовічну літературу.

                                             Найвищою істиною була віра в Бога, тому й культура була  теоцентрична (у центрі - Бог).

                                              Середньовічна католицька доктрина:

                                             1. У центрі Всесвіту - Бог.
                                             2. Призначення людмни визначені наперед 
                                                 Всевишнім.
                                             3. Любов - це релігійне почуття, звернена до
                                                Бога, а чуттєва любов вважається 
                                                 гріховною.
                                             4. Особистість цінується за її становищем у 
                                                суспільстві та багатством.
                                             5. Засуджуються життєві радощі, кохання, 
                                                веселощі, розваги і насолоди, вони 
                                                проголошені диявольськими спокусами.
                                              
                                              В літературі розвивається епос - пісні та поеми про героїв-воїнів, рицарські романи, балади, з'являється культ "прекрасної дами" 
                                            (поет оспівував чесноти своєї дам, її красу, тужив за недосяжною метою).






                                              Дайте письмову відповідь на запитання:
                                              "Чому середньовічні богослови відмовились від античного
                                               захоплення людиною і не вірили в її досконалість?"

                                              До
                                              28.11.2022.




                                              Урок 23 : "Публій Овідій Назон. Життя і твворчість. Конфлікт митця із владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у "Сумних елегіях"." ( 22.11.22 )
                                              ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

                                              Ознайомтесь з життям і творчістю Овідія 
                                              ( с. 113 - 116 ).



                                              Запишіть і запам'ятайте:

                                                Після смерті Вергілія та Горація Овідій став найвизначнішим римським поетом.

                                                Але доля не завжди усміхалася йому. У 8-му році до н.е. з невідомих причин указом Августа Поет був висланий з Риму в найвіддаленіший закуток імперії місто Томи.

                                                У важкій розлуці з дружиною і Римом єдиною відрадою  залишилась поетична творчість. У Томах Овідій написав п'ять книг "Сумних елегій", сповнених неприкритого душевного болю і смутку.
                                               
                                               Елегія - жанр лірики журливого змісту інтимного чи патріотичного звучання.

                                               У римській поезії в елегії переважають особисті переживання самотності, розчарування, страждання.

                                               У 1795 році фортецю на півдні України на честь "співця кохання" названо Овідеополем   
                                              ( нині райцентр Одеської області ).
                                               
                                              Прочитайте уривок з "Сумних елегій" Овідія.
                                              ( с. 116 -119 ).

                                              Поміркуйте ( усно ):

                                               1. Як Овідій розповідає в елегіях про себе та своє життя?
                                               2. Кого із своїх сучасників він згадує? 
                                               3. У чому знаходить митець полегшення для себе, яким бачить своє покликання?



                                                .Дайте письмову відповідь на запитання:
                                                "Яка з ранніх збірок принесла Овідієві гучну славу і чому?"

                                                До
                                                23.11.2022.





                                                Урок 22 : "Квінт Горацій Флакк. Ода "До Мульпомени"" (16.11.22)
                                                ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




                                                Опрацювати матеріал підручника про життя і творчість Горація (ст.107-109).


                                                Запишіть і запам'ятайте:

                                                 Чотири книги од - вершина таворчості Горація.
                                                 
                                                 Мельпомена - муза трагедії.

                                                 Тема вірша - цсвідомлення поетом досягнень творчого шляху.

                                                 Ідея - увічненння поета і його творчого доробку.

                                                 Ода - жанр лірики, що висловлює піднесені почуття, викликані важливими історичними подіями, діяльністю певних осіб тощо.

                                                Поміркуйте ( усно ):

                                                 1. Що про себе розповів автор у творі?
                                                 2. Про яку найбільшу заслугу згадує Горацій?
                                                 3. Про який пам'ятник автор говорить у творі?
                                                 4. Як у творі розкрито тему  митця та мистецтва?



                                                  1. Виконайте 
                                                  вправу
                                                  8, с.112.



                                                  2.Дайте письмову відповідь на запитання
                                                   11,  с. 112.
                                                  До
                                                  21.11.2022.




                                                  Урок 21 : "Літературний диктант за поемою Вергілія "Енеїда""(15.11.2022)
                                                  ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання






                                                  Прочитайте літературний коментар
                                                  (с.96-98)


                                                  Виконайте літературний диктант

                                                  1. Хто є автором поеми "Енеїда"?
                                                  2. Представником якої країни є автор "Енеїди"?
                                                  3. Чим відрізняється "Енеїда" від "Іліади" та 
                                                      "Одіссеї" Гомера?
                                                  4.  Чому ім'я Енея поет супроводжує постійним 
                                                      епітетом  "благочестивий"?
                                                  5. Яке відношення   до Троянської війни має 
                                                      "Енеїда"?
                                                  6.  Яка композиція "Енеїди"?
                                                  7.  Якою є роль богів у поемі "Енеїда"?
                                                  8. Яким чином походження Енея пов'язане з 
                                                      богами?
                                                  9. Яку мету переслідував автор, пишучи "Енеїду"?
                                                  10.Що спільного має "Енеїда" з "Іліадою" та 
                                                      "Одіссеєю"? 
                                                  11.За якого правителя жив і творив автор "Енеїди"?
                                                  12.Хто підказав ідею "Енеїди" автору?



                                                    1. Навчіться виразно читати 
                                                    вірш Горація
                                                    "До
                                                    Мельпомени"
                                                    (с.111)
                                                    До 16.11..2022.






                                                    Немає коментарів:

                                                    Дописати коментар