рпарпарп

5 клас (дистанційне навчання 2021)


"Зарубіжна література"


Підручник - "Світова література" підручник для 5 класу ЗНЗ. О.М.Ніколенко. Київ "Грамота"









Увага! 
  1. Письмові завдання виконувати в робочому зошиті. 
  2. Фото виконаних завдань надсилати для перевірки на електронну адресу nataly.mieh@gmail.com до вказаної в завданні дати.
  3. Роботи, надіслані після вказаного терміну НЕ ПЕРЕВІРЯЮТЬСЯ і НЕ ОЦІНЮЮТЬСЯ.
  4. В темі електронного листа обов'язково вказувати  клас, прізвище та номер уроку.



















Урок 33-34: "Джон Кітс. Вірш "Про коника і цвіркуна". Поетизація природи, утвердження зв'язку природи і людини; утвердження любові і дбайливого ставлення до довкілля."(16/19.01.24 - 5-б кл.;    17/19.01.24 -5-а кл.)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



1.Прочитайте статью "Коментарі"
(с.127)

2.Прочитайте матеріал рубрики "Краса слова" (с.127).




Запишіть і запам'ятайте:

  Тема вірша - краса природи.

  Ідея - природа жива; вічний рух життяі краси природи.

  Настрій - піднесений, оптимістичний.


Художні засоби

  Антитези:  літо - зима; коник - цвіркун.
  
  Метафори -  голосок обнизує; коник поймає гори й доли; поезія не оніміє.

  Епітети:  мовчпння крижане; невтомний голосок.

  Повтори:  поезія землі ніколи не помре; поезія землі ніколи не оніміє.


Прослухайте вірш



1.Вивчіть 
вірш напам'ять.

2. Підготуйтесь до виразого читання
 вірша  напам'ять.
  

До 23.01.
2024





Урок №69: "Урок позакласного читання. "Що читати влітку?(26.05.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання

1. Перегорніть ще раз сторінки вашого підручника.

2.Пригадайте художні твори,
 з якими ви ознайомились
 в 2022-2023
навчальному році.

3. Поміркуйте (усно), які з вивчених творів вам найбільше сподобались,  кого з героїв прочитаних книг ви б хотіли мати своїми друзями.



 
Любі діти!

 Як швидко летить час! Ось залишився позаду ще один шкільний рік. Подолана ще одна сходинка  на шляху до дорослого життя.
 
 Вся наша країна переживає зараз непростий час.
Кожний громадянин України, який є патріотом  Батьківщини, вносить свою часточку в наближення довгоочікуваної перемоги. 

 Наші доблесні воїни не шкодують свого життя задля того, щоб ви могли жити в демократичній, вільній, незалежній державі. Бо це ви  -   її квітуче завтра.
 
 Внесок кожного учня  в щасливе майбутнє України - сумлінне навчання. Тож хочу подякувати тим дітям, які старанно працювали на уроках в школі і під час дистанційного навчання.  Ви познайомились з найкращими зразками літературної скарбнички світу, стали мудрішими, людянішими, дізнались про історію, культуру, традиції різних народів світу, збагатили свій словниковий запас.

 Бажаю всім нам швидкої перемоги і миру.  
А вам -  за літо набратися сил, відпочити, використати вільний час для корисних справ, в тому числі і для читання.

Рекомендую прочитати влітку:

 1.Міфи Стародавньої Греції;

 2.Ж. Верн ."П'ятнадцятирічний капітан";

 3.М. В. Гоголь. "Ніч перед Різдвом".

Прочитати рекомендовану літературу.

До 01.09.23.




Урок №64-65: "Туве Янсон, "Капелюх чарівника". Персонажі твору. Утілення в героях твору ідей доброти, щирості, сімейних цінностей(11.05.2023  /  12.05.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Опрацюйте статтю
 "Краса слова"
(с.283-284). 



 

1. Запишіть і запам'ятайте:

Герої твору:

 Мумі-тролі  -  смішні бегемотики. 
 Тато Мумі-троля - освічений, авторитетний,
                                 читає газети, пише мемуари.
 Мама Мумі-троля -доброзичлива, уважна, дбає
                                  про родину, любить тата.
 Мумі-троль - їх вихований син, шукач пригод,
                         вірний товариш, іноді охайний.

 Друзі Мумі-троля :

 Нюхмумрик - схожий на людину,
 Чмих - кумедне звірятко,
 Ондатр - відлюдник,
 Гемуль - довгоносий колекціонер,
 Чупся і Трясля - крихітні подружки,
 Хропусі (Хропся і Хропусь) - від хвилювання
 змінюють забарвлення

 Висновок -  своїм твором Туве Янсон стверджує: родина - один з найважливіших складників щастя.


                   2. Перегляньте мультфільм 
"Мумі-тролі"


3.Виконайте вправу "Так" чи "Ні"
(запитання переписувати не потрібно)
 
 1. Мумі-троль та його друзі знайшли капелюх і       принесли до тата.
 2.  "Не     капелюх     красить    людину, а                 людина капелюх", - сказав тато.
 3. Мама сказала, що Татові в капелюсі добре, 
     але без нього краще.
 4. З капелюха зробили шпаківню.
 5. Тата весь час займався тим, що писав вірщі.
 6. У Нюхмумрика була єдина власність, яку 
     він дуже цінував - це губна гармонія. 
 7. Дивні хмарки утворилися зі шматків паперу,
     які кинули в капелюх чарівника.
 8. Грізний Мурашиний Лев, потрапивши до 
     капелюха, перетворився на їжачка.
 9. Мумі-троль, що сховався під капелюхом і 
     довго там сидів, пертворився на гарненького 
     хлопчика.
10.Упізнав Мумі-троля після перетворення 
     лише його Тато.
11.Гемуль, зібравши колекцію марок, вирішив
     збирати коштовності.
12.У будинку Мумі-тролів пахне оладками з 
     абрикосовим варенням.
     
    

Виконайте вправу 
"Так" чи "Ні"


До 18.05.2023.




Урок №63: "Туве Янсон. Життя і творчість. "Капелюх чарівника". Сюжет твору. Чарівність художнього світу  повісті-казки(05.05.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




Ознайомтесь з життям і творчістю фінської письменниці Туве Янсон
(с.276 и 278
паперового підручника).






Перегляньте презентацію життя і творчого шляху Туве Янсон



Запишіть і запам'ятайте:

 Найвідоміші казки Туве Янсон про Мумі-тролів - "Комета прилітає", "Капелюх чарівника", "Зима-чарівниця".

 Тролі у давньому фольклорі Скандинавії, звідки родом письменниця, -  злі карлики, велетні, чаклуни відьми, які часто намагаються зашкодити людям. Тролі Туве Янсон - добрі, спокійні, живуть собі мирно у своїх будиночках у чудових долинах.

 Місце дії в казках - Долина, де мешкають Мумі- тролі.

 Елементи сюжету

 Експозиція - розповідь про те, де живуть Мумі-тролі, склад родини, заняття членів родини.

 Зав'язка - Мумі-троль і його друзі знаходять Капелюха, несуть його додому Татові.

 Розвиток дії - Капелюх починає виявляти свої чарівні властивості; діти катаються на хмаринках, що утворилися з яєчної шкаралупи.

1.Прочитайте рубрику "Краса слова"
(с.281-282
паперового
підручника).

 2.Поміркуйте
(усно):
"Що вам сподобалось 
в домі 
Мумі-тролів
і в їх стосунках?"


До 17.05.2023.





Урок 58-59: "Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Порівняльна характеристика" (20.04.2023 /21.04.2023)
Матеріали до урокуРобота в зошитіЗавданняТермін виконання


Повторити розділи,
 в яких описується
 дружба Тома і Гека
 (с.167-179)




Запишіть і запам'ятайте:
Том і Гек - герої роману М.Твена. Обидва - сироти, однак життям Тома опікується тітка Поллі. Гек живе сам і щодня має дбати про їжу і дах над головою, він більш самостійний і серйозний, ніж бешкетник Том.
Том навчається в школі, тітка Поллі контролює його поведінку. Гек ніде не навчається, і для нього справжньою школою стає життя, люди і обставини.
Обидва хлопчики цінують вільне життя, обидва веселі бешкетники, але Гек більш досвідчений у життєвих питаннях, може вижити в любій ситуації, не любить підкорятися. Том - домашня дитина, він намагається знайти компроміс зі світом дорослих, влаштувати все так, щоб усім було добре.
Том і Гек з різних соціальних прошарків, але у них є дуже важливі для дружби спільні речі: однакова любов до волі та пригод, несприйняття насильства і примусу, почуття справедливості, відданості.







1.Підготуйте
 усну
 розповідь
 "Дружба Тома 
і Гека".

2.Прочитайте
 розділ 
31, с.180-188.



До 27.04.2023.




Урок 56-57: "Підготовка до контрольної роботи. Контрольна робота №4 за творчістю Е.Портер "Полліанна" " (13.04.2023 - 14.04.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Повторіть ст.193, ст.227 та попередні записи у зошиті.


Виконайте контрольну роботу

1. На вокзалі Полліанну зустрів(-ла): 
    а) тітка Поллі;
    б) містер Джон Пендотон;
    и) лікар Чілтон;
    г) Ненсі.

2. В домі тітки Пілліанна оселилася в:
    а) дитячій кімнаті на першому поверсі;
    б) найкращій кіснаті будинку;
    в) кімнаті на горищі;
    г) будиночку для гостей.

3. Тітка Поллі взяла осиротілу племінницю Полліанну під опіку:
    а) з любові до сестри;
    б) назло іншим родичам;
    в) з обов'язку;
    г) з милосердя.

4. Батько Полліанни був:
    а) багатим підприємцем;
    б) чиновником середнього рангу;
    в) завзятим мандрівником;
    г) бідним місіонером.

5. "Гра в радість" була вигадана татком Полліанни, коли дівчинка замість ляльки отпримала:
    а) лижі;
    б) милиці;
    в) одяг черниці;
    г) гантелі.

6. Полліанна не розповіла тітці Поллі про "Гру в радість" тому, що:
    а) та заборонила говорити про тата, який це            вигадав;
    б) соромилась, гадаючи, що тітка вважатиме            її нерозумною, несерйозною;
    в) бачила, що тітка зовсім не сприймає ігор;
    г) боялась, що тітка образиться, бо вважає               себе і так щасливою.

7. Що зробила Полліанна для хлопчика Джиммі?
    а) знайшла йому родину в особі Джона                    Пендлтона;
    б) умовила тітку Поллі взяти його до них у              сім'ю;
    в) домоглася, щоб  "Жіноча допомога" взяла            його під свою опіку;
    г) умовила тутку взяти його помічником                  садівника.

8. Серйозне випробовування, яке випало на долю Полліанни:
    а) внаслідок аварії перестала чути;
    б) через нещасний випадок стало                              спотвореним обличчя;
    в) внаслідок аварії перестала ходити;
    г) через серйозну травму втратила зір.

9-10. Знайдіть відповідники - герої та їхній статус або обов'язок:
    1. Тітка Поллі    а) лікар Чілтон;
    2. Полліанна      б) служниця Гарінгтонів;
    3. Джиммі          в) Джон Пендлтон;
    4. Ненсі              г) "Жіноча допомога";
                                д) індійський хлопчик.

11. Назвіть друзів Полліанни.

12. Продовжіть речення: "Роман - це..."

Поміркуйте (усно) 
"Чи хотіли б
 ви мати
 таку подругу,
 як Полліанна?"


До 20.04.2023.




Урок 54-55: "Е.Портер "Полліанна".Позитивний вплив Полліанни на життя міста, долю інших людей. Композиція твору" (06.04.2023 /  07.04.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Прочитайте розділ 28 
(ст.217-226
 паперового підручника)







1.Запишіть і запам'ятайте:

Композиція твору:

 Експозиція - розмова слуг та місіс Поллі, очікування приїзду племінниці.

 Зав'язка - приїзд Полліанни, її знайомство з Ненсі та тіткою.

 Розвиток дії - знайомство Полліанни з мешканцями міста , вплив на їхнє життя за допомогою "гри в радість".

 Кульмінація - найнапруженіший момент у творі. Це ситуація, коли Полліанна дізнається про вирок лікаря Міда - вона більше не зможе ходити. Відчай дівчинки.

 Розвиток дії після кульмінації -  допомога Джиммі, лікаря Чілтона та його друга, фахівця з подібних травм.

 Розв'язка - після операції та лікування Поллліанна стає на ноги і пише оптимістичного листа своїм рідним.
 
2. Відгадайте друзів Полліанни за їхніми характеристиками

 1. Ненсі                         4. Джон Пендлтон
 2. Тітка Поллі              5. Джиммі
 3. Місіс Сноу                6. Лікар Чілтон

 а) сувора, холодна, людина обов'язку, самотня, нещасна;
 б) дратівлива, вразлива,  примхлива, буркотлива;
 в) привітна, турботлива, не любила свого імені;
 г) сумний, зневірений, бездомний;
 д) замкнутий, похмурий, мовчазний, самотній;
 е) привітний, добрий, чуйний, але самотній та нещасний.
 
 Зразок відповіді: 1а; 2б, і т.д. (просто для прикладу).

3. Перегляньте художній фільм "Полліанна"



1.Підготуйтесь
 до
 стислого 
переказу
ст.217-226
паперового 
підручника.

2. Відгадайте 
друзів 
Полліанни 
за
 їхніми 
характе
ристиками.

3. Перегляньте фільм
"Полліанна"


До 13.04.2023.





Урок 52-53: "Е.Портер "Полліанна".Полліанна та її друзі. Художні засоби розкриття образу Полліанни та її друзів" (23.03.2023 /  24.03.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Прочитайте розділ 8 
(ст.203-210
 паперового підручника)

1.Запишіть і запам'ятайте:

 Риси вдачі Полліанни: щира, наївна, відверта, терпляча, безкорислива, вірить у добро й прагне змінити життя людей на краще, небайдужа до чужого горя, діяльна, невиправна оптимістка.

Вплив Полліанни на мешканців міста

  Ненсі - полюбила соє ім'я і понеділки.

 Місіс Сноу - стала не такою дратівливою, примхливою, зрозуміла, що можна радіти своїм рукам і почала плести речі для малюків у притулку та лікарні.

 Священник Пол Форд - зрозумів, які проповіді треба читати людям, щоб припинити їхні сварки, плітки, навчити робити добро.

 Джон Пендлтон - знайшов сенс життя, родину, усиноввши Джиммі, став привітним і співчутливим.

 Хлопчик Джиммі - сирота, який став сином Пендлтона.

 Лікар Чілтон - знайшов своє сіменне щастя, одружився з тіткою Поллі.

 Тітка Поллі - стала чуйною, привітною, люблячою тіткою, вийшла заміж за лікаря Чілтона.

 Місіс Пейтон - вирішила не розлучатися з чоловіком і не здавати дітей до притулку, а продовжувати  виховувати їх разом з чоловіком.

 Безутішна вдова - багато років носила лише жалобний чорний одяг, нарешті зважилася одягти щось кольорове, бо життя продовжується.

У романі "Полліанна" є позасюжетні елементи - це різні види описів - портрет, пейзаж, діалоги, лист та ін.

2.Перегляньте художній фільм "Полліанна"



Підготуйтесь
 до
 стислого 
переказу
ст.199-210
паперового 
підручника


До 06.04.2023.




Урок 50: "Щирість, мужність і оптимізм героїні твору Е.Портер "Полліанна". Ідея радості життя і відкриття світу у творі.(16.02.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Прочитайте розділ 5 твору
(ст.199-202
 паперового підручника)


1.Запишіть і запам'ятайте:

"Гра в радість" полягала в тому, щоб знаходити радість навіть у дуже неприємних речах, складних обставинах. І хто зуміє таке - щасливий.

Полліанна раділа милицям (бо вони їй не потрібні), відсутності дзеркала (бо не бачить свого ластовиння), відсутності в кімнаті на горищі картин (бо краєвид за вікном красивіший ніж картини).

Твердження Полліанни: "Коли шукаєш привід для радості, забуваєш про неприємне". А життя Полліанни - це неймовірна бідність, сирітство, відсутність у місті справжніх друзів; фактично у неї було не життя, а існування, виживання.

2.Перегляньте художній фільм "Полліанна"



Поміркуйте: "Чи "гра в радість" справді може допомогти людині?"
(усно).

До 12.04.2023.




Урок №47-48: "Ернест Гофман "Лускунчик і Мишачий король". Ідеї добра, людяності, любові у творі. Значення мрії в житті людини."(09.03. 2023 / 10.03.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



Прочитайте розділи з казки Гофмана "Лускунчик і Мишачий король"
(с.177-196)
 за даним посиланням:











1. Заишіть і запам'ятайте

Сюжетний ланцюжок казки

 Був хлопчик --> його зачарувала Мишача королева Мишильда, перетворивши в інструмент для розколювання горіхів --> Лускунчика подарував на Різдво Марі та Фріцу хрещений Дросельмаєр --> Фріц пошкодив Лускунчика, підсовуючи йому найтвердіші горіхи --> Марі знайшла іграшку і полюбила її, незважаючи на зовнішний вигляд --> завдяки її любові Лускунчик переміг мишачі полки і перетворився на людину --> йому було важко здобути перемогу над мишачими полками, але йому допомагала Марі своєю любов'ю і вірою 
--> Лускунчик повернувся принцом, і вони з Марі, яка стала принцесою, жили довго і щасливо.

Ознаки казки у творі Т.А.Гофмана
 "Лускунчик і Мишачий король".

 1.Казкові герої і фантастичні предмети:
 Лускунчик, Мишильда, Мишачий король, інші іграшки, які оживали.

 2.Магічні цифри: семиголовий мишачий король,  три дні хрещений розповідав казку про твердий горіх.

 3.Повчальний зміст: казка вчить бути добрими, милосердними.

 4.Добро перемагає зло: Мишачого короля разом з його військом знищено, а Лускунчика розчакловано.


2.Перегляньте мультфільм, знятий за мотивами повісті-казки Гофмана  "Лускунчик і Мишачий король"




Стисло
переказувати
зміст 
казки 
"Лускунчик 
і 
Мишачий 
король"
(с.179-196 
електронного
підручника).
До
20 16.03.2023.



Урок №45-46: "Ернест Гофман "Лускунчик і Мишачий король". Реальний світ і вигадка у творі." (02.03. 2023 / 03.03.2023)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




Познайомтесь з життям і творчістю Ернеста-Теодора-Амадея Гофмана
(с.176-177)
 за даним посиланням:






1. Заишіть і запам'ятайте

 Персонаж - дійова особа літературного твору.

 Персонажами можуть бути люди, тварини, олюднені образи речей, явища природи тощо.

 Герой  літературного твору - один з провідних персонажів , дійових осіб твору, що ві  діграє активну роль у розвитку сюжету, наділений  яскравим характером, виразними індивідуальними рисами.



2. Дайте відповіді
 на поставлені запитання

 1.Чому до свого імені Ернест-Теодор Гофман вирішив додати ще одне ім'я - Амадей?

 2. З яким святом пов'язані події повісті-казки "Лускунчик і Мишачий король"?
 
 3. Хто з українських літераторів цінував творчість Гофмана?
 

3.Перегляньте мультфільм, знятий за мотивами повісті-казки Гофмана  "Лускунчик і Мишачий король"



1.Дайте відповіді на поставлені запитання (письмово)
До
09.03.2023.



Урок №44: "Редьярд Кіплінг.  "Мауглі." Ідея відповідальності людини за природний світ."( 23. 02. 2023 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



1.Прочитайте  казку "Мауглі",  користуючись матеріалами  електронного підручника
 (с. 130-155)
 за даним посиланням:













1. Заишіть і запам'ятайте


 Як відомо, усі герої казки "Мауглі" живуть за законами джунглів. Ці закони гуманні і розумні. Звірі завжди дотримуються їх, якими б суворими вони не були. Порушення законів вважається ганебним вчинком. 

 У світі звірів панують справедливість, порядність, вірність. Закони ждунглів вічні, оскільки вічною є природа, що їх породила.

 На жаль світ людей інший. Тут є підлість,. зрада, жорстокість, насильство. Люди часто вбивають звірів і птахів зовсім не тому, що голодні, а просто заради забави. Іноді вони навіть вбивають одне одного. І це жахливо.

 У казці "Мауглі" Кіплінг використав антитезу:  світ людей і світ звірів. Автор змушує людину замислитись над власним життям, вчинками, їх наслідками. Письменник закликає людство уважніше придивитися до мудрої матінки-Природи, повчитися в неї. Адже Homo sapiens теж є часткою природи.

Літературний диктант
(письмово)

 1. Хто став на захист дитинчати, коло воно з'явилось біля вовчого лігва?
 2. Хто, крім Матері Вовчиці захищав Мауглі на Раді?
 3. Як називали звірі вогонь?
 4. Що виймав з лап вовків Мауглі?
 5.Ім'я шакала, якого не любили в джунглях?
 6. Як звали ватажка зграї?
 7.Які звірі не дотримувалися закону джунглів?
 8. Яке ім'я дала Мати Вовчиця хлопчикові? Чому?
 9. Що принесла як викуп за Мауглі Багіра?
10. Хто був учителем Мауглі?
11. Про кого ці рядки: "Усі знали її і ніхто не наважувався стати їй на дорозі?"
12. Чому Мауглі повернувся до людей, адже з джунглів його не виганяли?

2.Перегляньте мультфільм "Мауглі"


Виконайте
 літературний диктант
(письмово)
До
02.03.2023.


 
Урок №39-40: "Редьярд Кіплінг.  "Мауглі." Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. Закони джунглів і цінності людського життя."(16.02.2023 / 17. 02. 2023 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



1.Прочитайте  казку "Мауглі",  користуючись матеріалами  електронного підручника
 (с. 130-155)
 за даним посиланням:






1. Заишіть і запам'ятайте


 Мауглі - людське дитинча, а згодом -  юнак, головний герой казки Кіплінга.

 Моральні якості героя:
 а) розум;
 б) сміливість, рішучість;
 в) чесність;
 г) великодушність, милосердя;
 д) кмітливість;
 е) повага до старших;
 є) вірність Законам Джунглів.

 Друзі Мауглі, які допомогли йому вижити в джунглях: Мати та Батько Вовки, його брати Вовки, ведмідь Балу, пантера Багіра, пітон Каа, слон Хаткі, вожак зграї Акела. 
 Друзі Мауглі - це розум, природна мудрість, справедливість, уміння дотримуватися Законів Джунглів, вірність.

 Вороги Мауглі: тигр Шер-Хан, шакал Табакі, плем'я Бандер-Логів.
 Їм притаманні хитрість, підступність, лицемірство, боягузство.

 Висновок: своїм твором письменник закликає людство уважніше придивитися до матінки-Природи, повчитися у неї. Адже людина теж є її часткою.


2.Перегляньте мультфільм "Мауглі"


Підготуватися до 
переказу 
основних
 подій, що 
трапились 
 з Мауглі.
До
22.02.2023.


Урок №35-36: "Редьярд Кіплінг.  "Мауглі". Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними.( 02/03. 02. 2023 )
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання





1.Прочитайте  матеріали електронного підручника
 (с. 127-128)
 за даним посиланням:




 
Перегляньте презентацію
"Життя і творчість Редьярда Кіплінга"

Підготуватися до 
читання напам'ять вірша
Дж.Кітса
"Про коника 
та цвіркуна"
До
09.02.2023.




Урок №33: "Повторення вивченого у першому семестрі Ліквідація заборгованості.( 29.12.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




1.Перегляньте матеріали електронного підручника
 (с. 97-116)
 за даним посиланням:

2. Перегляньте матеріали паперового підручника
 (с. 6 - 120 )


 
1. Перегляньте записи в зошиті за жовтень, листопад, грудень.

2. Повторіть літературні терміни з конспектів у зошиті, за жовтень, листопад, грудень.

3. Перевірте, чи всі домашні, самостійні, контрольні роботи були вами виконані і вислані на перевірку.
Виконайте 
та
 відішліть
 на 
 перевірку
 ще не
виконані
домашні завдання, самостійні
 та 
контрольні 
роботи.
До 29.12.2022.




Урок №31-32: "Підготовка до контрольної роботи. Контрольна робота за твором Роальда Дала "Чарлі і шоколадна фабрика".( 08 .12.22 / 09.12.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




1. Повторіть записи в зошиті
від 18.11.22 р. по 08.12.22 р.

2.Перегляньте матеріали електронного підручника
 (с. 97-116)
 за даним посиланням:

3. Перегляньте матеріали паперового підручника
 (с.268-275)













 

1. Перегляньте художній фільм
"Чарлі і шоколадна фабрика"



1.Контрольна робота 
за твором Р.Дала "Чарлі і шоколадна фабрика"

 1. Автор твору "Чарлі і шоколадна Фабрика
    а) Оскар Уайльд;
    б) Роальд Дал;
    в) Марк Твен;
    г) Г.К.Андерсен.

 2. Роальд Дал народився у
    а) Великій Британії;
    б) Італії;
    в) Німеччині;
    г) Данії.

3. Як часто Чарлі отримує плитку шоколаду?
    а) по одній плитці на Новий рік, Різдво та на 
        день народження;
    б) кожного дня;
    в) двічі на рік;
    г) одну плитку на день народження.

 4. Що стало причиною шаленого попиту на шоколад від Віллі Вонка?
    а) золотий білет під обгорткою;
    б) знижена ціна;
    в) вдала реклама на телебаченні.

 5. Скільком героям пощастило придбати квитки?
    а) 3;
    б) 4;
    в) 5;
    г) 6.

 6. Хто з названих героїв не є персонажами казки?
    а) Віолетта;
    б) Верука;
    в) Джозеф;
    г) Чарлі.
 
 7. Хто такий Віллі Вонка?
    а) власник крамниці;
    б) власник пекарні;
    в) власник шоколадної фабрики;
    г) власник розважального центру для дітей.

 8. Хто співав пісні повчального характеру?
    а) Умпа-лумпи;
    б) Чарлі;
    в) Віллі Вонка;
    г) бабуся Джозефіна.

 9. Хто з героїв жадібно пив шоколад, нахилившись з берега, зісковзнув у річку і виявився затягнутим в одну із скляних труб?
    а) Август Глуп;
    б) Майк Тіві;
    в) Чарлі Бакет;
    г) Верука Солт.

10. Чому Віллі Вонка прискіпливо придивлявся до дітей?
    а) йому цікаво спостерігати за ними;
    б) він шукає спадкоємця, бо не має своєї сім'ї;
    в) бо діти його дратують.

11. Які слова є характеристикою Віллі Вонка?
    а) нерозумний, неуважний;
    б) спокійний, добрий;
    в) агресивний, злий;
    г) мудрий, дивакуватий.

12. Чарлі та його родина з гідністю витримали
    а) далеку важку подорож;
    б) випробовування бідністю і голодом;
    в) недоброзичливість сусідів.


Виконайте
контрольну
роботу.
До 15.12.2022.





Урок №29-30: " Роальд Дал. "Чарлі і шоколадна фабрика. Образи дітей і дорослих у казці.( 01 .12.2022 / 02.12.2022)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



Прочитайте с. 114-116 електронного підручника за даним посиланням:




 

1. Запишіть і запам'ятайте:


Учасники екскурсії

 Чарлі - головний герой, хлопчик з бідної родини, вихований та слухляний.

 Август Глуп - жадібний і ненажерливий хлопчик.

 Верука Солт - невихована дівчинка із сім'ї  власника фабрики по переробці горіхів, звикла, щоб всі її примхи негайно виконувались.

 Віолетта Берігард - дівчинка, що постійно жує  жуйку, установила світовий рекорд - жує одну жуйку протягом трьох місяців.

 Майк Тіві - хлопчик, що зранку до ночі дивиться телевізор і грає в компютерні ігри.


2. Перегляньте презентацію
до твору Р. Дала
"Чарлі і шоколадна фабрика"



Прочитайте
розділ 30, 
с.114-116
електронного
підручника
за посиланням у першій колонці
уроку.


До 08.12.2022.





Урок №27: " Роальд Дал та його твір "Чарлі і шоколадна фабрика(25.011.2022)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання




1. Ознайомтесь з життя  і творчістю
Роальда Дала
 (с. 268 -т270).

2. Дізнайтесь про історію створення книги "Чарлі і шоколадна фабрика".

3. Опрацюйте матеріал підручника під рубриками "Краса слова"(с.271) 
та "Коментарі" (с.274).



 

1. Запишіть і запам'ятайте:

 Жанр твору - повість-казка.

 Час дії - теперішній.

 Герої твору - сім'я бідняків Бекетів: Чарлі, тато, 
 мама, бабуся Джозефіна, дідусь Джо, бабуся 
 Джорджина, дідусь Джордж; Віллі Вонк; діти -
 учасники екскурсії.

 Віллі Вонк - господар шоколадної фабрики.

 Мета екскурсії - виявити найбільш чемного, розумного, доброго.

 Нагорода найбільш чемному, розумному і доброму (Чарлі) - царство шоколаду - фабрика Віллі Вонка. 

 

2. Перегляньте художній фільм
"Чарлі і шоколадна фабрика"



3.Дайте відповіді на запитання
(Кожна віжповідь - 1 бал)
 
 1. Що надихнуло Р. Дала написати повість?
 2. Коли відбуваються події твору?
 3. Якими були стосунки в сім'ї Бакетів?
 4. Якою була мета екскурсії, організованої Віллі 
     Вонком?
 5. Чому Віллі Вонк виділив Чарлі серед дітей?
 6. Назвіть дітей - учасників екскурсії (крім Чарлі)
     та визначальну рису кожного з них (2 бали).
 7. Що засуджується в піснях умпа-лумпів - 
     працівників фабрики?
 8. Що умпа-лумпи вважають засобом від дитячих
     "хвороб сучасності"?
 9. Що у фіналі твору отримав Чарлі у винагоро-
     ду.
 10.Літературу якої країни представляє творчість
     Р. Дала? 
Дайте відповіді на поставлені запитання.


Всі роботи прийма-
ються до 01.12.2022.




Урок 26: "Роальд Дал. "Чарлі і шоколадна фабрика". Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети.(24.11.2022)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



Прочитайте перший розділ  твору Роальда Дала "Чарлі і шоколадна фабрика"
(с. 100 - 103 ).






Прочитайте перший розділ  твору Роальда Дала "Чарлі і шоколадна фабрика"
(с. 100 - 103 )
за даним посиланням:



Поміркуйте над запитаннями:

1. Хто такий Чарлі? Що ви про нього дізналися?

 2. Які родинні стосунки панували в сім'ї Бекетів?

 3. Який подарунок щороку отримував Чарлі на день народження?

 4.Яке найбільше підприємство було в містечку, дежив Чарлі? Яку роль воно відігравало в житті мешканців міста?

 5. Яка мрія була в Чарлі?



Дайте письмову відповідь на запитання: "Які факти свідчать
 про надзвичай
ну 
бідність 
сім'ї 
Бекетів?"
( 2-3 
речення).
До 25.11.2022.





Урок 24: "Роальд Дал. Сторінки життя і творчості письменника Повість-казка "Чарлі і шоколадна фабрика"(18.11.2022)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Познайомтесь з життям і творчістю Роальда Дала
( с. 268-270 )



Запишіть і запам'ятайте:

 Роальд Дал - англійський письменник, блискучий новеліст і казкар, талановитий авіатор часів Другої світової війни, норвежець за походженням.

 Літературне кредо письменника: "Я пишу тільки те, що захоплює дух чи смішить. Діти знають, що я на їхньому боці".

 Дал створив 17 книг для дітей. Одна з найвідоміших  - повість-казка "Чарлі і шоколадна фабрика."


Перегляньте презентацію " Життя і творчість Роальда Дала"

Дайте письмову відповіль нна запитання:
"Який 
шкільний спогад наштовхнув Дала на написання повісті-
казки
"Чарлі і шоколадна фабрика"?

До 23.11.2022.



Урок 23: "Підсумковий урок за казкою О. Вайльда "Хлопчик-Зірка(17.11.2022)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Повторіть метеріал підручника
с. 101 -119.





Літературний диктант
(запитання переписувати не потрібно)

 1. Хто є автором казки "Хлопчик-Зірка?

 2. Представником якої країни є автор казки
     "Хлопчик-Зірка"?

 3. Якою була зима, коли лісоруби знайшли          "Хлопчика-Зірку"?

 4. Хто з птахів був задоволений такою 
     погодою?

 5. Чому лісоруби кинулись до зірки, що 
     впала?

 6. Які речі були знайдені разом з Хлопчиком-
     Зіркою?

 7. Чому Хлопчик-Зірка втратив свою красу?

 8. Чому птахи і тварини відмовились 
     допомагати хлопчикові?

 9. Чому Хлопчик-Зірка вважав себе негідним 
     бути королем?

 10. На  кого перетворився прокажений?

 11. Яким правителем став Хлопчик-Зірка?

 12. Як віддячив Хлопчик-Зірка лісорубові і 
     його сім'ї?

Виконайте літературний диктант.

До 18.11.2022.




Урок 21: "Оскар Вайльд. "Хлопчик-Зірка"  Щлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття  в собі любові й милосердя(10.11.2022)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання



Прочитайте казку О. Вайльда 
"Хлопчик -Зірка"
(с.104-119)


Запишіть і запам'ятайте:

 Перший портрет Хлопчика-Зірки  ми бачимо у десятирічному віці, бо в цей час вже повністю формується характер людини.  Блискуча краса героя, за словами автора, "обернулася йому  на шкоду".
 Зовнішність героя безпосередньо пов'язана з його поведінкою, внутрішньою сутністю: гордий, себелюбний і жорстокий. 

Вчинки Хлопчика-Зірки:
 - вважав себе вищого походження;
 - не мав співчуття до скривджених долею;
 - надзвичайно любив себе;
 - знущався над тваринами і птахами;
 - змушував дітей коритися йому;
 - відмовився від матері, принизив і зганьбив 
    її.
 
 Згодом герой усвідомлює, за що його покарано. Відмовляється від допомоги наймолодшої доньки лісоруба,бо розуміє,що мусить заслужити прощення своєї матері сам.

 Він змінився внутрішньо, його душа навчилась відгукуватись на чуже горе, герой починає творити добро і цим відроджує свою душу.
 Хлопчик-Зірка став втіленням милосердя і справедливості



 


Дочитайте казку  "Хлопчик-Зірка" до кінця
(с. 116-119)

До 11.11.2022.




Урок 48-49: "Л.Керролл "Аліса в Країні Див". Творча історія книги, її зв'язок з біографією письменника та життям Англії вікторіанської доби(05.04.22/06.04.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Ознайомтесь з життям і творчістю Л.Керролла (ст.229-231).


Перегляньте відеоурок "Л.Керролл "Аліса в Країні Див". Творча історія книги, її зв'язок з біографією письменника



Запишіть і запам'ятайте:

Англійський письменник Льюїс Керролл - автор улюблених книг "Аліса в Країні Див" та "Аліча в Задзеркаллі".

Вікторіанська доба - час правління в Англії королеви Вікторії. Особливість доби - суворі правила моралі і поведінки.

Прототип - це конкретна людина, факти з життя або риси характеру якої покладені в основу образу.

Нонсенс - нісенітниця.

Запигшіть в зошит визначення поняття "фантастика" та характерні риси фантастики (ст.231).


Всі роботи прийма-
ються до 30.05.2022.




Урок 50-51: "Л.Керролл "Аліса в Країні Див". Образ Аліси, світ її уяви, захопливих пригод(12.04.22/13.04.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Прочитайте коментарі до
повісті-казки Л.Керролла
"Аліса в Країні Див"
(ст.234-235, ст.236 та ст.238).



1. Запишіть і запам'ятайте:

 Фантастика - 1. Те, чого не існує в реальній дійсності; 2. Світ уявлень і образів митця; 3. Різновид художньої літератури, заснований на вигадці, творчій уяві, фантазії.


Реальне та фантастичне у творі:

 Реальне - емоції, переживання дівчинки, її спогади про море, про ровесниць, згадування відомостей іх математики, географії, мови; туга за рідними; розповідь про котів та собак.

 Фантастичне - дівчинка розтягується, як підзовна труба, то зменшується, то збульшується; озеро сліз; Білий Кролик, звірі, що позмовляють.


2. Виконайте "асоціатичний диктант"
(випишіть з поданих нижче слів ті, які відповідають рисам характеру Аліси)

Серйозність, допитливість, боязливість, самодисципліна, спостережливість, почуття гумору, скромність, оптимізм, мужність, жорстокість, доброзичливість, байдуєість, ввічливість, грубість, мудрість, навігластво.


3. Перегляньте мультфільм 
"Аліса в Країні Див":


Прочитайте сьомий розділ "Божевільне чаювання"
(ст.240-246)


Всі роботи прийма-
ються до 30.05.2022.




Урок 52-53: "Л.Керролл "Аліса в Країні Див". Подальші пригоди головної героїні(19.04.22/20.04.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


Прочитайте коментарі до
повісті-казки Л.Керролла
"Аліса в Країні Див"
(ст.254).



Запишіть і запам'ятайте:

 Пародія - це сатиричний або гуманістичний твір, який наслідує творчу манеру письменника або напряму з метою її висміювання.

 У розділі "Королевин крокет" Л.Керролл критикує задушливу соціальну атсмосферу того часу, жорстокі методи і вимоги. А Герцогиня втілює сувору мораль вікторіанської доби.


Риси вдачі Аліси:

 1. Розумна, допитлива, добре навчається (знає історію, географію, декілька мов, багато віршів, використовує прислів'я, загадки).
 2. Добра, милосердна, любить тварин (дбає про свою кішку, виручає садівників...).
 3. Ввічлива, тактовна, товариська, трохи балакуча (шаноблива з усіма, кого зустрічає, вміє дипломатично підтримувати розмову).
 4. Смілива, вміє постояти за себе і інших, критично мислить (захищає Чеширського Кота, придворних, сміливо виступає проти Королеви).


Другорядні персонажі:

 Білий Кролик - боязкий придворний, в усьому догоджає Королеві, Герцогині, лякливий, улесливий.

 Королева - груба, зла, жорстока, нестерпна навігласка.

 Чеширський Кіт - собі на умі, тобто хитрий, потайний, розумний, іронічний, товариський.

 Фальшивий Черепаха - не дуже добре вчився, любить розважатися, розповідати свою історію.

 Капелюшнийк - дивакуватий, любить загадки, боязкий.

Прочитайте восьмий розділ "Королевин крокет"
(ст.247-254)


Всі роботи прийма-
ються до 30.05.2022.




Урок54-55: "Марина Цвєтаєва. Вірш "Книги вчервоній палітурці"(26.04.22/27.04.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


1. Ознайомтесь з відомостями про життя і творчість
 М. Цвєтаєвої
(с.259=260).

2. Навчіться виразно читати  вірш "Книги в червоній палітурці" (с.261-263).

3.Прочитайте матеріал рубрики "Краса слова" (с.264).


Запишіть і запам'ятайте:

 "Червона палітурка" російською мовою "красный переплет" означає не лише колір, а й має значення "красивий", тобто "красиві книги" в значенні "хороші", "найкращі".
 Палітурка - шкіряна обкладинка.
 Гріг, Шуман, Кюї - відомі композитори.
 Діоген - давньогрецький філософ, який за легендою жив у бочці.
 Купини - горби. 
 Сновидить - бродить.

Художні засоби вірша

 Діалог: розмова дівчинка з мамою.
 Метафори: дитячі раювання, золоті часи..
 Епітети: віщий, незрадливі, стрункий...
 Риторичні окличні речення: Як з книжкою чудово вдома!
 Незакінчені речення: Над хлопчиком струнким - корона...
 Риторичні питальні речення: О, чом би між червоних книг Під лампою знов не заснути?

 Головна думка - утвердження любові до мистецтва, до прекрасного; спілкуючись зі світом мистецтва, людина стає духовно багатшою.

Назвіть
 (в зошиті) всіх героїв вірша
М. Цвєтаєвої. 

Всі роботи прийма-
ються до 30.05.2022.




Урок 56-57: "Підготовка до контрольної роботи. Контрольна робота №5 за творчістю Л.Керролла, М.Цвєтаєвої" (03.05/04.05.22)
ПідручникМатеріали до урокуЗавданняТермін виконання


1. Відновіть в пам'яті матеріал підручника ст.229-264.

2. Повторіть записи в зошиті за темами уроків №48-55.





Виконайте контрольну роботу №5 за темою "Творчість Л.Керролла, М.Цвєтаєвої"

1. Автор "Аліси в Країні Див" був: 
    а) біологом й істориком;
    б) фізиком і мовознавцем;
    и) математиком і літератором;
    г) географом і письменником.

2. Прообразом Аліси в книці Л.Керролла стала:
    а) донька Льюїса Керролла;
    б) сестра священника;
    в) племінниця письменика;
    г) дочка ректора.

3. Аліса потрапила в Країну Див, бо:
    а) туди її запросим Капелюшник;
    б) побігла за Білим Кроликом;
    в) випадково упала в яму;
    г) вночі її викрав Шалений Заєць.

4. Королева любила грати в:
    а) тріктрак;
    б) крокет;
    в) карти;
    г) шахи.

5. Чеширський Кіт знаменитий:
    а) здатністю раптово з'являтися й зникати;
    б) своєю волелюбністю;
    в) своєю іронічністю, насмішкуватістю;
    г) своєю усмішкою.

6. Кулями в грі в крокет були:
    а) мильні бульбашки;
    б) зігнуті вояки;
    в) живі їжаки;
    г) особливі м'ячі.

7. Аліса, щлб побачити дива підземного царства, захотіла стягатися й розтягатися до потрібних розмірів, як:
    а) гумка;
    б) підзорна труба;
    в) велика пружина;
    г) циркуль.

8. У вірші М.Цвєтаєвої "Книги в червоній палітурці" знадується композитор:
    а) Штраус;
    б) Гріг;
    в) Бах;
    г) Шопен.

9. У вірші М.Цвєтаєвої "Книги в червоній палітурці" згадується відомий філософ:
    а) Діоген;
    б) Платон;
    в) Арістотель;
    г) Сократ.

10. Назвіть героїв вірша М.Цвєтаєвої "Книги в червоній палітурці".

11-12. Продовжте речення: "Фантастика - це..."

Ознайомтесь зі статтею підручника "Що таке класична та сучасна література"
(ст.265-266)


Всі роботи прийма-
ються до 30.05.2022.




1 коментар: